ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Niin totta. Ahdistaa koko myyminen vaikka joskus nautti siitä .
    Nykyään mennyt ihan perseilyksi.
     
    HRTP, isalmela ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  2. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Kiitetään vielä kerran sitä palsanmäen juipeloa joka opettanut kaikille että hulluhan sitä on jos ei puolta tarjoa.....
     
    kuutio, onoff road, 1purehell ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Itse voin hyvin kuvitella olevani tuo ostaja. Jos katsominen olisi sovittu ja olisi ajanut parisataa kilometriä, ja sitten kun yrittäisin soittaa myyjälle, tulisikin vain "Tavoittelemaanne henkilöön ei juuri nyt saada yhteyttä". Saattaisin kääntää nokan takaisin kohti kotia. Kun tuo yleispätevä akku-loppu -selitys olisi lähes aina ennakoitavissa, erityisesti jos osaa odottaa yhteydenottoa tiettyyn aikaan.

    Jokin aika sitten sovin Torissa kaupat metallihyllyköstä, ostajan ominaisuudessa. Sovittiin tarkka aika ja olin pihassa minuutilleen. Yritin soittaa myyjälle, että minkä oven taakse tulen, kun en tiennyt mikä taloyhtiön asunnoista oli kyseessä. Eipä vastannut myyjä puhelimeen, ei myöhemminkään. Lähetin kotiin päästyäni viestin, jossa tiedustelin että saiko hän mahdollisesti jotain tyydytysta ajattaessaan mua turhaan 50km. Luonnollisesti ei viestiinkään vastattu koskaan.
     
  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Mun täytyy kyllä sanoa että jos ajaisin vajaa kakssataa kilsaa suuntaansa, ja kauppakumppaniin ei saa heti yhteyttä, niin en lähtisi ihan viiden, enkä kymmenenkään minuutin päästä takaisin tyhjin käsin ajelemaan. Ei se puhelin oo aina kaikilla kädessä kiinni joka hetkellä...o_O
     
    1purehell, HRTP, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuosta Kamuxista. Perikunnan auto tuli myyntiin ja arvioin että 2-2,5K€ siitä liikkeestä saa kun ostavat ja sillä ostan sen vaikka meille. Remmin vaihto, uudet suvikumit ja huolto pitäs tehä ku melko neitseellinen valkoinen kirja on. Kamuxi tarjos 4K€. Muut liikkeet oli sen 2K€ kannalla. Jostain kyllä kuulin että ne tekis siellä hyvää tulosta autoja myymällä.....
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Olen pyrkinut minimoimaan huutokuppakeisarin vaikutusta reippaalla hinnoittelulla. Toimii satunnaisesti.
     
    Inlinee ja BBLate tykkäävät tästä.
  7. Mac

    Mac Gearhead

    Siis puhelin oli päällä ja itse olin siitä muutaman metrin päässä, mutta nähtävästi taas niin ujo ostaja ettei uskaltanut antaa kuin kerran soida.
     
  8. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Laitoin ex. käyttiksestä jääneet talvirenkaat peltivanteilla pölykapseleineen myyntiin tori.fi hintaan 100 euroa. Laitoin kuvalliseen (6kpl) ilmoitukseen että muutama nasta puuttuu ja pintaa kaikissa yli 6mm.

    Ostotarjouksia tuli yksittäisestä pölykapselista tai renkaasta, vielä tarkempaa kuvakollaasia pyydettiin vanteista ja kapseleista sekä rengaskohtaista nastaraporttia.

    Maksua ehdotettiin osamaksulla tai jälkikäteen tilisiirrolla o_O
    Renkaita pyydettiin varaamaan kolmeksi viikoksi :odeek:
    Joku mamu tarjosi vaihdossa samanlaista sarjaa, joskin vielä huonommassa kunnossa :odroll:
    Suuttui kun en ollut kiinnostunut vaihdosta :poff:
    Viiden kympin tarjoajille vastasin että Helille ja Markulle terveisiä!
    Vastauksena tuli kysymysmerkkejä tai viestejä, joissa vakuutettiin ettei todellakaan tunne ketään Heliä tai Markkua ja että olen erehtynyt henkilöstä :soosoo:


    Melkoinen piristys sosiaaliseen elämääni, mutta melko pölhöä kansaa suomalaiset keskimäärin ovat. Lopulta renkaat osti mies, joka soitti tulevansa katsomaan samantien jos olen kotona. Hinnaksi sovittiin 80euroa käteisellä ja vei renkaat mennessään.

    IS
     
    ImpJay, belair1965, Catrik ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Mä laitan paalin tuommoset muutaman sadan autot just ton vittuilun takia. En jaksa stressata noiden tinkijöiden kanssa.

    Pari rengassarjaa vanteineen, yhden kauden ajettuja, laitoin torille myyntiin jollain 100€ hinnalla. Ei soiton soittoa. Sitten laitoin lahjoitetaan niin alkaa se tekstiviestirumba "varaan noi". No eipä niitä koskaan kuulu hakemaan. Sitten annoin ne ekalle hakijalle nii alkaa uus tekstiviestirumba "mä varasin noi".
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Mulla jäi seisomaan syksyllä suoraan ajosta C5 sitikka. Leimaa oli (on) toukokuuhun saakka ja ihan muuten se toimi, mutta kone säksätti. Ei kuitenkaan vaikuttanut ajoon millään tavalla.
    Ei kuitenkaan kiinnostanut tutkia sen enempää ja koska sisäkkö osti itselleen toisen auton, otin sisäkön entisen auton itelleni.

    Ensin meinasin laittaa sitikan muutamaan sataan euroon myyntiin, mutta sitten muistin ne kaikki avohoitopotilaat, jotka metsästää noita halpojen autojen ilmoituksia. Siellä se hallin pihalla seisoo vieläkin ja odottaa, että jaksan tilata sille romukyydin.
     
  11. DslCat

    DslCat Gearhead

    Oli mullakin perikunnan vanha 80-luvun auto loppuvuodesta myynnissä. 400€ laite, kats. 5v sitten viimeks, ja seissyt siitä asti. Ilmossa ja puhuttu, että muuta tietoa kunnosta tai historiasta ole kuin mitä huoltokirjasta ja kuiteista selviää.. Ajokuntoisena myin liekö viidennelle ostajalle, pari kävi aiemmin kattomassa - satasen molemmin puolin oli tarjous. Yks säikähti lootan päällä olevaa likaa/öljyä. Meinanas ettei kelpaa leima-ukolle - sanoin pese ennen sitä, kun ei sitä vuosikymmeniin ole tehty.
    Kaikille tein selväksi auton pitkä seisokki - huolla, vaihda hihnat ennen arki ajoa. Nokkahinhalla menty jo yli 100tkm, ellei kuiteista löydä muuta tietoa..

    Sitten tuli vanhempi herra, joka tuollasta ei-elektronista katitonta halus. Toitotin huolloista. Tykkäs että hän sellainen "loppukäyttäjä". Kuusakoskelle soittaa aina noudon.. :oops:
    No, teeppä mitä tykkäät omallas..
    Auto kelpas ilman koeajoja :eek: tiedot ylös, rahat kouraan ja ukko läks - luovutusilmoituksen tein samantie, jotta omallas läksit.. jos ratsataan.
    Laturin hihna napsahti reissussa, vaan tämäpä ajoi laturin merkkivalosta huolimatta kilometri tolkulla. Ei kiinnostanut kun virtaa akussa riitti.. vaan sitten toppas.. kuulemma akku loppu. Ei kertonut mitäs kävi oikeasti (taisi leipoa kiinni kun vesipumppu laturin kaverina tuossa remmissä)- emäntä näki tuon auton samassa kohdin tien varressa viikko oston jälkeen. Liekö katujaosto korjannut häkkiin sitten.. 1kk ostopäivästä halus perua kaupan. Eipä peruttu..

    Yks soittaja halus siitä nastarenkaat ostaa, yhdelle olisi pitänyt tuoda, yks vannotti tulevansa "huomenna", oli jopa kloaika sovittu.
    Kaikelle myynnissä olleiden ostajille olen sanonut, että vasta sitten se on myyty kun rahat on maksettu. Mitään varauksia ota. Yks vanteiden tinkaaja aamusta sai tingattua pyynnistä hyvin. Eipä kuulunu iltapäivällä. Laitoin kyselyä, että tarjous meni ja uusi ostaja olisi tulossa hakemaan pyyntihinnalla - tykkäs että olin hälle luvannut. Olis hakenut ajoissa, mutta sai mahdollisuuden etuostoon pyyntihinnalla, No, se toinen haki kun eka kuppas..
     
    Catrik tykkää tästä.
  12. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Minä tein joskus kaupat ostajan kanssa joka laittoi paikallesaapumisestaankin vain tekstiviestin. Nolotti kun en heti sitä huomannut ja ostaja odotteli pihalla yksikseen pitkähkön tovin.
     
  13. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Joku 4v sitten laitoin tori.fi sivulle oikeasti uudehkot garnd voyagerin nastarenkaat myyntiin,aika pian soitti mies ja hetken kyseltyään totesi et haen kk päästä,kun käyn siellä päin seuraavan kerran. Ajattelin et joopajoo.. Ilmoitus oli kk voimassa ja tuli ilmoitus et se poistuu,ei ollut muita kyseliöitä.Sit sattu sunnuntai-ilatapäivästä tuleen puhelu,et oon nyt tässä lähellä,oletko kotona? Minä että häh?,joo.. kerroin osoitten,hetken päästä pihassa mies,totesi tulleensa hakemaan renkaita.... Mikäs siinä, esittelin renkaat varastossa,koppas renkaat ja vei autolleen,antoi rahat ja kiitti....
    Että näinkin....
     
  14. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Mulla ei kans hermo kestä kun tekstarilla kysellään tyhmiä, heitetään älyttömiä tarjouksia ja vaihtoja kaikkeen paskaan. Onneksi naapurilla on huutokaupat.comin myyjätunnukset. Sen kautta myynyt pari halvempaa autoa. Ei o kukaan soitellu vaikka lisätiedoissa ollu mun nro. Hyvän hinnankin olen saanut. Välillä ne innokkaasti huutaa yli nettiauton hintatason;)
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Joku vuosi sitten kun appiukosta yllättäen aika jätti siltä jäi 40k ajettu fiiatti brava
    Realisointi tuli sitten mun ristiksi ja arvelin jotta ehkäpä siitä joku saattas 2k maksaa kun saman ikäset 250k ajetut menee 800-1200 haarukassa.
    No paikallisen aviisiin nettipalstalle myyntiin ja voe ristus että vähemmistökansalaiset aktivoitu. Soittoo pukkas alvariinsa että tuun heti tonnilla hakee blaa,blaa, blaa... yksi soitti parintunnein välein ja yritti vänkätä hintaa puoliks.
    Alako jo ketuttaan moinen homma mutta sit yks puolituttu paikallinen yrittäjä soitti ja sano että vasta ajokortin saaneelle pojalle pitäs ostaa joku kulkine kun se rällää sen uudellä mesellä illatpitkät.
    No puh keskustelu ei johtanut kauppoihin vaan homma jäi "roikkumaan" kunnes puoltuntii myöhemmin hoksasin että täähän on se hautakiviyrittäjä.
    Soitto takaisin ja vaihoin kahentonnin viiatin "neljän tonnin" hautakiveen. Win-Win ja ostajan poitsu ajeli sillä fiiulla talven ja kesällä näytti vähemmistö viimein saaneen toiveiden fiiatin alleensa..
     
    Muokattu: 28.1.2020
    viikinki75, Morbidelli, Sounderi ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Itse sain kuulla eilen aamulla olevani ihmeellinen ostaja. Sovin kaupat metalli vannesahasta viime viikolla. Olin ollut ensimmäinen soittaja ja lupasin koneen ottaa jos se on kerrotussa kunnossa. Sovittiin että, soitetaan sunnuntaina päivällä vielä että, miten toimitaan kuljetusten kanssa. Myyjä olikin tulossa Vihtiin ja toi koneen tullessaan. Kampe olikin odotettua parempi ja maksoin sen minkä myyjä pyysi, sitäkin hän ihmetteli. Oli myyjä ajatellut että, joutuu pitämään konetta puolivuotta myynnissä, vaan nyt kävi näin.
     
    Catrik ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. Mac

    Mac Gearhead

    Jotenkin tuntuu että nykyaikana oletetaan olevan kokoajan nenä kiinni näytössä ja tarkastavan onko uusia viestejä tullut.
     
    duel, onoff road, viikinki75 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Tollasia ihmisiä on paljon nykyään ketkä jatkuvasti hypnoottisena tuijottaa ja räplää puhelinta omissa maailmoissa. Ärsyttävää en tykkää:mad:
     
    duel, onoff road, viikinki75 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. DslCat

    DslCat Gearhead

    Pari renkaat ja vanteet ostanut fb-market_place'sta ihan pelkällä messengerillä kontaktoinu (kun myyjällä ei mitään muita yht.tietoja). Yks millenaali myyjänä stadissa, osoittautui z3-harrastajaksi - ok-kaupat. Treen reissulla vastaavasti 40km sivuheitto renkaiden takia iltamyöhällä, pelkän mesen varassa koko touhu - taas onnistunut kauppa vaikka ei luurissa puhuttukaan..
     
  20. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Niin , onko se niin että eivät tiedä siinä olevan myös soitto ominaisuus , vai miks ei uskalleta soittaa ja puhua ?
     
    malvasto ja Peeaa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!