Moparin öljynpaine ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KEKE 56, 25.1.2020.

  1. KEKE 56

    KEKE 56 1st gear

    Moottori Mopar 400. Öljyt koneessa Culf Classic SAE 20W-50. Öljynpaine tyhjäkäynnillä kylmä kone 5.3kg eli melkein 80 P.S.I,paine melkein sama lämpöisellä koneella. Mitattu mittarilla jossa kapillaariputki. Epäiltiin että sähköinen öljykello sökö.Voisko olla öljypumpun paineensäätö ventiili jumissa,moottori vuosimallia 1973,oletettavissa että öljypumppu samalta vuodelta.
     
  2. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Mulla oli kesällä öljykello kans rikki. Manuaali mittari näytti sitten kyllä kylmänä 80 psi ja +40 kesäkuumalla samat öljyt kun sullakin .
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos kuumanakin tyhjäkäynnillä on noin kovat paineet, kertoo se että sulla on laakerit todella tiukassa kunnossa, vai olisko se öljypumppu kuitenkin hi-volume mallia.
    Jos paineventtiili olis jumissa, pitäis paineen nousta kierroksilla vielä lisää.
     
  4. KEKE 56

    KEKE 56 1st gear

    Kylhän se paine pikkasen nousee kun antaa kierroksia,elikkäs kannattas varmaan purkaa pumppu irti ja katsoa mitä syöny.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos se öljynpaine kierroksilla vain vähän nousee, niin kyllä se paineventtiili silloin varmaan toimii.
    Kun tyhjäkäynnillä ollaan lähellä 80 psi:tä niin kierroksilla pitäis mennä pitkälle yli sadan, jos paineventtiili olis jumissa.

    Mutta ei se pumpun tutkiminen pahaa tee, tuossa kun se on helppo tehdäkin.
    Pärjäisit kyllä vähän ohuemmilla öljyilläkin, kun pumpun tuotto/pienet laakerivälykset pitää tyhjäkäyntipaineetkin noin kovana.
     
  6. KEKE 56

    KEKE 56 1st gear

    Nyt se sitten tuli purettua pumppu auki.Ei mitään ihmeellyksiä löytyny.Tilattiin pumppuun sisäosat rockautosta,tulikin standart pumpun kilkkeet.Elikkä pumppu onkin HV eli Highvolume pumppu. Täytynee laittaa tilatut kilkkeet tänne myyntiin.
     
  7. vekku

    vekku 2nd gear

    Minun motin uudessa öljynpaineen rajoittajassa tekovika, ei päässy aukeaan. Kahdesti lensi öljynsuodatin lattialle ennenkuin vika löyty. Eli kyllä sen huomaa jos rajoitin ei pelaa.
     

Kerro tästä muillekin!