GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hyvä idea sinänsä, mä kyllä kattelisin harrastehenkisenä bensakoneellista mielummin.

    Tuon auton kuvia selatessa tuli mieleen tuo "modernimpi" kojelauta ja lämmityslaite. Siinähän näyttää olevan todella edistyksellisesti suuttimet myös tossa keskitasolla, eli onko jollain tietoa onko vanhempien ja tuommoisen lämppärissä kuinka paljon eroa, vai onko nuo röörit vaan haaroitettu tuulilasille menevistä tms? Toimiiko nuo hyvin, puhaltaako lämmintä kivasti? Itellä vaan puhallus jaloille ja tuulilasille. Toimiihan sekin mutta nyt kun on kojelauta levällään sitä vois viritellä!
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nyt en muista ihan satavarmasti mutta ettei noi keskitason ilmasuuttimet olis vaan ilmastointia varten? Toihan on kerskatason Silverado jossa ainakin ollut joskus AC...
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla on Kajaani versio.
     
    12345678910, Mr Banner, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Bensakoneella joo vois olla järkevämpi harraste
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse katselin samaa. Hyvät varusteet ac, sähköikkunat ja se nelikko... Mutta kun massat on aika pienet 10 runkosessa, 2300kg omamassa ja 2700 jotain oli kokonaismassa. Mutta harrasteena tosiaan bensa ois parempi, tuon verot n.570e jos en väärin muista. Toisaalta jos asustelee itä-suomen alueella, tuossa ois tuplatankit.
     
  6. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Asioita voi näköjään tarkastella erilaisista lähtökohdista. Mun silmään tuo näkyy sellaisena, että kymppitonni tai enemmän ja parin vuoden vapaa-ajat sijoitettava ennen kuin pääsee ajelemaan. Käyttövoima ja verot olisi epäolennaisia seikkoja.
     
    Muokattu: 28.1.2020
    onoff road tykkää tästä.
  7. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Niinpä. Mun mielestä se olis tuollaisena hyvä, ei muuta kun baanalle tai johkin lepikkoon möyriin.

    3500e loppu huudot, tarjousta ei hyväksytty
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    86 ja kyllä tulee lämmintä keskitasolta. Liikaakin, tosin en ole varma onko mulla vaan läpät jumissa vai kuuluuko niistä tullakkin ilmaa joka asennossa. Vaikka kova lumisade että joutuu pitään tuulilasipuhallusta täysillä niin saa aina olla räpeltämässä noita keskisuuttimia kiinni ja auki ettei naama sula. Samoten jos varpaat jäätyy ja lattiapuhallus täysillä niin taas saa laittaa räppänöitä kiinni ettei naama sula.


    Paljonkohan herra Sami on meinannut tuosta autosta autosta saada? Täysin ruosteessa, mittaristo ei toimi, kojelaudan muoveja leikelty ja puuttuu, ei ole edes yritetty siistiä sisustaa kuviin, maski palasina, vetokoukku laitettu puskuriin kiinni, korotusta kehutaan mutta ei mitään tietoja tai kuvia.. Radio lattialla ja orkkis paikka tyhjänä, miksi? Kuitteja on toki, 20 vuotta vanhoja. "pinta ruostetta ei ole laho" niin minäkin luulin kun korjasin parit pikku reiät ihan samoista paikoista :D

    Niin ja tuo "Nouto 99€".

    Onhan nämä kyllä hinnoissaan mitä nyt on tullut selailtua mut eikö se vähän oo huutokaupan idea että se menee sillä hinnalla mitä siitä tarjotaan.
     
    Muokattu: 29.1.2020
    1purehell, passerby ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Miltä näyttää lämppärin säätöpaneeli vs vanhat joissa ei keskisuuttimia ole? Onko mahdollisuutta laittaa kuvaa?

    Ja kyllä toi nettihuutokauppa on menny ihan perseelleen. Tai olihan se samaa kakkendaalia livenäkin esim ACS:yhteydessä. Ehkä se on joku Suomi-ilmiö.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eli AC versioissa on 4 suutinta keskikorkeudella. Apparin reunassa, keskellä, lämppärin säätimien yläpuolella ja valokatkasijan vieressä ovenpuolella.
    Ei AC versioissa on lokero lämppärin säätimien yläpuolella ja muuten umpinainen. Ja se on kaikissa vuosimalleissa tai ainakin oma ei AC 1987 versio on tollein.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vieläkö @paja1 olis kiinnostunu akselista?
    Nappasin sen Supikan alta pois ja parin vkon sisään ehdin varmaan ottaa siitä omat tarpeet talteen.
    [​IMG]
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joo kyllä vaan. Paiskaa numero yyveellä niin aletaan vääntämään :odwink:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mulla oli -82 missä oli (ollut) ilmastointi, siinä ei ollut noita suuttimia keskellä kojelautaa. Oli Custom DeLuxe varusteilla eli ilman varusteita muuten. Kompura oli poistettu kun ostin auton, mutta kojelautaa tuskin oli vaihdettu eikä sen sisälläkään ollut mitään jälkiä havaittavissa keskisuuttimista.

    E:Lisäilin puuttuvia kirjaimia.
     
    Muokattu: 31.1.2020
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oisko noissa AC versioissakin sit vielä eroja varustetasojen kesken...?
     
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Saattaapa olla niinkin.
     
  16. malvasto

    malvasto 3rd gear

    passerby tykkää tästä.
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tehostin squarebodyn ilmanvaihtoa kairaamalla oveen vauhtireikiä!

    [​IMG]

    Ja maalattiin ovipahvit ja kojelauta, tuli liian kiiltävä mutta enköhän mä saa ne himmenemään.. Ovitaskuiksi ei kelvanneet enää ne original nahkapussukka käsilaukun puolikkaat, saapa nähä millaset tulee loppujen lopuks.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Milläs maalasit ovipahvit? Itellä sama homma edessä.
     
  19. jamba

    jamba Gearhead

    offifoorumilla kyselin samaa ja kuulemma automaalilla vedetty. on hyvän näköset! mulla on ihan kilikalilla rötjötty ja hyvin on pysyny
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ite ajattelin koittaa vinyylimaalia.
     

Kerro tästä muillekin!