Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

  1. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Mää ajelenkin Deltalla..... koriprikoista en kyllä tiedä mitään.
     
    esmi tykkää tästä.
  2. XJR

    XJR 3rd gear

    "Oman harrastuksen koko tulevaisuus näyttää hyvältä.....muitten näkökannat omiin harrastuksiinsa ei juuri kiinnostakkaan. "

    Näin sanoit näemmä eilen. Eikö tuolla periaatteella pitäisi pitää suu supumpana kun näytät kuitenkin kovin kärjekkäästi kommentoineen toisten ihan järkeenkäypiä mielipiteitä. Hankala aihe tottatosiaan. Aiheuttaa helposti mielensäpahoittamisia, mutta luulen meistä useimpien olevan kuitenkin samassa veneessä.
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tiijä muista, mut itte rakennan 61 Chrysleriä lahes, et omasta mielestä on hyvä toi tulevaisuus.
     
    esmi, Gary Grand, maxvo2 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Toisten mielipiteiden kommentointi KESKUSTELUPALSTALLA on mielestäni normaalia.Myös mielipiteen ilmaisu ja näkökanta toisten näkemyksestä OMAA harrastustaan kohtaan on normaalia mielestäni keskustelupalstalla.Kun kerran keskustella haluat niin annappa laajempi kuva meille kanssaharrastajille jenkkilotjapaskasta jonka veit paaliin .....kunto? merkki? malli? Ei varmaan ole salaisuuksia ,koska itse tuosta aloit kertoa.Myös Lars Leeviin löytyy näkökantaa jos on mieluisampi aihe...
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toi on hyvä juttu. Nuorilla kun tahtoo olla nykyisin liian vähän hyviä harrastuksia.
    Sitä toivoisi, että hallitus vähän antaisi tukea meille nuorille. Tuppaa kaikki kulut menemään omasta pussista.
    Mutta eipä olla osuuskaupan rappusilla syljeksimässä. Mäkin lähden tästä niputtamaan Ponun kojelautaa. Selvitteleen niitä kuuluisia kaverin tekemiä korjauksia.

    Ei muuta kuin tsemppiä nuorille kuten Anneli Tempakka ja Tapani Ripatti aikoinaan toivoivat.:D
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kauhea mesoominen jostakin paaliin kuskaamisesta.
    Vittuako se kellekään kuuluu mihin sen autonsa loppusijoittaa. Eipähän tarvi kattoa sitä loppuliukua kun se tietylle pitkäaikaiselle omistajalle jo profiloitunut auto kiertää kylää tervattuna ja läjään laulettuna.
    Mä oon itsekin miettiny vakavasti tässä talven aikana näistä jenkeistä luopumisesta. Jo pelkkä autojen säilytys maksaa sen mitä joku harrastaminen pelkästään ja kun sille rahulille olis järkevämpääkin eläkepäivien käyttöä ihan tässä kotitontillakin. Just eilen soitti yksi talli-isäntä ja korotti auton säilytysvuokraa 40% joten sekään ei tuota pohdintaa vähennä.

    Tää koko touhu on muuttunu katkeroituneiden kämästen ukkojen verbaaliseksi välienselvittelyksi ja kaiken maailman merkkibrändien vieressä pönöttämiseksi.
    Tällä hetkellä näyttää siltä että toi suomen ainoa Spoiler2 lähtee joko Saksaan, Ruotsiin tai takas amerikkaan.
    Täällä Suomessa kun kaikkien autojen arvo on sen pullakahvin hinta historiaan katsomatta. Saisin sille ilmaisen säilytyksen P-pohjanmaalle, mutta kannattaako sitä seisottamisella ja suuliin piilottamisella paskoa, ajettavaksi se on tehty ja ajakoot vaikka sitten ne jotka ehtii.
    Hp on kolmasosan luokkaa siitä, mitä autoon on rahaa kipattu, joten kaipa joku siitäkin mielensä pahoittaa. Jos harvinaisempi rauta kiikarissa niin siitä vaan yhteyksiä ottamaan.
     
    Muokattu: 15.2.2020
    faffeli tykkää tästä.
  7. Kemer

    Kemer 2nd gear

    silläkään varmaan mitään arvoa raadin mielestä,vaan 351 eikä jollain 61 ryslerillä kuten kukkupiilinkään autolla jossa väärä korimallikin ,täytyy myöntää että nyt voisitte täräyttää listat tänne mitä pitää ostaa ja teidän talleista löytyy niin muuttuu lumisateinen lauvantaikin auringoksi.
    kunhan numerot läpipaskassa kasassa oikeat niin siitä kannattaa maksaa vaikka konehuone kasvaisi pajuja ja lattiat puuttuu.
    ny voidaan porukalla pistää hinnat ja arvostelut kehiin eikä sitten mitään klooneja tartte vaivotella tehdastavaraa oikeilla numeroilla.
    haen sipsipussin ja kaljan ruudun ääreen,antaapas tulla :
     
    Muokattu: 15.2.2020
    Zejk1 tykkää tästä.
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^ tonne tsättiin on karpov siirtynyt nimimerkillä kyrpov, luvassa siis infoomista ja toisten autojen hinnoittelua ynnämuuta pa#kaa.
     
    Ftw- tykkää tästä.
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Katoavaista on mainen kunnia.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    En kyllä löytänyt mistään 1961 Hyrslerin mollaamista. Monelle (oisko 95.5%) harrastajista taas GEN II -Charger on mieleisempi kuin GEN I. Ei siinäkään ole sen ihmeellisempää salaliittoa ole takana.

    Tuohon hankintakysymykseesi on oma vastaus. Olen hankkimassa 1964-1965 Valianttia itselleni. Laitoin mm. Toriin ja Mobilistiin ostoilmoituksen ja nyt onkin 4 kpl mahtiehdokkaita odottamassa kiireiselle sopiva aikaa. Tarkoitus siis lähteä viikonlopun toiviomatkalle ja tarkistella samalla kertaa kaikki. Kaveripiiristä on tullut about ziljoona kysymystä, että Oikeestiko? Miks? Älä nyt viitti! Siinäpä kyselkööt - ei ole minun päänvaiva eikä pataljoonan murhe. Nuorena miehenä halusin kuumeisesti ko. autoa, mutta hankintaan ei ollut käytännön mahdollisuutta, eikä isäkään sallinut moisen ostamista niin kauan kuin asuin lapsuuden kodissani. Nyt siihen on jotakuinkin mahdollisuus ja palo kyseistä jaloa autokaunotarta kohtaan on kestänyt lähes 40 vuotta.

    Voit jatkaa sipsipussin rapistelua.
     
    Muokattu: 16.2.2020
    maverick999, Stang_81, Inlinee ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Olen aina pitänyt 2d Valianttia hyvännäköisenä autona ja sen yksinkertainen vaatimaton konsepti vaan parantaa tilannetta.
    Oliko niin että joku eurooppalainen muotoilustudio osallistui Valiantin suuntaviivojen vetämiseen?
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kuten myös, olen aina pitänyt 64-65 valiantia hienona. Tosin 67-69 dart aiheuttaa vielä enemmän omistamisen halua. Sellaista jälkimmästä sopivaa etsinkin aikoinaan rahatukko pöytälaatikossa, mutta ei silloin löytynyt. Hot rod kulttuuriin on kuulunut alunalkaen perusajatus että pienin ja kevein kori ja malliston suurin kone. A-body keveänä kulkee kohtuullisesti melko pienelläkin v-8 koneella. Sitäpaitsi yksinkertainen on kaunista minusta.
     
  14. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei ihan noin. -67 Charger vähän päälle $3000, Toronado $4500. -68 Charger satasen halvempi kuin -67. Edit: Toronadossa lienee kaikki varusteet perusmallissa, Chargerissa vähemmän.

    Itse kuulun siihen 4.5 %:n vähemmistöön joka arvostaa enemmän 66-67 mallia kuin uudempia.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei kai niistä ukoista kannata välittää vaan ajaa siltä mikä hyvältä tuntuu ilman mitään merkkibrändi pönöttämisiä.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ykköskoppa chargerista sais hyvän nascar tyylisen pelin. Originaalina se on jotenkin tosi raskaan näköinen se perä. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua on silmä tottunut enemmän tai maku kehittynyt siihen suuntaan että orkkiskuntoinenkin alkaa miellyttää, vaikee sanoo. Mä heitin kommentin että saa olla hemi ja manuaali jos meinaa ykköskopasta tommosia summia saada mitä kökkis heitti siihen osari laskelmaansa. En usko että 318 +automaatti kerää semmosia rahoja. Mut seki on vaan mun mielipide ja eihän niitä ostajia tarvita kuin yksi vaikka 8miljardia ihmistä sanois ettei kannata.
     
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kaikesta huolimatt:Rambler on paras;).
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Vähän ohi aiheen mutta mihin maailmanhistorian tapahtumaan viittaavat nämä maininnat sipsipussista ja sen rapistelusta ?
     
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Eipä toi sunkaan anti tänne kovin kaksista ole ollut ja tuskin tulee olemaankaan :rotfl:
     
    fenix ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. 68SS

    68SS 1st gear

    Tälleen uutena nuorena harrastelijana on tullu huomattua että sais kyllä hyvään hintaan valmiitakin pelei jos ois vaan rahaa. Verraten nyt mitä omaa aikaa saa palamaan. Onko se sitten niin että ei nämä jenkit kiinnosta nykyään juurikaan nuorempaa sukupolvea? Tällähetkellä itellä opiskelijan tulot niin täyty hommata raato ja tein itse ja säästin mentaliteetilla edetty jo kohta voiton puolelle projektissa. Kunhan pääsis kunnon tienesteille niin tulevaisuus näyttäisi ihan hyvältä näin nuoremmalle harrastajalle? Tuskin tämä nyt kuitenkaan ensimmäinen ja viimeinen harrastepeli ollut...
     
    Zejk1 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!