Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    No niin, saatiinhan se Kaarne hereille.
     
    Dataviilaaja ja max tykkäävät tästä.
  2. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Luuletko kaikessa yksinkertaisuudessasi että en tunne historiaa ? Olenpa muuten tutustunut lähihistoriaan paljon keskiverto kansalaista enemmän. Suomi vaan sattui olosuhteiden pakossa joutumaan valitsemaan väärät kortit. Kyllä vaan kiitos tosiaan Jenkeille että olivat auttamassa fasismin ja sen jälkeen kommunismin tuohoamista. Sinun max on vaan vaikea perustella tuota fasismin ihailusi järkevyyttä. Se on kommunismin ja erään nimeltä mainitsemattoman uskonnon ohella eräs yksi ihmiskunnan suurimpia sairauksia.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Fasismi?!
    Nyt sä puhut taas ihan pehmeitä.Fasismi oli vallitseva ideologia Italiassa ei Saksassa.
    Saksassa vallitsi kansallissosialismi.
     
    rane58 ja kerkko tykkäävät tästä.
  4. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Samaa p...aaa. Eli diktatuurista kysymys . Aivan yhtä tuomittavia järjestelmiä. Voithan valaista lukijoita suurella tietämykselläsi noiden järjestelmien ihanuudesta ja mitkä ne erot ovat. Kerro toki , luen mielenkiinnolla. Luulin että Mussolini ja Hitler olivat kovastikkin aseveljiä keskenään. Mitkä siis olivat ne hienot erot näissä kahdessa maassa. Päästään taas aiheeseen ilman suurempia henkilö kohtaisia piikkejä.
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Olrtko Antifan jäsen noiden sensuurivaatimustesi kanssa?

    [​IMG]
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Vaiko itse sinä juuri olet antifassa ? Mitä olen sensuroimassa ? Muutamat näköjään ovat sensuroimassa sitä tosiasiaa että Suomi joutui sodassa ollessaan liittoutumaan yhteen diktatuuriin taistellaakseen toista diktatuuria vastaan. Tosiasioille ei vaan mahda mitään. Hyvä että maailman historia meni 40-luvun lopulla noinkin. Ja viimein kaatui se toinenkin sosialismi eli Neuvostoliitto. Reaganilla taisi ainakin vähän olla asialla tekemistä.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Reagan kaatamassa Neuvostoliittoa/kommunismia?
    Aivan uutta minulle.Millä tavalla?

    Edit.Meinaatko että Reagan olisi vaivihkaa toimittanut b-luokan lännenelokuviaan Moskovan elokuvateattereihin ja näin levittänyt länsimaista hapatusta?
     
    Muokattu: 18.2.2020
    rane58 tykkää tästä.
  8. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Palsta on edelleen Sotakoneet taivaalla joten poliittiset mielen muokkaukset, historialliset valheet kannattaa unohtaa ja kirjoitella juuri niistä kiehtovista sota-lentokoneista mitkä ovat minuakin myös aina vietävästi kiinnostaneet. Aikanaan myös ilmailua aktiiviharrastaneena olen myös vieraillut lentonäytöksissä, museoissa, lentokentillä sekä Suomessa, Ruotsissa ja USA:ssa.
     
    jenkkijussi tykkää tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    No hyvä,nyt päästiin alkuperäiseen aiheeseen.
    Kerro Rednec minkäsorttista ilmailua olet harrastanut?
     
    rane58 tykkää tästä.
  10. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Moottorilentoa yksi-moottorikoneilla ja purjelentoa.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Vau,yksimoottori lupakirjan/kelpuutuksen hankinta ei olekkaan nykypäivänä aivan halpaa lystiä?
    Mitä se kustantaa nykypäivänä?
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Luulen että nyky päivänä voisi olla 10000 euron molemmin puolin. Ehkä jos on jossain lentokerhossa niin voi kerhotyöllä ja muutenkin saada sen halvemmallakin. Mulla aikoinaan maksoi markka aikoina noin 20000 Suomen laillista valuuttaa. Sitten vielä koulutin itseäni kaikenlaisilla kursseilla ja etsinä- ja yö -lento-kelpuutuksilla ja englann. kielen radiopuh. tutkinnolla ja johdetun VFR.lentämisellä. Sehän vei taas lisää ja lisää. Mutta se oli silloin henki ja elämä, päästä ilmaan itse ohjaamalla lentokoneella. Mutta ei ole tarvinnu ostaa ensimmäistäkään tupakka askia ja ravintoloissa istuminen ja viinan litkiminenkin on jäänyt hyvin vähälle. Joten nämä ovat valinta kysymyksiä. Purjenlento lupakirja taasen on nykyäänkin hyvin halpaa hupia, ehkä muutaman tonnin. Joskin moottori-miehet kutsuvat sitä väkisin lentämiseksi. Ja purje-miehet taas sanovat samaa moottorimiehistä.
     
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    Hienoa kun tämä kaarnepaljastus tuli ilmi, redneckin ikäkin pomppasi 17 vuodesta 61 vuoteen, tämä on jo uskottava luku.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    OK,sain itseasiassa tänään voimaan Airbus A 330 B2/C lupakirjan.
    Se ei tosin maksanut mitään,vaan mulle maksettiin että jaksoin pitää silmiäni auki tyyppikurssilla.
    Varjopuolena et jos häippäsen yhtiöstä niin olen sille velkaa 10300e.
    Ei tästä siviilipuolesta sen enempää mun puolesta koska liian kaukana sotavehkeistä.
     
    superbird ja rane58 tykkäävät tästä.
  15. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Hieno homma. Eli alat lentää tienataksesi ? Ihme vaan jos ei jollekkin maksa mitään. Mutta Lucky You ! Mullakin ammattilentäminen oli pitkään se unelma työ, kaikkine varjopuolineenkin. Mutta olis ollut kalliit investoinnit ja lainan otot koulutusta varten. Ja myöskin ikä alkoi painaa jos ajatellaan kalliin koulutuksen järkevyyttä. Visiin ulkomailla saivat suoritettua halvemmalla alkukoulutuksen ja joskus Jenkeissä oli varmaan puolta halvempaa kuin täällä. Mutta sitten tuli kuulemma este joillekkin hyväksynnöille ettei se enää kelvannutkaan ainakaan Suomessa. Ainakin tällaisen tiedon sain.
     
  16. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    No kerrotaan se että tuo 61 on syntymä vuosi. Älkää
    toki vanhentako ennen aikaisesti !!
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Ei kun tekniikan näkökulmasta noi mun touhut,siis avioniikkamekaanikko.
     
    Dataviilaaja ja rane58 tykkäävät tästä.
  18. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Ja tuoko C tarkoittaa sitä vai ? Noita lyhenteitä on aivan vilisemällään ilmailussa ja vieläpä ne kokoajan muuttuvatkin. No mielenkiintoista on varmaan tuo avioniikka mekaaniikkakin ja ei ainakaan helpoimmasta päästä. No ajatellaan mitä se oli toisen maailman sodan aikana. Alkeellista mutta kuitenkin toimivaa mutta lentäjää ja perämiestä kovastikkin työllistävää.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Viel vähän tästä,C tarkoittaa sitä että voin antaa lentokelpoisuuden isommassa huollossa oman alueeni töissä.
    Mut ei tästä nyt enempää.
     
    Dataviilaaja, rane58 ja Redneck61 tykkäävät tästä.
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!