Turbiini: Th700+454bbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jenkki Jesse, 4.3.2020.

  1. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    Morjensta!
    Mulla on th700 turbiini minkä luulen olevan huono mun 454 isolohkolle. Stalli kyseisessä turbiinissa olisi 1397. Järjettömän pieneltä stallilta kuulostaa isolohkolle, mutta toisaalta aika laimea moottori kyseessä eli ei tule kiertämäänkään huimasti.
    Onko turbiini sopiva isolohkolle?
    Kotoisin pikkulohko 350+th700 systeemistä...
    Kiitos jo etukäteen vastauksista!
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulle tulee alavääntöisen 454:n perään th350 ja näillä näkymin sen vanha vakioturbiini eli 11" jossa suurinpiirtein sama stalli kuin tuossa sun omassa. Nätkiniltä, joka vahvisti laatikon, sitä kysyin että kannattaako vaihtaa johonkin toiseen niin ei se ainakaan nähnyt tarpeelliseksi. Iso auto ja 3.73 välitys niin ainakin omassa toiminee ihan hyvin arkikäytössä. TH-Maticille tai JN-Tradingille kannattaa soitella jos askarruttaa?
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos se 454 on suunnilleen samanlaisessa vireessä kuin edellinen 350, niin paremmin se vakioturbiini isomman koneen kanssa toimii, ja stallikin nousee ylemmäs kun vääntöä enemmän.

    Mulla oli painavassa autossa matalavireisen 383 pikkulohkon takana th700 ja liian löysä ja huonolaatuinen turbiini, niin sehän vaan "söi" hyvät väännöt pois.
    Vaihdoin vakiolimpun ja koneen ominaisuudet pääsivät paremmin oikeuksiinsa.
    On siinä tosin perävälityskin vakiota tiuhempi, ja kun 700:sen ykkönenkin on tiuhempi kuin 3-vaihteisissa niin korkeastallinen turbiini oli turhake.
     

Kerro tästä muillekin!