Voyager 2,8crd 2005 lasit huurtuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vilhard, 7.3.2020.

  1. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Onko vinkkejä missä vika. Lasit huurussa sisältä niinku turkkilaisessa saunassa, varsinkin pidemmällä matkalla ja jos autossa on useampi ihminen. Tuulilasi kyllä pysyy auki mutta takaikkunat menee kokonaan huuruun ja sivuetulasitkin pikkuhiljaa. Ei ole väliä minkälainen keli ulkona on. Vettä ei katoa yhtään eikä jäähdytinnestekään käryä. Raitisilmasuodatin vaihdettu ja kokeiltu kokonaan ilmankin. Ei vaikutusta. Ja ihan sama onko ilmastointi päällä vai ei. Välillä semmosen tunkkaisen hajun kyllä havainnut. Tein semmosenkin että kävin kaikki matot läpi ja vein auton lämpöseen halliin kuivumaan kaikki ovet auki viikonlopuksi. Ei auttanut. On pesty lasejakin jne. Purkasin myös siitä tuulilasin alta muovit pois ja kattelin onko siellä joku tulva tai paskaa tms. Ei ollut mitään. Ovista vesireiät ja tiivisteet käyty läpi ei niissäkään sanomista. Ilmastoinnin resistori vaihdettiin tuossa viime syksynä, en tiedä onko mitään yhteyttä mutta viime talvena eikä kesälläkään mitään huurtumisia ollut.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Eri auto, mutta ihan sama ongelma kun käytiin perheen kanssa pohjoisissa pari viikkoa sitten.
    Auto ollut 8vuotta ja nyt ilmeni ensimmäisen kerran.
    Tutkin ilmastoinnin kondenssivesien poistoputket, raitisilmasuodattimet ja kotelot.
    Samoin että pääsee takakontin kautta ilma poistumaan. Lattiamatot kuivat. Pitää vielä noi ovet tutkia ja varapyöräkotelo ettei niissä lillu vesi.
    Oletko tarkastanut noi kondessiveden poistoputket?
     
  3. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    En ole kyllä vielä. Se oli kyllä mielessä kans seuraavana kun vaan löytää ne. Vaikuttaako ne jos ei käytä ilmastointia ollenkaan
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    En ole tuosta varma. Mutta aika monessa autossa alkaa tulvimaan jalkotilojen eristyksiin. Saattaa olla maton pinta kuiva, mutta eristysmateriaali kosteaa.
    Kun lämppäri puhaltaa lämmintä jalkotilaan, niin nostaa kosteutta.
     
  5. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Mitenkäs ne kannattaa tarkistaa? Pystyykö alakautta kun löytää sen letkun pään niin rassaamaan jollain?
     
  6. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Oletko tutkinut ettei sisäilman kierto mene päälle edes osittain? Toki silloin ilmastoinnin pitäisi kuivata lasit. Itellä yhdessä autossa kondensoinnin putki oli tukossa ja kasteli mattoa. Pystyi rassaamaan altapäin.
     
  7. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    No mielessä on käynyt tuo sisäilmankiertokin mutta en tiedä millä senkin tarkastaa. Kun sisäkierron laittaa päälle ja pois niin ääni muuttuu ja kuulee kun jotain tapahtuu kojelaudan alla.
     
  8. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Ja tosiaan ilmastoinnilla ei ole mitään vaikutusta niin olen pitänyt sen kiinni kokonaan nyt viimeiset 4 viikkoa
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Kennot yleensä keskellä kojelautaa ja poisto kardaanitunnelin vierestä apumiehen puolella. En tunne tuota mallia, mutta onko jalkotilassa muovipanelia, jonka irrottamalla näkyy kumiletku?
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Vanhemmanmallisessa Voyagerissa kondenssiveden poistoputket on tulipellissä. Ne erottaa ihan selvästi, kun ovat semmoiset muoviset putkien pätkät. Omassa kun ne oli tukossa, tuuppasi vedet sisälle apparin jalkatilaan.
     
  11. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Pitää tutkia. En kyllä muista mitään putkia nähneeni tuossa ainakaan apparin jalkatilassa enkä siinä hanskalokeron takana. Eikä ne eristeet ja matot kyllä märiltä tunnu. Mutta pitää kaivaa ne kondenssiletkut ja rassata
     
  12. T5

    T5 Gearhead

    Siis tulipellissä konehuoneen puolella. Ei sisäpuolella.
     
  13. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Joo ei löytynyt kyllä konehuoneen kauttakaan. En kyllä purkanut edestä muuta kun sen muovin koneen päältä mutta näki siitä lampulla aika hyvin. Kennon letkut kyllä näkyi selvästi mistä kohtaa sukeltaa autoon sisälle. Täytyy varmaan alakautta käydä vielä tutkimassa.
     
  14. T5

    T5 Gearhead


    Oisko tuosta apua?
     
  15. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Ei pääse tähän diesel koneeseen yläkautta ihan tolla tavalla käsiks. Pitää koittaa alakautta jos pääsis ronkkimaan tuota letkun päätä.
     
  16. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Mutta alakautta pääsin sen natsan näkemään. Semmoinen 5cm pitkä halkaistun näköinen letkun pätkä töröttää siitä tuli pellistä läpi.

    https://images.app.goo.gl/aF3bLSC9BFJ4CGKH6

    Aikalailla tuommoinen sieltä näkyi
     
  17. Vilhard

    Vilhard 1st gear

    Jos nyt oikein huonolla englannin tulkinnallani ymmärsin niin tuo juurikin on ongelma jos näyttää se poistoputki tommoselta.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja ainakin vähän vanhemmissa rysyissä ilmastointi on välillä päällä vaikka sitä ei erikseen päälle laita. Huurteenpoistoon liittyy, jos puhallus on osittainkin ohjattu tuulilasille.
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Omassa Jeepissä tekee samaa automaattisesti, tarkoitus on poistaa huurut laseista.... :cool:
    -Kannattaa käyttää, pysyy ilmastointikin kunnossa... ;)
     
  20. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Omassa -99:ssä kondenssinpoisto oli tukossa, eikä auttanut vaikka rassasin poistoletkun. Matot märkänä ja roiski vettä tuulilasille. Laitoin tyhjennysputken puhaltimen kotelosta ulos jonkin läpiviennin kautta. Sen jälkeen on ollut kuivaa sisällä:odroll:
     

Kerro tästä muillekin!