Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Catalina sai uuden antennin.. ei vaan. Lr-import.fi sponssasi massiveaudion kaiuttimen, subbarin ja vahvistimen projektiin. Tämän projektin ensimmäiset sponsoroinnit siis. Auto lienee näkyy myös hot rod and rock showssa tampereella heidän osastollaan.
    [​IMG]
     
    rekkamies, hevimies, Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    LSX oli alunperin gm:n valurautainen rallilohko johon noi kovemmat koneet perustuu. sit porukka tietty haluaa kutsua kaikkia "ls" koneita lsx koneiks, koska se on coolia. Varsinkin jos kyseessä on joku 4.8/5.3l perus trukkimosa, niin on se ainakin ls. Ellei jopa lsx. Se ois ihan tylsää ajaa LM7 tai LR33 tai L59 moottorilla ja selittää sit ruisinkissa kyselijöille kuinka se on oikeestaan ihan sama ku LS mut pienempi, rautalohkolla ja eri kansilla ja eri imusarjalla ja eri nokalla ja oikeestaan samaa on vain osa pulteista.. :)

    Ehkä idea on sama kuin lähes kaikki 350 koneet oli aikanaan peräisin corvetesta. Saatikka 327!

    Helvetin hyviä moottoreita silti nuo LSäksät ja hieno on tämä Pontiac projekti. Tsemppiä auton messuille ehtimiseen!
     
    Gary Grand, Visa ja 1purehell tykkäävät tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Pakosarjat laitettu paikoilleen, kaasupoljin duunattu ja vaijeri vedelty kaasuläpälle. Lokarin valmistama universal lattiapoljin systeemi. Keskikonsoli olis nukkausta vaille valmis. Moottoriinkin laitoin tuon lehtihopeoidun laturin hollille. Eli pikkuhiljaa etenee.
     
    rekkamies, esmi, 1purehell ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Uusi lämppäri asennettu kojelaudan alle ja orginaali lämppärin säätöpaneli saatiin pidettyä vielä toiminnassa. Linjat tehty tottakai an10 liittimillä. Vesipumpun päähän vielä 45° kulmalla, niin saa fiksumman reitityksen.

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Seevu, rekkamies, hevimies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään sain oikeanlaiset an-liittimet vesipumpun päähän ja retrosoundin mankan asentelin hollille. Johtotehtävät vielä tekemättä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, Isamu, FuryIII '71 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään käytiin vaimon kanssa hallilla tekemässä moottorin johtosarjan läpivienti tulipeltiin ja johdot vedettiin imusarjan alle piiloon. Läpivienti syntyi kivasti suoraan imusarjan taakse, niin pysyy sekin poissa näkyvistä. Vielä pitää nypätä johtoja runnereiden välistä suuttimille ja puolille.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, Gary Grand, Fuselage ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hienoa että jaksat laittaa kuvia tänne, ja projektin etenemistä!
     
    Gary Grand, esmi, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Kaverin kanssa puuhailtiin mittaristoon virrat valmiiksi. Vielä tarvii eculta vetää muutamat johdot ja olis valmis asennettavaksi.
    [​IMG]
     
    rekkamies, simeoni, Vermilion ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Johtotehtäviä.. mittaristo paikoillaan. Catalina tekstin taustavalo vaihtuu vielä saman sävyiseen mittariston kanssa.Vanha lämpömittari myös poistuu kojelaudan keskeltä ja tilalle etsinnässä ilmajousituksen mittari. Valkoisena tietysti.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, Isamu, Fuselage ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Muutaman päivän aikana tapahtunutta.
    Kojelaudan catalina teksti sai oikean väriset ledit taustalle.
    [​IMG]
    Johtosavottaa vähän työnalla, kun piti saada se start/stop nappi. Akun siirto konttiin, ynnä muita korisähköjä uudelleen tehtyä. Amp-liittimillä kaikki uusiksi tehden.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Vetarit nypättiin irti stefojen ja jarrurempan takia. Kohtuu jämyt 33.8mm paksut ja 31spline spline vetarit tuossa pontson 9.3" positrack perässä. Pahoittelut huonosta kuvan laadusta
    [​IMG]

    [​IMG]
    Starttimoottori oli sen verran ryönäsen näköinen, että kaveri hinkkaili sen ensin puhtaaksi ja vedettiin kirkas lakka päälle.
    [​IMG]
    Etu tukivarret otettiin myös työnalle vielä kertaalleen ja puhallettiin soodalla puhtaaksi sekä uusi musta vasaralakka pintaan. Tästä en näköjään muistanut kuvia ottaa, mutta laitellaan myöhemmin, kun ovat taas paikoillaan. Työtunneista, kun on kiva pitää välillä vähän lukua, niin kahden kaverin kanssa nyt tehty tällä viikolla yhteensä 82h. Itte lomalla vielä ensi viikon ja tarkotus saada mahdollisimman pitkälle valmiiksi sinä aikana.
     
    rekkamies, esmi, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Tehtiin vähän pitempi yö- vuoro tallilla (13h) ja saatiin kasattua taka-akseli jarruineen. Uudet rumpujarrut saivat kelvata tähän hätään taakse ja eteen päästiin tekemään jo adaptereita Touareg/Cayenne satuloille ja 325mm levyille.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Lämppärin letkuihin laitettiin klemmarit varmistukseksi.
    [​IMG]

    Ilmajousituksen komponentit sommiteltiin konttiin ja linjat vedettiin joka kulmaan valmiiksi. Enään pussit paikoilleen ja sähköjen kytkentä tekemättä.
    [​IMG]
     
    Herje, rekkamies, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jarruissa pätee sanonta, isompi on parempi. Ja kunnon palat. Itsellä 1500kg Vr6 syncrossa 288mm etujarrut ja 239mmx10 takajarrut. Vaihdoin eteen 323mm Brembot ja taakse 256x22mm Audi TT jäähdytetyt levyt ja alumiinisatulat. Ja johan pysähtyy.
    Edellisessä -85 Gti Golfissa 239mm levyt edessä. 100kmh paniikki jarrutus, 60kmh jarrut häipy. 256mm jäähdytetyt levyt.. jarrut häipy 40kmh kohdilla. Vasta G60 280x22 levyt piti loppuun kunnon paloilla ja kesti toisenkin jarrutuksen. Paino 890kg ja tehot 239hp turbolla.
     
    Visa tykkää tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Vanhat muoviset kicpanelit oli pääsyt halkeilemaan, joten veivattiin uudet pellistä. Vähän englanninpyörää ja sikkikonetta, niin valmistui lahes itekseen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ainiin. Tänään oli tullut viestiäkin American car showsta, ettei tälläkertaa tullut valituksi näyttelyyn. Noh ei mahra minkään. Viikkoa myöhemmin kuitenkin tampereen näyttelyssä.
     
    Latvis, Gary Grand, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    HÖH? Jopas on hallissa on tunkua.;)
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Välillä on vaikea ymmärtää valitsijaraadin mielenliikkeitä.:(No mut jos jotain positiivista niin saa aikatauluun 2 viikkoa lisäaikaa.:DTäytyy sitten Pirkkahallissa tätä ihmetellä.:)
     
    Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Tosiaan. Sehän on vasta pari viikkoa pääsiäisen jälkeen.. muistin et on heti seuraava viikonloppu.
     
  17. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Itsellä hattu nousee korkealle ja veikkaan niin monella muullakin ketä seurannu vaiheita.Kiinnostaa varmasti monia nähdä livenä
     
    Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tämmöistä tänään. Ilmajousitus paikoillaan ja linjat testattu. Takaata löytyi vielä vuoto fiksattavaksi. Stance nyt aika hyvä. Myös uutta puolien peitelevyä aloiteltiin.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Desoto57, Fuselage, falcon1 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niillä on ihan omat mielenkiinnon kohteet selkeästi.
    Tän auton takia olisin ACS:n lähtenyt ajamaan, mutta kun Tampereelle tulen kuitenkin, niin mulle päätös sopii hyvin!:cool:
    Visa saa nukkua paremmin kun ei tarvii ihan niin kiireellä saada valmista.:rotfl:
     
    Visa tykkää tästä.
  20. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Joo,kyllähän noissa näyttelyissä usein on muutama auto joiden paikalla oloa tulee ihmeteltyä ja niitä perusteita niiden mukaan valitsemiseen...varsinkin kun tällaiset Visan Catalinan tasoiset jää rannalle.:rolleyes:Muutenkin aika harvalukuisia ovat -60-luvun fullsize Ponut näissä näyttelyissä joita ainakin allekirjoittanut toivoisi näkevänsä.Onneksi sentään Tampereella ymmärretään hyvän päälle.:D
     
    LPV, Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!