Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    akun miinuskenkä vaan reilusti irti. ei hajoa eikä sotke mitään.
    voit tutkia roput huoletta. saattaa alkaa kaikki toimimaan kun hetken aikaa virrat on poikki.
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Ok.Kiitti! Tää täytyy kokeilla.
    Ei löydy Haynes kirjastakaan vinkkejä sulake numerointiin.Siis vetokoukun sähköille...
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Sieltähän ne sulakkeet löyty akun kyljestä,taitaa olla maahantuojan laittamat.Ei ihme ettei kirjakaan tiennyt.
    Keskiviikkona nykästää poitsun pikkis hiekkahoitoon ni pääsee testaamaan kestääkö nalli...
     
  4. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    5,7 hemi pikkuisen oikuttelee. Ei käy kaikilla. Vikakoodeista luettua: 2.s pytty pois pelistä, muissa satunnaisia sytytys häiriöitä. Pari puolaa vaihdoin, mutta ei vaikutusta. Bensaahan menee muutenkin, mutta nyt yli 15L/100km matkaan 80:n nopeudessa. Putkista kuunnellessa ihan niinkuin yrittäisi silloin tällöin kahdeksatta peliin takaisin. Moottorin häiriövaloa ei ole nyt puolien vaihdon jälkeen nollattu
    Kiukutteleeko lepuutusjärjestelmä vai jotain vakavampaakin?? Öljyt on 5w/30 eli ei suosituksen mukaiset. Tulpat uudet iridiumit ja joulun tienoilla vaihdettu. Kylmänä ainakin pari pyttyä pois pelistä.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo MDS ei pelaa kunnolla jos ollenkaan noilla öljyillä, se meinaan oikeasti on ranttu siitä öljystä. Mutta vaikka MDS ois pelistä poiskin niin ei se kulutusta juuri nosta tai pitäs aiheuttaa edes käyntihäiriöitä, matkassa max. 0.5-1.0 litralla vois kulutusta nostaa. Mulla omista tuo aina disabloitu muutenkin, vaikka oikeita öljyjä käytänkin. Minusta tuo kuulostaa puolavialta kyllä. Olikohan näissä niin että jos ne jotku kumitiivisteet pettäneet niin ne tulpareiät saattaa pikkuhiljaa täyttyä venttiilikopan välistä tulevalla öljyllä ja sehän saattas aiheuttaa tuommosta häiriötä jos tulpat siellä killuu öljyn seassa tulpanhattuneen?

    Kävisin ite ne puolien liitokset ja tulppien reiät läpi ekana kaikki huolella että siellä ei ole huonoja kontakteja tai öljyorgioita.
     
    Bukero ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Marko300

    Marko300 1st gear

    Auto 300C awd ja leimalle pitäisi vaihtaa taakse etummaisen alatukivarren uloin pusla, miten ootte saaneet tuon vaihdettua, löytyykö esim. motonetistä sopivaa puslan ulosvetosarjaa?
     
  7. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Löytyisikö keneltäkään alkuperäisiä pyöränmuttereita? Leveällä kartiolla, M14 x 1,5. Muutama on kadonnut. Rockautosta kyllä saa ainakin mutta olisiko lähempänä?
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla saattaa tallissa olla kokonainen sarja niitä alkuperäsiä isoja muttereita.
     
  9. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Myy charger69 mulle osa jos kemikaaliali ei tartte kaikkia muttereita
     
  10. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Mä tilaan Rockautosta, tarvitsen muutakin niin tulee samalla kyydillä. 10kpl oli 24$.
     
  11. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ainiin, unohtui kysyä, kun olette vaihtaneet vaihteiston suodattimen ja öljyt niin pitääkö tuo 5 litraa paikkansa, minkä verran öljyä tulee ulos? Varasin nyt kuitenkin rehvakkaasti 6 litraa :)
    Ja onko mitään erikoista mitä pitäisi ottaa huomioon laatikkoöljyn vaihdossa?
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Se läpivienti pistoke menis samalla öljyn luttauksella...
     
  13. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    2 pytty edelleen sytytyshäiriöinen.... Tulpat uusittu, kokeiltu kahta eri puolaa, puristukset ok. Pistokkeen kontaktikin tarkistettu.

    Tosin huollossa silloin vuoden vaihteessa oli jäänyt toinen tulppa tosi löysälle...

    Olisko tietäjillä mitä ideoita mistä jatketaan vian etsimistä?
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Lievä imuvuoto aiheuttaa myös hutikipinän, suuttimen o-rengas??
     
  15. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Voisko olla sitten Puolan ohjaus virroissa vikaa?? Johtovikaa?
     
  16. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Pitäis tehdä ohivuotomittaus. Joskus ei välttämättä näy ohivuodot puristuspaine mittauksissa.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei puristusmittaus tai ohivuotomittaus kerro imuvuotoa. Suuttimen o-rengas jos vuotaa, se laihentaa seosta yhdessä pytyssä ja aiheuttaa kipinän paloaikaan sellaisen muutoksen että itsediagnostiikka tulkitsee sen hutikipinäksi...
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla oli kampiakselin asento anturi rikki, niin muistaakseni aina antoi samalle 7pytylle sytytys häiriöö, alkuunsa rötäs vaan kierroksilla. Sit sammuili aina välillä kesken ajon kun vika oli ollut viikon pari...
     
  19. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Kyllä se sen verta kertoo jos esim imuvenasta pala pois tai karstaa! Eikös suutin sitten kuse bensaakin ulospäin jos o-rengas korkkaa?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, koska imuvuoto tarkoittaa imua ulkoilmasta, ei sieltä imusarjasta mitään painetta ole ulospäin, alipainetta siellä on ja mistä se bensa sinne o-renkaalle pääsis, se o-rengas tiivistää sen suuttimen imusarjaan ja bensa tulee suuttimen päästä ulos ja paineella ruiskutetaan imuventtiilin suuntaan josta se imeytyy palotilaan...
     

Kerro tästä muillekin!