Condor A350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Bluestone, 6.10.2008.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuli laitettua hankintaan tuommoinen kaksipyöräinen. On entinen Sveitsin armeijan käytössä ollut ja tulee hollantilaisen dealerin laanilta. Vuosimallista en vielä tiedä, väliltä 74-78 varmaan, ovat kai samanlaisia kaikki.
    Onko kellään kokemusta ko vekottimesta, ainakin mitä pimpernetistä löytyy infoa ja käyttäjien kokemuksia niin pääsääntöisesti positiivista.
    Hieman muuteltu (esim erillinen öljynsuodatin...) Ducatin desmo 350cc kone noissa on ja Marcozzin (vai miten se kirjoitetaan?) ja KONIN iskarit.
    Ovatten kuulema n 20-50 tkm ajettuja ja ns "yli-huollettuja", eli on varmasti suoritettu huollot enemmän kuin ajallaan. Tietojeni mukaan 3000 kpl on ollut sveitsiläisillä käytössä aina pitkälle 90-luvulle asti, ennenkuin nuo sitten bemarin enduroilla korvattiin.
    Kokemuksia, kommentteja jos vaan löytyy... :)
     
  2. rysty

    rysty 1st gear

    Noita tuotiin suomeen noin kymmenen kpl jokunen vuosi sitten. Faijalla on yksi niistä. Oon ajanu sillä jonkin verran. Hauska vehje nurkissa pyörimiseen. Muuten ei sovellu kuin metsurille duunikäyttöön. Sehän on 450 Ducatin motista muuteltu kolmepuolikkaaksi. Pudotettu puristuksia ym.
    Eli painava ja heikkotehoinen. Ei oikeen voi ajella valtateillä, kun kulkee vaijeri kireällä 80-90. Eikä sovellu enskapeliksi kun on vähän painava ja kömpälö. Hiekka- ja metsäautoteillä helvetin hauska ajettava. Jousitus ja jarrut toimii tosi hyvin ja sellaseen ajoon tehokin riittää. Motti toimii niin hienosti kun Ducateissa yleensäkin.
    Mä kaipaisin siihen siihen selkeesti enemmän voimaa...
    Laturit on ollu noiden ducateiden ongelma ja tässäkin kyseisessä yksilössä se antautu. Staattori palaa. Eikä oo korjattavissa. Vaikeasti saatava osa. Mä löysin uuden Sveitsistä yhden tutuntutun kautta. Sellanen kandee hommaa varastoon vaikka samasta mestasta mistä fillari tulee, jos mahdollista.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Ei oikeen voi ajella valtateillä, kun kulkee vaijeri kireällä 80-90. Eikä sovellu enskapeliksi kun on vähän painava ja kömpälö. Hiekka- ja metsäautoteillä helvetin hauska ajettava. Jousitus ja jarrut toimii tosi hyvin ja sellaseen ajoon tehokin riittää. Motti toimii niin hienosti kun Ducateissa yleensäkin. "

    Joo, ei mitään highwaystar meininkiä polvi asvaltissa ole mielessäkään. Kyllä tuon ominaisuudet paljastu jo teknisissä tiedoissa; 16 hp ja 177kg omapaino....
    Mutta juurikin noita hiekkateitä ja muita pikkuteitä olis tarkoitus kierrellä, ja voihan tuosta vaikka chopperoida jotain jos haluaa, ei ole aihiona pahan kallis. Kaikki ylimääräinen rauta pois niin kyllä se siitä notkistuu, jättää jäljelle vain sen olennaisen; moottorin ja pyörät. Jollain nettisivuilla oli muutama muuteltu condori; oli bobberista caferaceriin.....
    Pitää visioida lisää, kunhan tuo on tontilla 8)
     
  4. orfeus

    orfeus 1st gear

    Eikös ne aja Sweitsissä peltokisaa vakio kontoreilla.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ja minä varaan koeajomahdollisuuden sitten kun..
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...missäs tuommoisesta on tietoa; tarkennuksia, kiitos :eek:

    Ei mutta huomenna pitäis lähteä mopoja hakemaan tuolta etelämpää suomea, haen samalla kolme kun kerran reissuun lähetään.....

    .... ne pari muuta menee työkavereille. :)
    Ylihuomenna olllaan viisaampia.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No niin, viisaampia ollaan.
    Kun kävin hakemassa pölyiset pyörät terminaalista niin kaksi niistä kolmesta pyörästä lähti eka polkasulla käyntiin, ja kolmaskin lähti eka polkasulla kunhan oltiin se purettu auton kyydistä kaverin pihassa :D :D :D
    Oma pyörä ainakin on kunnossa olevan tuntuinen, kaikki osat on paikoillaan ja ehjiä, mikään paikka ei repsota, kaikki toimii....kaikki vaijerit ja semmoiset kuluvat osat on selvästi vaihdettu uusiin aina tarpeen tullen.
    Konekin lähti kunnolla toimimaan kunhan purin ja puhdistin kaasarin (oli kaikki röörit ja paikat semmoisen harmaan sakan peitossa) ja kunhan sääteli katkojan kärkivälin kohdalleen (oli liian isolla ja siis aikaisella, eli potki takaisin ikävästi..)
    Muuten laitteen rakenne ja osat vaikuttaa melko hyvälaatuisilta, esim kahvat yms vipuset ei selvästi ole niitä markkinoiden halvimpia ja heppoisimpia, jarrut on isokokoiset ja tehokkaan tuntuiset (rummut), iskarit vaikuttaa laatutuotteilta (marzocchin etupää ja konit takana), kaksoiskehtorunko ja kone kumityynyillä rungossa.
    Rumahan tuo vekotin on kuin venäläisen pommikoneen rahastaja tuossa alkuperäisessä muodossaan ja omastani olen jo purkanut pois vaihtoon menevät ( lue: rumat ja painavat) osat pois: sivulaukut ja teline, asetelineet(!!!), etulokari vaihtuu pienempään ja sirompaan, satula, äänenvaimennin ja loppuosa putkesta menee uusiin puihin.
    Tavoitteena on nyt semmoinen kevyesti "scramble" henkinen pyörä.
    Osia pitää nyt metsästellä, eli jos jollakulla , lähinnä varmaan brittipyöräharrastajalla, on ylimääräisiä osia niin voi ottaa vaikka yv:llä yhteyttä, etsinnässä on:
    - etulokari, alu tai kromi 18" pyörälle
    - takalokari, alu tai kromi 18"
    - pieni "norsunkorva" satula, siis se brittityyppinen ja siihen sopiva sokeripala-satula tai matala dirt trac/custom satula....
    - työkalurulla nahkaa
    - lyhyt brittityyppinen äänenvaimennin (oik puolelle)
    Noiden osien ei tartte olla priimaa, kunhan sellaista perusehjää käyttökuntoista...

    Tänä vuonna on suomeen tuotu varmaan jotain luokkaa n 40 Condoria, joten niitä varmaan alkaa näkymään liikenteessäkin ens kesänä. :wink:
     
  8. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    käsittääkseni ei ole desmodrominen eli pakko ohjattu venttiilikoneisto vaan tavallinen. olihan ducatilla 350cc single, ainakin scramble mallina on niitä suomeen jälkituotukin.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joo, ei se desmo ole, oli yli-innokkaan tietämätöntä höpinää... :oops:

    Mitähän kaikkia eroja on noissa condorin ja ducatin 350 koneissa on muuten, kun ducatista otetaan 30 hp ja condorista vain 16 hp....puristussuhde on ducatissa 10:1 ja condorissa 8,2:1, kaasarin koko ducatissa 2mm isompi...mitähän muuta; nokka-akseli, tuo desmo ...???

    ..kohta liikenteeseen... :p
     
  10. orfeus

    orfeus 1st gear

    Tuli tos takavuosin käytyy bileis jos oli ko. sarjan kundit ajamas näytösajoo. oli ainaski sillon puhetta et ne ajas "sarjaakin". Oli myös puutarhatraktori (ei ruohonleikkuri) lähtöjä mm. ducatin koneel varustettua laitetta.
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Nyt olis myynniissä Condori, ducatin nokalla ja hieman kevennelty, katso Myydään muut :D :D


    ...juuri reilun 260km lenkin kävin päristelemässä maalaismaisemissa, hyvin toimii....
     
  12. perkele

    perkele Gearhead

    tänään tuli tuommoinen condomi ostettua. -75 mallinen
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Taisit jo vmpk foorumilla kysellä kanssa aiheesta. Lue se koko ketju läpi siellä on vinkkejä. Hakamäen Ismo tuntee aiheen aika hyvin, siltä minäkin omaani ostin sen ducatin nokan ja kytkimen osatkin.
     
  14. perkele

    perkele Gearhead

    joo,minä se siellä kyselen tyhmiä :)
     
  15. perkele

    perkele Gearhead

    joko condorit on liikenteessä? jos ensiviikolla laittas oman.
     
  16. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mulla oli tälläinen - 73 condoori.... Löytyy alumiini etu ja takalokazuoja jos tarvetta.. Ainakin Painoa saa pois muutaman kilon
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Sleepercooler: mikähän oli Condorin rekkari?
     
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Muistaakseni JS-73
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ok. Ei ole se mun vanha, en muista menikö mulla ne alulokarit pyörän mukana vai möinkö erikseen.
     
  20. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Muistaakseni ostin vmp:n romutorilta joten voi ne olla hyvinkin sun vanhat!
     

Kerro tästä muillekin!