Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Joo mulla olis levyjarrullinen Impalan akseli tulossa tuohon sedani roadmasteriin jahka olis sopiva väli lähteä hakemaan. 3.08 siinä tais välitys olla mutta kai sekin jotain jeesaa.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vakiokenno riittää varmasti, omassakin tuli ihan polttavan kuumaa suuttimista kenno oli huuhdeltu.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jeesaahan tuokin, mutta jos sulla on irtoakseli, niin siihenhän on hyvä puuhastella nyt mieleinen välitys kaikes rauhassa. Pinioniakselilla oleva ABS anturihan noissa vaatii uuden hammaskehän kun välitys vaihtuu. Kaverin kanssa sorvailtiin ja jyrsittiin ite siihen uus hammaskehä.
     
  4. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Tuossa Autoscout24 ja mobile.de kun selailee niin sämpylä farkkujen hinnat on ilahduttavan korkeita, roadmastereita esim 8000-18000 !! hinnoissa, on kyllä erittäin siistejä kalleimmat ainakin kuvissa.
    Ebayssa myös rapakon takana hinnat noussu 10 vuodessa.
    Eri asia että meneekö ne kaupaksi, mutta CTS cadillacceja saa Saksalainen kolme neljä samalla rahalla tai kaksi buick enclavea, Suomeenhan näitä ei voit tuoda kun verottaja irrottaa kynnet ja vie talon ja koirankopin.
     
  5. redneck1

    redneck1 Gearhead

    ^Suomi on sarvikuonojen maa.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Heh, ei olis vaikea valinta, cts / enklaavi puikki, vai rungollinen sämpylä, vaikkapa LT1 koneella :D
     
  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Puuhastelen vähintään 8h 5-akselisella työstökeskuksella että ei tuo hammaskehä ongelmia tuota :odroll:
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    sleepercooler tykkää tästä.
  9. passerby

    passerby Gearhead

    Noniin. Täällä siis - 94 farkku Capraissi johon tehty peltihommat mutta muutakin vielä olisi.

    Digitaalinen nopeusmittari korjattiin sähköliikkeessä kolmisen vuotta sitten mutta nyt se näyttää taas pimentyneen...

    Kyssäri takaluukusta: lukkopesä on tottakai jumissa joten lukituksen joutuu avata nupista nostaen kun lasi on avattu. Kuuluisiko sen lasin vapautua takaluukun avainta kääntämällä vai onko se siltikin pelkän sähkön varassa?

    Muokkaus: tämän saa ostaa projektina jos haluaa. Päästötkin vielä korjaamatta.

    Arkistokuva 2017.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 13.4.2020
  10. passerby

    passerby Gearhead

    Kapraissi vaihtoi sitten omistajaa :D Projektina siirtyi uudeltamaalta varsinais-suomeen.
     
  11. passerby

    passerby Gearhead

  12. Rytari

    Rytari Gearhead

    passerby tykkää tästä.
  13. passerby

    passerby Gearhead

    Joo, muistan täällä kuvia punaisesta pohjasta :odcool:
     
  14. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Eij oo mun vanha, meillä on farkku caprice ja sedani buickki edelleen komistamassa parkkipaikkaa.

    Buickki kenkkuilee ajoittain sammumalla miten sattuu ja mihin sattuu, tänään sattu olemaan tietokone kiinni niin pääs jäljille, koodi 16 low resolution signal reference. Välillä joutuu odottelemaan hetken ennen kun suostuu käynnistymään ja välillä lähtee tulille suoriltaan.

    Joko se on lähdettävä optikauppaan vai?
     
    passerby tykkää tästä.
  15. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Onkos täällä muilla kokemusta lt1 koneen vikakoodista 16?

    Sytkävehkeitä sen verran tutkiskelin että lämpötahnat oli edellisellä omistajalla jäänyt laittamatta syttymodulin pohjaan.
     
  16. esmi

    esmi Gearhead

    Se moduuli voi hajota silleen että sammuilee miten sattuu jne, mulla Oldsin 350 koneessa oli Malloryn unilite ja sen moduuli teki tollasta ajelin vissiin vuoden tolleen ihmetellen missä se vika on, sitten vaihdoin moduulin ja sen jälkeen auto toimi taas monta vuotta, kunnes se vaihdettu moduuli hajos kerralla kesken ajon, sen jälkeen vaihdoin toisen jakajan kun sain uuden jakajan halvemmalla kuin se moduuli ois maksanut.
     
  17. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Moduli vaihdettu ja ei oo nyt ainakaan sammuillu, tosin johtosarjan liitin optiin on edellinen omistaja raiskannut, kynsi poikki -> hyppää irti.

    pari viikkoa vaivannut mystinen käynnistysongelma kuumana, täytyy pitää kaasupohjassa startatessa jotta lähtee käyntiin, että mitähän vittua nyt?
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

    Taitaa se olla tuossakin koneen ohjelmassa se tulvineen koneen toiminto kaasupohjassa startatessa, eli ei syötä soppaa lisää sinne koneeseen.

    Toki ei se tulvia oikein voisi jos ei suuttimet valskaa läpi.

    -kunhan arvailen vaikkei järki kulje puoliunessa
     
  19. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Olisiko kenelläkään mitään ajatusta -94 LT1 4L60e:n sielunelämästä tai lähinnä turbiinilukon toiminnasta ?

    Tuntuu pätkivän sitä pois päältä aika ajoin ja takaisin päälle kun maantietä ajelee.
    Testerillä "Scan9495" ei mitään kummallista havaittavissa ja jos tällä pakottaa päälle niin pitää päällä ja luisto on luokkaa 3-5 rpm kuten silloinkin kun hetkeksi normaalisti tunkee päälle.
    Ei ole nakutusta mikä joissain tilanteissa saattaisi tipauttaa pois lukon ja olisi looginen.
    Lähinnä mitä arvoa pitäisi kytätä sellaisella silmällä, koska selkeesti kompuutteri haluaa tämän pois päältä tiputtaa, mutta en vain nyt ymmärrä miksi ja siis ihan tasaisessa ajossa. On ärsyttävää kun nyppii vaikka sitä ei välttis edes huomaa, jos vieressä istuu, mutta itse kyllä ärsyynnyn ominaisuudesta. :mad:
    Ei pitäisi vielä olla PWM ohjattu tässä vuosimallissa. Öljyt on tuoreet nekin ja vanhat ei ollu kovin kamalan näköiset tai hajuiset ja noin suurinpiirtein kaikki vaihdettu ~12l ja suodin toki.

    Nappula ei tunnu vielä vaihtoehdolta tähän, koska se on vain ongelman kiertämistä.

    Eikä ole vikakoodeja tai on yksi joku joskus ottanut öljynvaihtoväli polttimon pois mittaristosta niin siitä herjaa.
     
  20. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    No aikoinaan oli itsellä sama juttu. Vaihdoin lukon solenoidin ja pätkiminen loppui. Oireili just noin.
     

Kerro tästä muillekin!