Plymouth Duster + 440 RB:n katsastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jakkeko, 2.4.2018.

  1. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Vaihda katsastusmies.
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kyllä niitten kanssa pärjää mutta kun on olemassa ne Trafin viisaat miehet...
     
  3. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Kyllä niitten kanssa pärjää jos on hyvät dokkarit.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hemin kanssa ei pitäs kone tyypillä olla vaikutusta, vain tehot ja koneen paino akselille.
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No nyt itselläni on 73 scamp 2dht joka tuotu jenkeistä.Alkujaan tekniikka 225 slantti.
    Tuossa ollut 440 pannu jenkeissä,nyt pistän stroukatun 400 pannun ja rekisteröintiä ajattelen.
    Levyt edessä ja isot 10"rummut takana,vääntösauvat .086 mitattuna paikallaan.
    383 vaati tehtaalta .089 paksuisia,onko sääntö ja olettamus voimassa?
     
  6. Ihan vaan utaliasuudesta, että minkä mallin meinasit ottaa vertailuautoksi? Scampin suurin kone oli 318 ja Dusterista löytyy 340. Siitä on aika pitkä harppaus stroukattuun 400:een..
     
  7. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No tottakai 400
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  8. Holley

    Holley Gearhead

    360 kuitenkin, se vertailukone. +25% = yli 440-
     
    ilu100 tykkää tästä.
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Oikeestaan kyssärini koski vääntösauvoja, 086 mitta ja 089, aika pieni ero jos miettii alunperin Dartin 383 mallia,silloin isolohkolla annettu mitta tehtaalta 089... Vertailuauto on siis a-body 67-76.
     
  10. Luulen, että Dartti ei käy vertailumalliksi. Trafin mallisarjat taitaa olla merkkikohtaisia ja välillä myös rajatuilla vuosimalleilla.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_Valiant

    Tuo varmaankin voisi käydä vertailumalliksi..
     
  11. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Niin, onhan näitä isolohkolle leimattu, eiköhän se oikea vertailumalli leimaan löydy. Ottakoon yhteyttä ne mitä tietää muuta kuin mututuntumaa.
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Ei yhtään enempää tartte jauhaa. Ei vertailuauton tarvitse olla täsmälleen samaa vuosimallia. Joten esim. 1976 Dusterin 360+25% > 440, joka on Moparin isolohko. Teho 340:sta ja koneen paino on sitten se, mitä en pysty sanomaan, en tiedä noiden painoeroja.
    Ja toisaalta Dodge EI käy vertailuautoksi. Selvitin aikanaan Chevyn ja Oldsin välisiä yhteyksiä, molemmat samaa B-bodya, mutta eri merkkiset autot yksinkertaisesti eivät käyneet Trafille vielä 2014 ja mikä siellä sen jälkeen paremmaksi olisi muuttunut?
    Uusia rakentelusääntöjä odotellessa, mutta kovin tuntuvat nekin haudatun johonkin ja koronan takia varmasti menee lopullisesti.
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Juuri näin,Näissähän on se saman auton eri variaatio kyseessä,mistä ei Trafi ymmärrä.
    Nimi on harhaanjohtava,Plymari vs Dodge.....eri linjat tehneet samaan aikaan autot samalla stansilla.Trafi voisi tarkistaa tietonsa jo vuonna 2020.
     
    Holley tykkää tästä.
  14. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Olisko jollakin rek.otteesta vm. 1973 autosta, jos isolohkolle leimattu, lähettää vaikka kopio? Tuli kyllä Löijjy mieleen heti
     
  15. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Vääntösauvan jäykkyys muuttuu suhteessa halkaisijan neljänteen potenssiin, toi paksumpi on siten noin 15 % ohuempaa jäykempi
     
    ilu100 tykkää tästä.
  16. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Noniin.. Ahdettu pikkulohko dusteri käyty näyttääs leimasedälle ja kyllähän se ahdin lappuihin saatiin.

    Homma meni kohtuu kivuttomasti. Papereina mulla oli mopar servicen varaosaluottelo, muutama myyntiesite mitkä kertoi mitä 360:ssä on erona mopompaan ja dynolappu.
     
    isalmela, Herje, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Onko sulla siis nyt 318:nen ahtimella?
     
  18. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Jep
     
  19. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Olisko jollakin 11" takarumpuihin käsijarrun vipusarjaa? Yllätyksenä Amerikan Joelli poistanut ne. Eli rumpujen sisään tulevat komponentit mihin vaijeria kiinni+kenkien väliin tuleva tanko. Siis 11" on rumpujen koko.
     

Kerro tästä muillekin!