Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    JYR ja malvasto tykkäävät tästä.
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tuo oli kanssa yksi aikansa ilmiö, nuo Warresta värkätyt (tahallisen tai tahattoman) huumorin värittämät avot. Tuossakin ilmoituksessa lukee että muutettu avoautoksi -91, siihen aikaan vastaavia luomuksia näki siellä sun täällä.
     
    malvasto ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. T5

    T5 Gearhead

    Mites tuo käytännössä menee? Ne voi siis yhden myynti-ilmon perusteella päättää verotuksesta?
    Pitäisi oma Mustang verottaa ja just tänään on joku laittanut vastaavan 5k€ halvemmalla myyntiin, mitä muut vastaavat.
    Jos tuo ehtii mennä myydyksi ennenkuin verotäti ottaa mun keissin tutkittavaks, niin voinko yrittää tehdä valitusta tuon myynti-ilmon perusteella?
     
  4. Car nut

    Car nut 1st gear

    En ole muutamaan vuoteen tuonut autoa USA:sta, mutta aiemmin ainakin Helsingissä verrokki-autoksi oli aina merkitty BMW 330 coupe automaatti, ei väliä mikä merkki, tai malli vuosimallien 1960-1990 välillä 2-d ht amerikanautoista oli . Vero jäi kuitenkin aina 150-300 euron haarukkaan.
     
    Muokattu: 23.4.2020
    12345678910 ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ^just. Olen tuonut 1964 Cadillacin, 1974 Plymouth Scampin ja 1996 Lincolnin. Sama juttu, ne kaikki olivat tuo yksi ja sama BMW. Plymari ja nuo kaksi muuta olivat kuitenkin omana aikanaan aivan eri luokissa keskenään hinnan, koon ja varustelun suhteen.
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Vanhemmissa taidetaan lähes poikkeuksetta käyttää tuota Bemaria verrokkina.
    Noita oon tallennellu koneelle aina, kun on sopivia verrokkeja sattunut. Nyt on se tilanne, että omani on ajettu noin 90t km enemmän kuin nuo verrokkina olevat (ja yleensäkin myynnissä olevat autot). Vastaavista autoista halvin on 22900€, seuraavat on 27900€ ja tuossa nipussa on sitten yksi avo.

    Muutenkin tyhmä tuo verottajan ilmoituspalvelu. Oma auto on tullut kolaroituna ja lisäselvitys- kohtaan pystyi laittamaan kaikki kolme kuvaa :rotfl:
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    2-pyäräisten keskusteluissa oli selitetty melko hyvin toi nykyinen kusetus, tai niin kuin nätimmin sanottiin: "verottaja laiskistunut": http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/299621-Verottaja-laiskistunut
    Tällä yrittävät varmaan välttää sitä tilannetta, että joskus talviaikaan ei olisi yhtään myynnissä olevaa, joten voivat sitten poimia edellisen vuoden ajalta täysin utopistisia haavehintoja veropäätösten perustaksi.
    Harvinaisempien mallien verot ovatkin pompanneet selvästi ylöspäin 2019 alkaen vuoden 2018 veroihin verrattuna huolimatta autojen vanhemisesta.

    Miekin katsoin 2018 ennen oman kärryn ostamista, että 74t. ajetusta oli peritty verot 32t. euron mukaan (7/2018), nyt ilmeisesti tämä sama kärry taitaa olla chättiautossa yli 40t:n hinnalla myytävänä varmaan jo vuoden verran.
    Viime kesänä (7/2019) olikin sitten jo 103-tuhatta ajetusta peritty verot yli 41t. euron mukaan.:odeek:
    Kyseessä siis '08 Challenger SRT8.

    edit. korjattu km ja verotusarvo, kun olin katsonut väärältä riviltä '09:n 118tkm/43te.
     
    Muokattu: 24.4.2020
    BHBS tykkää tästä.
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Nouseva käyrä taisi kuitenkin pysähtyä nyt ja veropäätöksen perustelut olikin yllättäen tehty vanhan kaavan mukaisesti:
    Eli tänään saapui päätös viikkoa vaille 3kk ilmoituksen jättämisestä, mutta sattuipa päivälleen kärryn 12 vuotissynttäreiden "kunniaksi", eli valmistettu 24.4.2008.

    No olivat kuitenkin tempaisseet pohjaksi Ylöjärven jobbarin ilmoituksen (minkä jo edellisen sivun viestistäni deletoin huomattuani hinnan alentamisen jo keskiviikkona) ja sillä lauantain!!!??? 18.4. hinnalla 49890, vaikka se on ollut nyt jo muutaman päivän 39980 ja siis aiemmin viime kesästä saakka toisella jobbarilla 39990.

    Toisena oli myöskin samoin lakitekstin vastaisesti Suomessa verottamaton ja rekisteröimätön 181tkm 2010 tammikuulta (josta ilmeisesti määrätty maaliskuussa verot 34,4t. mukaan ja väärällä 42,7% [oikea 36,8%] veroprosentilla 14,4t €).
    Kolmantena tuo edellisessä viestissäni mainitsemani hieman yli 40:n 2008, joka on väitetty myydyksi lokakuussa.

    Tämähän on muutaman viikon päästä julkista tietoa, eli 121 tkm, verotusarvo 32537,05 ja veroprosentti 30,2 (joka sattui sentään oikein kerralla) ja vero 9826,18 e.

    Sentään melkoinen ero esim. viime kesäiseen 103 tkm ajetun 40161 euron verotusarvoon ja väärällä prosentilla (34,9%) määrättyyn yli 14t€:n veroon.

    Mie menisin noista 2019 verotetuista ainakin hallinto-oikeuteen saakka. Vaikka siellä voi saada selkäänsä, niin on tärkeää saada eriävä mielipide kuuluviin mahdollisimman laajalti.
    Kaksi kertaa viemäröintiasioissa hallinto-oikeudessa käyneenä sanoisin, että lukuisilla hallinto-oikeusvalituksilla oli osuus "paskalain" muuttamiseen, koskapa eriarvoinen kohtelu oikein mainittiin lain perusteluissa.

    Miun täytyy ainakin tehdä oikaisuvaatimus tuon yhden vertailussa käytetyn osalta, kun se oli kuitenkin syyskuusta saakka kaupan alle 40:llä (eikä kelvannut kenellekään) ja myöskin veropäivänä kaupan alle 40:llä.

    Eli "isot kiitokset" tälle jobbarille muroihin kusemisesta: https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/11283104
    No eihän se ole hänen/heidän syynsä, vaan täysin järjettömän autoverotuksen ja sen aivan päättömän tulkinnan syytä + miun olisi pitänyt olla ennustaja ja laittaa veroilmoitus 2 viikkoa aiemmin. No sitten olisi varmaankin tullut noi maaliskuun 14-tonnin verot.:odconfused:

    Ja sorry taas offtopikista tai no nettiautosta ja autotallistahan ne verottajankin bongaukset:wc: ovat........
     
    Muokattu: 24.4.2020
    Catiska tykkää tästä.
  9. peku123

    peku123 Gearhead

  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  11. peku123

    peku123 Gearhead

    Niihän tuossa sanotaan, mutta kiitos tästä.
     
    jariha tykkää tästä.
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No, ei ainakaan ilmoituksessa
     
  13. peku123

    peku123 Gearhead

    218.000 mailia...
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onko sulla muuten vielä se valkoinen bensa-suburban? Miten on toiminut?
     
  15. peku123

    peku123 Gearhead

    Tuli ikävä kyllä laitettua kiertoon.. eipä siinä mitään ollut, eikä oo tainu olla uudellakaan omistajallakaa. Taitaa olla hieman varmempi laitos kun tollanen 6.5td..
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    malvasto ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    -1990 luvulla näin oranssinpunaisen wartburgin, jota oli tuunattu Plymoyth Cudan esikuvan mukaan. Konepellillä Sarvis ahkiosta tehty scoopit, lätkämailateippaus yms tunnusmerkit.
    Perässä teksti ”Warracuda”
     
    mikkis83 ja malvasto tykkäävät tästä.
  18. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Nettiautossa melkoinen kummajainen myynnissä! Valiant Signet 2D HT -65, joka näyttää saman ikäiseltä Dart GT:ltä...?! o_O
     
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vois olla Kanadan serkku?
     
  20. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    https://www.nettiauto.com/plymouth/valiant/11300370

    Leivonharri on varmaankin oikeassa. Tässä netistä etsitty esiteaukeama Kanadan toisella pääkielellä.

    [​IMG]
     
    esmi, Peeaa ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!