Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Toi jenkkihinta vs suomihinta tietysti kuulosta isolta erolta, mutta jenkkihinta ei sisällä tietenkään fiksattua johtosarjaa, rahti ja tullit maksaa aina kans jotain. Niitähän kannattaa ite tuoda jos tavaran arvo kymmenkertaistuu laivamatkalla.
     
  2. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Itsepurkaamojen hintoihin pitää lisätä myös core eli romun arvo ja Alv
    Ehkä vielä norsun vuokra ..
    Kone 299
    Core 50-100
    Sales Tax 0-10%
    Eli osavaltiosta riippuen 350-450
    Ilman takuuta, jonka voi ostaa lisähintaan..
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Joku väitti et hemejä saa Texasissa pick n pull purkaamolta samaan hintaan. Kohta alkaa olla ajankohtaista suunnitella Hemi-swappia ihan tosissaa.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Holdener sanoo et pick and pull Hemit pyörii 2000-4000 $ hinnoissa.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Laitoin piruuttani googleen hakusanoiksi: "broken turbo ls youtube".

    899000 hakutulosta. Ei ihan miljoonaa sentään. :)

    Vastaavasti haulla "turbo ls youtube" tuli 16.6 miljoonaa hittiä. :)
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Buick225 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tässä alkukuusta pikkulinnut lauloi että etelä-savossa oli tehty turbotettujen Ls-koneiden nopeusennätys.
    Siis nimenomaan siinä rikkomisessa, en tiedä tarkemmin ehtikö kone olla käynnissä sekunteja vai peräti minuutteja kun veiviä ja muuta entisenä.

    On kyllä paskoja koneita, silloin kun sattuu vääriin käsiin. Varmaan vaikea arvata kenestä on taas vaihteeksi kyse! :p
     
    ESMCB, Inlinee, puna niska ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ole katsottu Holdenerin videoita tarpeeksi tarkasti :D
     
  9. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Asiaa sivuten paljon tuommonen alumiini ls1 vm2002 kestää tehoa/ahtoa jos panostaa hyvään moottorinohjaukseen ja ei tarvii olla kylän tehokkain. Käyttö yms ratkaisee tietysti mutta suurinpiirtein? Oliko veivien pulteissa jotain vuosimalli eroja? Eli jos ahtaa missä kulkee se raja ettei tarvii alkaa vaihtamaan osia tai tiivisteitä?
     
  10. plagu

    plagu Gearhead

  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mut hei, 700hv avaamattomasta vakiokoneesta alle viidellä tonnilla. Siihen ei moparit pysty.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei tarvii mottia avata kun se avautuu ittestään? :rotfl: Näyttäähän tuo LS satelliitti facepookissa kyllä sutivan videoiden perusteella, onko huhut liioiteltuja kuitenkin?

    Ja noi äänet on toki makuasia, mutta mun mielestä v12 kuulostaa hyvin pitkälti samalta kuin vastaavan viritysasteen suora kutonen ja mä en haluais että mun superauto kuulostais mamubemarilta jos mä jonkun miljoonarassin hankkisin viikkorahoilla.
     
    sbc350 tykkää tästä.
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei taida veivinpulteissa olla vuosimalli eroja, mutta tehokkaammissa ls:ssä on sitten jo vakiona vahvemmat pultit.
    Aika paljon ne vakiotkin varmaan kestää, mutta on noihin useimpiin ahdettuihin laitettu arpin 134-6006 pultit ja mls-tiivisteet.

    Viitaten tuhon nopeusennätykseen, niin täytyy ne pultit älytä kiinni laittaa, olipa mitkä hyvänsä.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sutiihan se nyt sillä korjatulla koneella. Eka version hajonneesta veivistä oli kuviakin jakanut, mutta ei ilmeisesti faceen sentään viittiny laittaa.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Rasittaako se ahtaminen nyt kovinkaan paljoa niitä veivin pultteja vai tulisko suurin rasitus siitä kierrättämisestä? Männänrenkaiden välystä kai noihin on kasvatettu että kestäis ahtoja ja samalla kun niiden takia availee, ehkä vaihtuis pultit ja tiivarit mieleisiin, ehkä nokka ja jouset myös.

    Avaamattoman ahtaminen on vähän arpapeliä, mä valitsisin siihen vähintään 300tkm ajetun rautalohkon. Hyvällä tuurilla se on jo tarpeeks väljä, hajotessaan se on paljon pienempi tappio kuin alulohkoinen.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  16. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Joose on tiedossa että kierrokset kysyy pultteja mutta vaikuttaako myös antaminen pulttehin vai pelkästään veiviin. Samaa mieltä että arpapeliä on ja näkyy kokemustakin olevan vähän joka suuntaan kun avaamaton budjetilla ahetaan
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Raju vääntö alakierroksilla on mikä tappaa kiertokanget.
    Männänrenkaiden välystä on pakkokasvattaa, koska lämpö yms kuorma lisääntyy sylinterissä ja jos välystä ei kasvata, niin männärenkaat ottaa kiinni ja se kiitos näkemiin männälle kun renkaat hirttää kiinni sylinteriin.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  18. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Muistaakseni 90 luvun moottoreissa oli joitain satunnaisia pulttimurheita ja pulttimalli muuttui moottoreissa 2000 ylöspäin.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Noh, onneks omiaan saa särkee niiku huvittaa, toisinku artsi mikä tekee muille sit sutta ja sekundaa siinä ohessa kans, kuten noi mun 360 kannet vaikka oli.
    Ohjurit "korjattu" suurinosa kierretyökalulla "tää on hyvä mut älä kirjottele tästä mihinkään" saatelmalla sillon..
    Sit uusille kumeille piti koneistaa kans et mahtu tuplajouset ni yllätys kesänajojen jälkeen jopa 4 kumia oli pysyny paikallaan näistä, ölkykin maistu sitä sitä tahtia sit.

    Ainiin mut eihän näistä saanu tänme kirjotella..

    Artsi vaan kohautti olkiaan kun kysyin asiaa et mites nyt ku päin vittua kaikki "tommoset ne nyt vaan on, liian raju nokka ja jouset" :poff:
    Noh sitä saa mistä maksaa, 300e makso tää kokeilu mulle sillon, onneks kerrasta oppi.


    Ps. Hyvin tuntus moparillaki pääsevän nyt kun oikeeta tekniikkaa keulilla kerrankii.
     
  20. Tekeekö nämä rakentelijat koneita ja muita juttuja jonkun firman kautta vai ihan vain pimeästi autotalliremontteina? Eikö se nyt vaan ole niin että jokainen rakentaa omat jutut ja jos tekee virheen, jokainen itse sen virheen korjaa/maksaa. Turha täällä ketään mustamaalata tai yrittää lietsoa jotain riitaa.

    Sekin energia kannattaa panna vaikka siihen että mitä joku järjestö sai aikaan 4-5v aikana kun maksoivat 5000e kk palkkaa siitä että se pyörititti peukaloita. Tai ihmettelyä siitä että nyt kun Yksi marketing Oy on menossa nurin, on perustettu 3 uutta yritystä ja omaisuutta siirretään (ajanottolaitteet jne) näiden nimiin ettei kamat mee voutille.... Nämäkin on kuulopuheita kuten tässä ketjussa olevat suurin osa puheista, joten ne ei perustu mihinkään.
     
    68corvette, Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!