Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nytpä juohtui mieleen tapaus omasta menneisyydestä. Ostin perikunnalta dodgen, oliskona ollu -89, sovittiin säilytettävän lämpimässä tallissa missä ollukkin koko ikänsä melkein ajamattomana keväälle -90 ja sitten toimittavat kotipaikkakunnalleni auton. Tehtiin siinä sitten kauppakirja ja maksoin käteisellä siihen aikaan huomattavan summan heille rahaa. Paikalla oli pesän uskottu mies ja pesän osakas. Siitä sen enempää mutta nyt muutama vuosi sitten jo edesmenneen uskotun miehen poika soitti ja kysyi että muistanko tapauksen ja kenelle oikein ne rahat annoin? Koska aikaa silloin soittohetkellä kulunut melkein kolkyönt vuotta niin jommalle kummalle sen tarkemmin en muistanut. Kun se pesänkin osakas oli kuallu ni ne rahat oli silloin aikoinaan johonkin joutunu muttei kukaan tuntunu tietäny mihin. Nythän niitä oli hyvä selvitellä ku molemmat asianosaiset rahan saaneet on kuallu ja muut perikunnan osakkaat on petetty. Keskiverto ihminen on oikeestaan melko typerä.
     
    mikkis83, Gary Grand ja 1purehell tykkäävät tästä.
  2. max

    max Double Gearhead



    Ostin muutama vuosi takaperin turbiiniin täällä OD:llakin hyvin tunnetulta henkilöltä.
    Laitoin turbiinin 400 askiin kiinni ja rupesin sitä pyörittämään oikeaan kohtaan jotta voi laittaa vetolevyn kiinni.
    Mitä ihmettä,turbiinista kuuluu kilinää ja kolinaa?!
    Osia irti turbiinin sisällä! Turbiini irti ja kurkistus sisään.Reiässä oli metallisilppua tämän lisäksi.

    Yhteydenotto myyjään joka ei ottanut vastuuta viallisesta turbiinista,vaan sanoi mulle että pitää lähettää turbiini Turkuun jollekin spesialistille ja sit vasta voidaan harkita kaupan purkua.
    Kysymys oli/on 400 euron turbiinista,joten mun talous ei tähän kaadu mutta harmittaa että myyjällä ei ole munaa purkaa kauppa ilman venkoilua.
     
    Muokattu: 24.5.2020
    Peeaa, sleepercooler ja tero79 tykkäävät tästä.
  3. always bb

    always bb Gearhead

    Myyjät, kun autoa myytte mitä tarkoittaa kun "auto myydään välimyyntivarauksin", hemmetti kun on keksitty taas hienotermi ainakin mulle. Ei oikein auennut
     
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Autoa myydessä aika turha termi mutta muutenhan tuo on yritysten välisissä tarjouksissa normaali käsite. "Toimitusaika: heti varastosta välimyyntivarauksin" eli vaikka pääsääntöisesti ja myös juuri tällä hetkellä meillä on tuotetta x hyvin hyllyssä niin emme takaa että viikon päästä tilatessasi näin on, jos sillä välillä on tullut muilta asiakkailta tilauksia ja varasto on päässyt kuivumaan.

    Mutta tosiaan kun yhtä tiettyä autoa myydään niin aika tarpeeton sanonta.
     
  5. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Tässä myynyt tota kakkosautoa joka on talven palvellut.
    Honda accordin reuhka, laitoin hinnan jo valmiiksi sellaiseksi että menee äkkiä, -99 auto, ehjä ja liki vuosi leimaa. Hinta 800€.
    Sitten tulee ekana päivänä kun auto on netissä myynnissä kahdeksan soittoa missä tarjotaan autoa näkemättä 300-450 euroa. Viisi näistä tunnistin romaneiksi joilla tuntuu olevan ihan huvina soitella ja tehdä rahapulassaan paskoja tarjouksia... loput oli näitä oman elämänsä "huutokauppakeisareita", eli hulluhan se on jos ei puolta tarjoo.:mad:
    Auto oli pari päivää myynnissä ja tein kaupat siitä hintaan 750€.
    Ostaja ja minä oltiin tyytyväisiä.
    Vittu kun aina pitäs olla joku Masku tyylin ale 95%....:mad:
     
    Aake-cc ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oikein hinnoteltu tavara myydään heti. Itte en oo valitettavasti ymmärtäny ts vaimo ei oo ymmärtäny:rolleyes:
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Pari päivää yrittäny soitella pienkonekorjaamolle ja tilata strattonin osia mitä ei niillä saletisti hyllystä löydy. No ei ne vastaa muttei ne soita kyllä takaisinkaan. Mikä vittu nykyään ihmisiä vaivaa. Sevverran matkaa että olis ollu helpompaa ollu tilata soittamalla osat. No täytyy käydä katsomassa perjantaina kun on vapaapäivä jos ne on vaikka kaikki kuollu sinne verstaalle.
     
  8. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Eikös se tarkoita sitä että vaikka puhelimessa tai paikanpäällä on sovittu että auto myydään sulle, niin kuitenkin se myydään välistä jollekkin toiselle joka tulee paikanpäälle rahatukun kanssa ennen sinua.
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Saattaa olla että se puhelin soi melkoisesti kun kaikki ihmiset kaivelee leikkurinsa liiteristä esille saman viikonlopun aikana.

    Nimim. maanantaisin jää noin 100 vastaamatonta puhelua työluuriin, ei riitä vuorokaudessa tunnit soittaa kaikille takaisin.
     
    Peeaa ja dart -66 tykkäävät tästä.
  10. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Ei tarkoita. Sovittua kauppaa ei myydä toiselle. Se tarkoittaa, että vaikka olet saanut tarjouksen joka on voimassa, etkä ole sopinut kauppaa niin silloin se myydään ensimmäiselle joka kaupan tekee.
     
    Inlinee ja musta pässi tykkäävät tästä.
  11. virta

    virta Gearhead

    Myyjä oli täyttänyt auton romulla ikkunoihin asti sekalaista romua autonosia etupäässä mutta päällä myös mattoja ja siivousvälineitä.. Mikä haju kun läväytin oven auki helteellä.
    Kilvet oli myös vienyt autosta, vaikka autoalan ihminen kyseessä ei vissiin tiennyt että kilvet menee nykyään paaliin asti mitä hyötyä ruosteisia kilpiä irrotella kenenkään.
    Auto olisi ollut vielä ehkä kunnostuskelpoinen mutta kuka enää viitsii kun puolillaan jätettä. Ulkomaalaistaustainen myyjä. Kai joku voi tyydyttää hamstrausviettiään täyttämällä autoa jätteillä, kehäkolmosen sisällä muutama tapaus tullut vastaan.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Viesteihin vastaamattomuus on lisääntynyt varmaan 90% siitä, kun nettiautosta poistui julkinen kysymysosio.
    En oikein ymmärrä, miksi se piti poistaa, kun ei niitä kysymyksiä ollut pakko esille laittaa aiemminkaan. Vastaamaan pystyi suoraan s-postista, jolloin kysymys ei näkynyt muille.
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ja kysymysten vastauksistakin pystyi välillä päättelemään, mikä kelpaa vaihdossa.
    Ja jos joku kysyi vaihtoa, ja vastaus oli "ei vaihtoa", niin tiesi olla tarjoamatta omaa.
    Vaikka ilmoituksessa ei ollut mainintaa.

    Nykyään ei reagoida mitenkään. Ei voi edes tietää, onko kysymys mennyt myyjälle perille, vai roskapostiin, yms.

    Ei kai perus käytöstavat ihan näin nopeasti voi "hiipua":eek:o_O:rolleyes:

    Mä ainakin olen tottunut siihen, että vastataan, jos jotain kysytään. Kai mä olen sitten vanhanaikainen, vai?:rolleyes:
     
    HRTP, maverick999 ja Norri tykkäävät tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulle tulee nettix:n appin kautta kysymykset (siellä on sellainen viesti/chatti-osio nykyään) ja samat kysymykset tulevat myös sähköpostiin kuten myös vastaukset omiin kysymyksiini jos olen jotain ollut ostamassa.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu niinhän ne tulee mullekin tietokoneelle näkyviin. Pointti oli se, ettei niihin reagoida millään tavalla nykyään. Ennen sentään vastattiin "ei kiitos", jos ei miellyttänyt.
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Suurin osa nettiauton yksityisistä myyjistä tuntuu myyvä autoaan huvikseen, et jos nyt joku hölmö sattuu innostumaan niin roikotetaan sitä kotteroa siellä kuukausitolkulla, eli jos into ei riitä edes aktiiviseen myymiseen niin tuskinpa myyjää kaupankäynti muutenkaan niin paljoa kiinnostaa että lähtisivät vastailemaan johonkin kysymyksiin.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  17. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Tämä menee kai enemmän tämän ketjun alle.
    Mun muutaman satkun hinnalla olevaan ropposeen tarjottiin vaihdossa 13 000e pyynnillä olevaa autoa.

    Jos mulla olisi rahaa ostaa 13 000e auto, niin en varmaan kauppaisi nettiautossa muutaman satasen autoa.
     
    cdv70 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  18. GULF

    GULF Gearhead

    Edellisen kirjoittajan tilanteessa kerron tottakai suostuvani vaihtoon.
    Välirahaa myyjän kysyessä ilmoitan etten tarvitse.
     
    pas2, moottorinlohko, viikinki75 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Itse olen ilmeisesti vielä vanhanaikaisempi, kun en vastaile juurikaan niihin viestikyselyihin. Kun mulla lukee ilmoituksessa että yhteydenotot PUHELIMITSE soittamalla.
     
  20. virta

    virta Gearhead

    Kyllä kun on oikein vahvasti ostohousut jalassa tulee tartuttua siihen puhelimeen, ei jaksa viestejä odottaa.
     
    Peeaa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!