kuka kiilasi Pertti Inkoossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tapsah, 6.6.2020.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear

    niin kuka mahto olla?
     
  2. Kauppamies

    Kauppamies 1st gear

  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Oliskos hyvä jos kivittää sais vain ne, jotka eivät ole tehneet arviointivirhettä liikenteessä?

    Ittensä ja kyytiläisensähän tollasella vanhalla vyöttömällä käkkylällä tappaa, jos johonkin neppaa kiinni ja mahdolisesti toki vielä osumakohteensa tuossa vauhdissa.
     
    Catiska tykkää tästä.
  4. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Joo...ei ne kaikki kusipäät bemarilla tai audilla aja.
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ei tuossa vielä tiukkaakaan tehnyt kun oli noin leveä piennar. Näitä tapahtuu koko ajan tien päällä, varmaan vaan amerikanauto ylitti uutiskynnyksen.
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Noh, oli aika raaka arviointivirhe, ei tainnu käkkylä lähtiä niinko kuski luuli, mutta ei kyllä nyt oikein mitenkään erikoinenkaan tilanne. Vähän enempi ajavana nuita suorituksia näkee melkeinpä viikottain. Ei o vielä aiheuttanu aihetta ees ostaa kojelautakameraa..

    Mun mielestä kaikki on fine niin kauan ku ei mitään satu, tuollasten videoitten postaus johku uutismedioihin on lähinnä oman pippelinsä pystyttämistä.. Voisinpa melkein veikata että tuoki oli joku PK-seutulainen ekaa kertaa Kehä-3 ulkopuolella suuressa ja ihmeellisessä maailmassa..
     
    LGC, pptalo ja -chgr tykkäävät tästä.
  7. T5

    T5 Gearhead

    Mä ajan suhteellisen paljon vuodessa ja eipä tommosiin kusipäihin törmää kovin usein. Ehkäpä jossain Venäjällä tuo on OK, mutta onneksi tän maan liikennekulttuuri on vielä sen verran sivistynyttä, että tuo ei todellakaan ole hyväksyttävää.

    Jos tuon olisi aiheuttanut joku teini-beNari tms ni voi sitä ulinaa täälläkin.

    Eiku siis kännissä rattiin. Kunhan ei vaan kolise ni kaikki on fine
     
    63S88, Jori85 ja Vermilion tykkäävät tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Asiasta sen enempää tietämättä on myös mahdollista että autoa ajoi joku maallikko. Tyttöystävä, juoppokuski tms joka ei oletäysin perillä suorituskyvystä, ajo-ominaisuuksista tai niiden puutteesta.
     
    cdv70 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Toki kärjistäen asioita voiaan valittaa mm. Kauhavan kentän ympäristöluvista. Onko nimesi adressissa?
     
  10. tammercity

    tammercity Gearhead

    Näytti rekkakin olevan niin tiensivussa, kun vaan pystyi olemaan. Eiköhän tuo ole selvä merkki, että rekka antanut tilaa käkkylälle ja vilkutellut, että painaa ohi. Pertti tullut sitten satasta vastapalloon, niin nämä tilanteet tulee äkkiä. Kaikki oli hereillä ja ketään ei sattunut, joten melko turhaa rutinaa taas tilanteesta, mikä voi sattua kenelle tahansa.
     
    LGC, big t ja Inlinee tykkäävät tästä.
  11. T5

    T5 Gearhead

    Kauhavan kentän ympäristöluvat ei tapa ketään tuolla liikenteessä. Nämä "minulla on oikeus"-jantterit tappavat.

    Ja ei ole nimeä yhdessäkään adressissa.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oliko sinun IL:ään postaama video?
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä en ihan yhtälailla suvaitse videon tapahtumaa "no sitä sattuu". Ihan kaikilla ei riitä havaintokyky, ei vaikka uusi tieliikennelaki edellyttääkin muiden tielläliikkujien aivoitukset ennakoimaan. Istuskelin kyytiläisenä edellissuvena jossakin pikkuautossa ja katselin pitkää suoraa motoristin silmilläni. Kauempana vastaantulijoiden keskne näytti kehittyneen kilvanajo. Pyysin enempiä selittelemättä kuskin vetämään varuilta niin oikeaan laitaan ja kas, niin oli muutaman sekunnin päästä kolme autoa rinnan. Me ja kaksi vastaantulijaa. En tiedä, olisinko tässä kertomassa, jos en just olisi ilman pitkiä alustuksia pyytänyt kuskia ohjaamaan tiensivuun.

    Käkkyläkuskin soisi itse ilmoittautuvan kertomaan, mikä älynväläys tuo oli ollut.
     
    DX tykkää tästä.
  14. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Vanhanaikaista suhtautumista.Jo 1960 luvulla asuessani Tukholmassa ja liikkuessani 500 kilometrin säteellä huomasin kuinka tietä annettiin olipa ohittaja tai vastaantuleva ohittaja kyseessä.Aina annettiin tarpeeksi tilaa ohittaa.Katsoin tuota ohitustilaa,sitähän on kuin Seutulan kiitoradalla.Kyllä täällä maaseudulla näkee lomalaisten tekemänä hirveitä ohituksia ja paikkakuntalaiset säestää joskus.Ajatuskatkoksia sattuu ja silloin on hyvä jos muut ehtivät reagoimaan.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Pyörällä toi on aika yleistä. Tossa videossa ei näy pertin auton väriä taustaan tai oliko edes valoja päällä tai paistoko aurinko jolloin kuski ei välttämättä erota vastaan tulevaa
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Näyttää ihan siltä kuin rekka rutkuttais piennarta pitkin pölyn saattelemana jo ennen kuin caddy on ohittamassa. No, cadillacissa pitäs kyllä olla löylyä et kerkeis nilkuttavasta puoliperästä säpäkkään ohi. Mut jos se hajoo jos sitä kenkii...:)
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Muinoinen ruotsalaistapa oli, toivottavasti se on jo loppu, rasittava. Ajelet saavuttaen jonkun edelläolijan. Eikö tämä rupea ajelemaan pientareella ohituksen tilaa tehdäkseen. Jos et mene, palaa takaisin ja yrittää kohta uudestaan. No, nyt niillä taitaa olla jo niin paljon keskikaiteita, etteivät ohita toisiaan.

    80 vauhtia kun ajelee vanhalla pakulla, näkee jos jonkinnäköisiä suorituksia. Ohi pitää päästä keinolla millä hyvänsä ja missä hyvänsä. Senhän ne yrittivät ratkaista sallimalla ajoneuvoluokalle 120kmh, mut en mä jaksa tankata niin paljoa, kuin F-150 siinä vauhdissa tarvitsisi.
     
  18. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Rekka on kyllä tulosuunnastaan nähden ajoradan oikeassa reunassa, mutta Caddy vetää kyllä sujuvasti vastaantulijan kaistaa. Hyvä että Pertti katseli liikennettä eikä kännykkää, niin kuin valitettavan monella nykyään on tapana. Virkavalta olisi tuosta varmasti muistanut "törkeällä liikenteen vaarantamisella" sakolla, jos olisi kohdalle osunut. Olisi voinut olla korttikin höllässä. Caddyn rekisterinumero on muuten selvästi videolta tunnistettavissa, mikäli joku omistajan tuntee niin voi kysäistä että miten niinku omasta mielestä meni...

    Törkeämpiä ohituksia toki näkee paljonkin, etenkin jos sattuu kärry perässä liikkumaan. Ei auta vaikka olisi sata lasissa, niin ohi mennään paikassa kuin paikassa. Joskus nuorena tuli hyvin opittua turhien ja täpärien ohitusten vaikutus todelliseen matka-aikaan. Kaverin diesel-Jettalla tultiin Stadista ja minä ajoin. No sehän oli todella mopo kulkemaan ja ohituksiin sai varata reilusti tilaa. Edellämme ajava "en nyt muista mikä" teki monta vaarallista ohitusta, seuraavalla suoralla ajoin välimatkaa kiinni kun olin itse päässyt hitaammasta ohi. Peräkkäin käännyttiin Forssassa Autokeitaalle kahville, me emme riskeeranneet ohituksissa kertaakaan toisin kuin edellä ajava.

    Tämä on vaan jäänyt hyvin mieleen, eikä ole täpäriä ohituksia pahemmin tullut tehtyä. Tehokkaammallakin autolla on tullut varattua matkaa ohitukseen, kuin olisi "mopolla" liikenteessä. Toki silloin on sitten menty paikan tullen sitäkin lujempaa ohi...
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Totta puhut,sillä kyllä mua hirvittää autolla ajaminen KehäIII:n ulkopuolella.
    Ensilumet kun tulee niin elän pelkotiloissa ja vedän verhot eteen ja soitan välittömästi Mehiläiseen mun lääkärille ja kerron että nyt on taas vaikeaa!
    Tällaisia me etelän pelkurit vaan olemme,minkäs teet.
    Olis se ollut vaan mahtavaa syntyä heinänheittäjäksi Laukaalle niin olis synnynnäinen ratinpyörittäjä!
     
    Muokattu: 6.6.2020
    FuryIII '71, juko7, Jokeri ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. arska54

    arska54 1st gear

    Olishan siinä kuskilla ollut reilusti tilaa ohjata lähemmäs rekkaa. Ei vaan hoksannu siinä tilanteessa sivulle katsoa, oliskohan paniikissa laittanu silmät kiinni odottaen törmäystä???
     

Kerro tästä muillekin!