Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Skylark 2D HT:ia on tietääkseni tehty lähemmäs 10 vuotta. Toki 69 mallia vain yhtenä vuonna ( vai onko sittenkin vain puoli vuotta, niinkuin myyjä väittää) Itse olen toki noviisi näissä asioissa, mutta mututuntumalla vain mietiskelin...
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

    piti oikeen ruveta sivistää skylarkki tietoutta kun oon kans pitäny noita samanlaisina enkä eroja huomannu vuosimallien välillä.
    mut eikös -68 ja -69 ole samoja ?
    sitten kun vertaa noit vaikka -72 niin alkaa erottaa... kylkilista menee aika villisti vanhemmassa, myös sivuikkuna on rouheempi vanhassa kuten myös takapuskuri väännetty mageemmin mutkalle. mittaristo muuttuu kans jossain vuosimallissa...
    kyllä mun mielestä ok hinta tuosta buickista. kelpais jos ei olisi muita harrasteautoja ittellä.
     
  3. hla

    hla Gearhead

  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    68-72 ovat käsittääkseni samalla alustalla ja hyvin pitkälle muutenkin samanlaisia, ja esim. katto, ikkunat, ovet samat. Mutta joka vuosi on eroavaisuuksia ja 68 ja 69 myös eroavat joiltain osin toisistaan, vaikka yhtäkkiä hyvin samannäköisiä ovatkin. Muistaakseni esim. rattilukko tuli ekan kerran 69 vuonna.
     
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Harvinaisuus on suhteellista. Usein myynti-ilmoituksissa väitetään harvinaiseksi autoa, joita on olemassa kymmeniä tuhansia. Harvinaisuus ei myöskään ole sama kuin arvokas, vaikka moni sen niin olettaa olevan. Erittäin harvinainenkin auto voi olla halpa, jos auto on sellaista mallia, ettei se kiinnosta ketään. Tai kun se on räpelletty pilalle.

    Ilmoituksen mukaan Nissan Micra Super Turbo. Jos todella on se, niin lienee ainoa(?) Suomessa. Harmi vaan, että tämä on totaalisesti teiniraiskattu. Tällainen kyllä kiinnostaisi minua, jos vaan olisi älytty jättää räpeltämättä. Tosin vasemman puoleinen ohjaus herättää epäilyn voiko tuo olla sittenkään aito. Juju on siinä, että alkuperäisessä Micra Super Turbossa on moottori, jossa on molemmat, sekä mekaaninen, että turboahdin :odeek:
    https://www.nettiauto.com/nissan/micra/11373967

    Talbot Solara VIP Turbo. Myyjän kertoma, ainoa maailmassa, voi tällä kertaa hyvinkin pitää paikkansa. Muttei sittenkään taida herättää juuri kenessäkään omistamisenhaluja? https://www.nettiauto.com/talbot/1510/10937849
     
  6. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Mitä tekemistä jonkun 69 vuosimallin auton harvinaisuuden tai yleisyyden kanssa on sillä, jos saman nimistä autoa on tehty kymmenen vuotta tai yli? Onko esim. joku 60/70-luvun Hemi Chargeri tai Challengeri nyt tusina auto, kun saman nimisiä vehkeitä tulee tehtaalta joka päivä lisää?
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eihän se korimalli siitä muutu, vaikka muutoksia tuleekin. 68-72 näyttäisi olevan Wikipedian mukaan sama korimalli.
    Eihän Esim. Capricen omistajat sano -86 Capricen olevan harvinainen, vaikka onkin erilainen kun -85 ja-87. Tai vaikka vanit. sama korimalli 70-luvulta 96 asti, jolloin vaihtui korimalli. Muutoksia oli vuosien mittaan vaikka kuinka, mutta korimalli on sama.
     
    Peeaa ja hzemax tykkäävät tästä.
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh. Mullon tollain 62 2 ovinen imperiaali, mit o tehty 1010 kpl, ni lahes tulee joka vitun tapahtumas joku äijä nojailemaan oveen, ku mulla on samanlainen tallissa, mutku oon työtön, ni eioo varaa rakentaa sitä kuntoon. Ostaessa aattelin, et nyt on namipala, ko on vaan se 1010kpl tehtynnä, vaan petyin karusti. Suomessa lienee ainakin 2-3 kpl lisäksi tunnen ameriikassa 3 suomiperäis tyyppiä jotka omistaa samanlaisen. VITTU. Vissiin suomen eniten myyty Imperial mulla.
     
    Hoovee, Stang_81 ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh , tää ei nyt kuulu tähän topicciin, mut . Jonnet ei tunnu tajuuvan oldtimer vehkeitten vuosimallierojen yhteensopivuutta. Esim 60-62 Mopar . Vissiin GM ja Ford omansa
    tällästä.
     
  10. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mutuilu on aina hieno homma. Tarpeeksi kun mutuilee niin voi joskus osua oikeaan. Mutta kovin yleistä se ei ole.
     
    Muokattu: 6.6.2020
    Inlinee tykkää tästä.
  11. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    A-Bodya tehtiin vuosina ’64-72, eli korimalli A. Kokeile sovittaa ’68/69 peltiosia 72:seen tai ’67:aan. Niissä ei natsaa mikään. Ja mitä 70s vaneihin tulee, niin niitä on tällä hetkellä 3kpl tallissa. Puhuisin enemmänkin gen1, 2, tai 3 malleista. Äkkisiltään mukamas samaa paskaa, mutta loppujen lopuksi eroavaisuuksia kasari ja ysäri vaneihin on yllättävissä ja vähemmän yllättävissä paikoissa ja paljon.
     
  12. hyde

    hyde Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  13. Mac

    Mac Gearhead

    Ei ole mikään super turbo. Kuten jo epäilitkin niin nuo kaikki on rhd malleja ja toisekseen superturbon kone on litrainen.
     
  14. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, tiedän. Mulla ollut 6 vania(1 vieläkin), joista 3 70-lukulaisia.
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Charger´69 tykkää tästä.
  17. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Jotenkin hassulta tuntuu kun tuonikäisessä Trans Amissa on kaasarikone.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Samaa itekkin kattelin, kärpäsputsareine kaikkineen..
     
  19. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mikäs siinä nyt niin hassua? Noita ollu Throttle Body Injectionilla ja Tuned Port Injectionilla, tuo TBi ei ole ollenkaan ihme jos vaihtuu kaasariksi kun on 2-kurkkunen melko surkea ruisku. TPi on taas sen verran hyvä ruisku jo että sitä ei kannatte kaasariksi muuttaa.

    Kärpäsputsaria nyt ei tarvis olla missään yli 150hv laitteessa, sehän on yksi surkeimpia ilmanputsareita virtaukseltaan yms., toki ulkonäöllisesti ihan hauska.
     
  20. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Lähinnä tarkoitin että on musta outoa että kaasarikoneita on yleensäkin asennettu. TPI oli jo olemassa. Perusmalliin kaasutin sopis kyllä. TBI tuli vasta 88.
     

Kerro tästä muillekin!