1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ehdottomasti ilmanotto sillein, että saa ulkopuolelta raitista ja viileämpää ilmaa.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuva oli samanlaisesta Seatista, mikä meillä ja ne on suodattimen ja ahtimen välissä, eli ”vaparipuolella”. Selvä kaistanestohan tuossa on tehty, kun on (kuvassa) kolme liki saman kokoista umpiperää rinnan. Eaton pyörii hitaammin ja sen vislaus voi olla siten alempana ja ... resonaattoreista tulisi mittavat.
     
  3. Jaa no se toimii ahdetussakin..

    Mun vanhassa käyttiksessä oli myös renosanssiputki:

    [​IMG]

    1318X DUCT,RESONANCE

    Se näytti tulevan tuoonne ilmansuodatin koteloon.
     
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Eilen tehtiin kavereiden kanssa juhannustaikoja ja Slantti heräsi eloon pitkän hibernaation jälkeen.
    Isompia ongelmia ei ollut, mitä nyt pieniä käynnistysvaikeuksia jotka nekin johtui vain ja ainoastaan bensiinin saannista kaasarille ja omasta hölmöydestä jännityksen keskellä. Startti kun ei starttaa jos loota ei ole vapaalla. ( Yllätys :rotfl: ) Lopulta toverin imiessä bensa filtterille saakka, antautui kone käyntiin.
    30 min käytettiin, 2200 rpm tasaisesti koko ajan. Ölynpaine laski puolessa tunnissa noin 30 psi:hin noilla kierroksilla. Lämmöt pysyi lämpömittarin mukaan ihan kurissa, tosin viimeinen kymmenen minuuttia syyläri räki ylivuodosta ylimääräistä nestettä pihalle.



    Tästä jatketaan vaan eteenpäin kaikenlaisella puuhastelulla ja lopulta sitten dynoon.

    Hyvää juhannusta kaikille!!
     
    Holley, Seevu, Gary Grand ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Uimurikammiot kannattaa täyttää ennen starttiyrityksiä.
     
  6. Juhannuksen paras video..

    Miltä se muuten vaikutti? Käykö se tyhjäkäyntiä ja jos, niin millaisella kierrosluvulla?

    Miltäs tuo AFR vaikutti? Tuossa videolla se pomppi 14-15 paikkeilla. Olisko 13 sopiva tyhjäkäynnille?

    Meinasitko käydä testailemassa koeajolla ennen dynoreissua?
     
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ihmettelinkin aamuista olotilaa, mutta se oli varmaan se imemäni bensa, joka pyrki ulos samaa kautta kun meni sisälle
     
    Aake-cc, Gary Grand ja riviera56 tykkäävät tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Täytettiin kyllä.. Mutta ei vaan tykänny silti lähteä vetämään bensaa.. Ja toi vakiostartti pyörii nopeasti kuin tuntiviisari..
     
  9. Tälläisen öljynpaineen tehtaan 1960 manuska tarjoaa:

    [​IMG]
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sun ahdetussa on aika paljon vakiota pidempi matka kaasarista suorittavaan sylinteriin vs vakioslantti. Siinä missä BBD/Holley 1920 pudottaa kiihdytyspumpusta satsin imusarjaan, jonka imaisee, jos ei ihan ensimmäinen kohdalle osuva, niin seuraava kuitenkin, niin tässä Fajs/Eaton paketissa ei pisaroituva bensa mene samalla viisiin perille. Joku primeröintisysteemi voisi olla paikallaan? Punpun jälkeisestä linjasta magneettiventtiili + suutin ahtimen alapuolelle ja sille joku ohjaus luokkaa painonappi?
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ^tiedän että tiedät asioista paljonkin, mut nyt tuntuu et meni vähän överi jutuiks...
     
    jariha tykkää tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No mä nyt vaan ajattelin, että olisi noin voisi olla kevyempi käynnistää. Kun nämä slantit yleensä lähtee käymään jos vaan jotakin kipinästä syttyvää on saatavilla.

    Bytheway mulla on 883/1200/turbossa primeröinti tehty painonappiin. En jaksanut omatekemään ruiskun ohjaukseen ruveta miettimään lämpötilakarttoja kylmäkäynnistykseen vaan laitoin nappiin "pidä suuttimet auki". Se on avaimen vieressä. Samalla kun kiertää virrat pääälle, painaa napista. Lähtee sillä tekniikalla kuin palmun alta päin vastoin kuin mun Maxxeculla varustettu etanoli-ruiskuslantti, jota saa kylmänä veivata 3-4 sekuntia ennen kuin hörähtää. Jälkimmäisessä on ohjelman suurin sallittu 1000% rikastus jo käytetty eikä enempää saa.
     
    Seevu, Gary Grand ja Kalu tykkäävät tästä.
  13. On sulla tuossa pointtia. Mä mietin vain sitä, että kun on ensikäynnistyksen tehnyt, niin seuraavilla kerroilla sinne imusarjaan ja ahtimeen jää bensa-ilmaseosta, niin helpottaisko se sitten käynnistystä?

    Jos käynnistystä miettii, niin olisko parempi aloittaa päivittäminen siitä startista? Ilmeisesti Amerikan pojat on laitellut näitä Dakotan startteja?

    https://www.rockauto.com/en/catalog...9cid+v6,1087433,electrical,starter+motor,4152
     
    Muokattu: 20.6.2020
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Toi on hyvä. Jos näkö ei häiritse, niin kannattaa laittaa kun olemassa oleva luovuttaa.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Käynnistyvyyshän me kohta tiedetään kun Make pääsee tekemään laajempia koeajoja. Ei taideta olla vielä nähty sitä retrompaa sytytyksen myöhästintä myöskään?
     
  16. Juu, mielenkiinnolla odotellaan raporttia aiheesta..

    Sekin tuli mieleen, että käynnistyvyyteen vaikuttanee myös niiden tyhjäkäyntisuutinten koko, jotka on vielä hiukan pieniä.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämmösessä kaasarissahan on rikastin vissiin tehty jonkinlaisena lisäsuuttimena. Ja moinen kaasari puolestaan on ajateltu kurkku/sylinteri parhaiten sopivaksi. Nyt se rikastuspiiri ei välttämättä annostele ainetta sillä tavoin, kuin italianinsinööri on alunperin mallintanut sen tekemään. Imussa ei välttämättä tunnu Eatonin läpi pulssimaista alipaine sykettä lainkaan.

    Mutku noin paljon on tehty jo, niin loppu on lastenleikkiä.
     
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Se käynnistyy aivan valtavan mainiosti. Ongelmahan oli siis tuo eka startti kun kaikki linjat oli rutikuivia ja kaasarin uimurikammio hiton pieni. Se hörähti pari kertaa ja kaasari kuivaksi.
    Nyt kun siellä menee jo bensa perille heti, niin ei mitään ongelmaa. Eikä tarvitse kytkeä rikastinta. Se käy tyhjäkäyntiäkin ihan hyvin pienen kaasuttelun jälkeen.
     
    LPV, teippi-mikko, sleepercooler ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Ihan asian vierestä, eikö maxxecussa ole suuttimien aukioloaikaa säädettävissä kun virrat kytkee päälle? Laiska pensapumppu aiheuttaa myös huonoa käynnistyvyyttä. Tollanen 1000% kuulostaa melko hurjalta tai sit on todella pienet suuttimet.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Viinabensalla tarvitaan esikostutusta ihan jäätävän määrän kylmäkäynnistyksessä. Suuttimet on pikemminkin ylikokoiset, ei tartte ehkä kuin 60% aikoja maksimissaan. Juu, eikä pumppu ole loppunut kesken myöskään.

    Ennen Maxxecua ajelin omatekoisella ohjaimella. Sillä primeröin noin 10 sekunnin tyhjäkäyntiä vastaavan määrän ennen starttia ja lähti ns heti.
     

Kerro tästä muillekin!