Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. hla

    hla Gearhead

  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää oli kevääl myynnis nettiautos virolaisel myyjäl, en tiiä mihi hävis, ja ny vähä aika si muistaaksei tuol samal liikkeel nettiautos, ja ny näemmä huutikses. Hmm...
     
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jotenkin tuo pitkä ja massiivinen eliittimallin keula ei sovi muskelityyliin.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mosseha o uljas rauta:cool: ;)
    Ei se ainakaa yhtöö huonompi voi olla ku nää amöriikan paskaläjät, ei vaa o sitä "statusta" itäautoilla.
     
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tämä auto kuuluisi ehdottomasti kansallismuseon kokoelmiin, jotta tulevat sukupolvet voisivat saada mahdollisuuden ymmärtää kuinka alhaisiin tekoihin kansalainen oli pakotettu vielä tämän vuosituhannen alussa. Aikana, jolloin virkamiehen päätoiminen tehtävä oli hallintoalamaisten kyykytys. Kyse tässä siis siitä, mitä kansalaisen piti tehdä, että sai itselleen Ladaa laadukkaamman käytetyn henkilöauton. Ilman, että maksoi siitä veroina enemmän kuin vuoden nettopalkan. Eli aiheena korinvaihto. Näitä Mersuvirityksiä ei varmasti ole enää montaa olemassa, koska autoveromiina lauksesi aika monen W123 / W126 kombinaatioiden kohdalla jo vuosituhannen alussa.

    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/11013630

    Tässäkin tapauksessa voi vähän miettiä, miten W123:stä on saatu otettua yli 50 % osista W126 koriin... Tuossa on sentään ollut kanta-autona 300 diesel, kun taas...

    ...tähän liittyen omakohtainen muisto Hyrylästä Sulan teollisuusalueen melkein rehellisten autokauppiaiden keitaasta noin vuodelta 1998. Myynnissä oli siistikorinen W126 ja hinta oli "ainoastaan" 49000 markkaa. W126 Mersuja kun ei tuolloin kotipaikkakuntani suunnassa juurikaan oltu nähty. Sattumalta samaan aikaan joku pariskunta olikin jo ostamassa kyseistä autoa. Todellisuus iski voimalla, kun vetreä automyyjä laittoi tämän edustussedanin käyntiin. Ihmettelin jo starttausvaiheessa, kun kylläpä pitää pitkään sahata käyntiin vaikka on kesäkeli. Lopulta moottori lähti käyntiin helvetinmoisen kolinan säestyksellä ja piha-alueen peitti musta savu, Eli tämäkin oli korinvaihto tapaus, kanta-autonaan W123 200 diesel tai 240 diesel, koska tämä S Mersu oli vain 4 sylinterinen.... Näistä viritelmistä olisi pitänyt ottaa valokuvia ja lähettää Mercedeksen tehtaalle. Olisivat sitten voineet tiedustella Veholta, miksi Suomessa ihmiset haluavat S-sarjan Mersut 4 sylinterisellä 55 hevosvoimaisella dieselmoottorilla.... Tehdas kun ei ole nähnyt mitään syytä valmistaa sellaisia.
     
    Muokattu: 24.6.2020
    Pande_K, karra, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Minä ostin eka mersuni Orivedeltä vuonna 2000, se oli 280 SE eli w126, ajettu se "vakio" 300t ja hinta oli muistaakseni 40 000 markkaa, tai 42t... en muista... siihen piti tehdä kylkimaalaus pokkaukseen asti kun oli ruostekukat iskeneet, ei koskaan hitsattu eikä 7 vuoteen/100 tkm tarvinnut hitsata.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    isalmela ja tammercity tykkäävät tästä.
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    9 Tien auto? Itse katselin pitkään 71 Firebirdiä siellä ja oli todella todella lähellä etten ostanut sitä, mutta kun käyttöauto oli hakusessa.
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Ei sais nimiä kait mainita mutta 20 v aikaa, yksityinen myyjä oli Ilpo Kolari eikä ollut mitään moitittavaa.
     
  11. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Teddy99:ltä siinä hyvä kirjoitus. Tosiaan kaikkea nykyhetkeen verrattuna jopa käsittämätöntä sitä silloin tässä maassa askarreltiin.

    Aika paljon Nettiautossa on tänäkin päivänä -76-77 avo-Golfeja joita muualla maailmassa ei ole ollenkaan. :odsmile: Korinvaihtojahan ne, vaikka sitä harva ilmoituksissa muistaa mainita.

    Aikanaan olen kuullut sellaisestakin coupe-Mersusta, joka oli sekä alkuperäinen coupe että korinvaihto. Alkuperäinen Suomi-coupe oli siis kolaroitu ja silloin oli järkevää purkaa ehjä Saksa-coupe ja rekisteröidä korinvaihtona sen Suomi-auton papereilla kun siitä oli kerran aikanaan verot maksettu.

    Korinvaihtojen erilaisista variaatioista saisi joku ahkera vaikka laajankin lehtiartikkelin tehtyä.
     
    kuutio, juko7 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  12. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Jep. Mobilistissa oli juttua sotien jälkeisestä autontuonnista kori irrallaan jolloin auto tuli varaosina maahan, Suomessa sitte auto nippuun. Se ei ole varsinaisesti korinvaihto, mutta yks toinen esimerkki pura-kasaa -puuhastelusta mikä on myös seurausta sääntö-Suomen sen ajan pykälistä. Huvittavaa on ollu myös pakujen sivuikkunoiden peittely ja avaus aikoinaan. Suomessa on pitkät perinteet näissä.

    Harvemmin muutens näkee enää lava-Camaroita, kaverilla oli -90 luvulla semmonen. Aika erikoinen viritys sekin kun perä oli jatkettu.
     
  13. Mac

    Mac Gearhead

  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Joku jantteri oli laittanut Corvette -84 coupe:n myyntiin. Museorekisteriöity ja vieläpä melko hyvillä arvosanoilla. Jostain kumman syystä crossfire ruisku on korvattu kaasarilla? Vertailun vuoksi vois mainita että joku luopuisi museokilpisestä -87 AvoVettestä muutaa tuhatta halvemmalla....o_O
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mua ihmetytti samassa ilmoituksessa maininta "pirteä Corvette", kun kyseinen kone 205 hepallaan on kuitenkin tehottomipia Corveten koneita . Siis alkuperäisenä ruiskukoneena. Onko kaasari sitten lisännyt vai vähentänyt tehoa?
     
    Muokattu: 28.6.2020
    Peeaa tykkää tästä.
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  18. kippis

    kippis Gearhead

  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hämääköhän kuva/ aurinko? Meinaan kuva 5- takakylkipaneli näyttää eriväriseltä muuhun autoon verraten- muuten aattelis että kuva hämää, mutta bensatankin luukku on taas sitten samaa väriä kun muu auto, ja täten siis eri väriä kun se takakylkipaneli.
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mun mielestä selvästi maalattu toi takaosa, vanhemmissa kuvissa näkyi samalla lailla. Ei ole häivytetty viereisiin paneeleihin ja säästetty kun tankin luukku jätetty maalaamati. Mutta ehkä fiksattu Metro-Autossa niin siinähän jo Käprisen arvokin taas nousee...
    Siisti kottero kyllä ja pehmeillä penkeillä, tuohan on mukava perusfarkku.
     

Kerro tästä muillekin!