Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitää kysyä siltä kenen maalia ostat. Lakkaa menee kyllä sitten halusta ja onnistumisesta riippuen useempi litra.
    Tohon kaksväriseen otin litran mustaa ja puolikkaan kultaa, molempia jäi korjuisiin. Liukkarina, 1:1 ohennettavaa. Eri värit, eri riittosuus...
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Pitäs tehä suutintesteri, mut mistä suuttimiin sopivat päät? Jarruputkityökalu löytyy, saisko sillä tehtyä kun ois vaan sopiva liitin. 6.2 ja 6.5 suuttimet ois testattavana.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead


    Ota pari vanhaa suutinputkea ja tee sinne toiseen päähän sillä jarruputkikalulla sopivat päät
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin mistä minä tähän hätään ne vanhat putket otan. .. Mikähän kierre niissä on, koittanu googletella mut kaikki jutut koskee vaan niitä kanteen tulevia kierteitä

    E: oiskohan se M14x1.5. 97 vanin pyöränmutteri siihen passasi. Muutama mutteri, prikka, pätkä hitsauspuikkoa ja jarruputkea kaveriksi niin liitos on valmis :) huomenna sit pullotunkkikauppaan.
     
    Muokattu: 28.5.2020
  5. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Mikäs kierre öljynjäähdyttimen letkuissa on kennon päässä?Auto -95 diesel subbe.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuossa ketjun ekalla sivulla:
    Jäähdyttäjän pää 3/4 unf.
    (varmista mallin kanssa)
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mistä Suomesta saa nopeella aikataululla, järkevään hintaan yhden 6.2d uuden/korjatun suuttimen. Tuli näköjään Accurate Dieseliltä yksi paskana oleva suutin.
    Suutinputki ei meinannu lähtä kierteille sormin ja meinasin jo, että vedän sen avaimella, että prkle menee. Sit Järki sai huudettua homman seis ja suutin irti. Kierteet paskana ja myös kartio sisäpuolelta solmussa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Cyno

    Cyno 1st gear

    Jahas, tänne taas apua kyselemään. Facebookissa jo vähän raapaisinkin jossain pickup/suburban palstalla mutta kirjotetaas nyt ajan kanssa tänne. Potilaan on vm 1994 suburban 2500, 6,5td.

    Tänään aamulla sammui ajossa. Olin kerennyt ajaa noin kymmenen minuuttia. Ihan puskista tuli tämä sammuminen. Ei ole oireillut ei sitten niin mitään ja nyt meni moottori ihan mykäksi.

    En näe vikakoodeja kun SES valo ei pala. Akutkin olen jo käytättänyt irti joten lienee vanhat koodit nollaantuneet vaan lienee ne tulee uudestaan kun auto ei käy?

    Subbe kuljetettiin hinurilla talliin ja siellä se seisoo nyt nosturilla. Minä sen sijaan saavuin juuri määränpäähäni Kaarinaan työviikon ajaksi. Tänne minun piti tuolla peltilehmällä ajella mutta jouduin hakemaan Vaasasta vara-auton (asun Hämeenkyrössä ja sinne subbekin hajosi).

    Nyt on siis perjantaihin asti aikaa veikkailla/antaa vinkkejä että mikä autossa mahtaa olla.

    Tänään kerkesin poikkeamaan South West Tradella Pirkkalassa ja ostin sieltä uuden PMD:n ja kampiakselin asento anturin.

    Tähän mennessä:
    - olen ottanut Engine Shut Down venttiilin johdon irti ja siihen tuli virtaa se päälle 12volttia. Käytin irti myös itse venttiilin ja myös venttiili toimi (ainakin se imi varren sisäänsä kun sai virtaa).

    - olen vaihtanut PMD:n uuteen (jatkopiuhaa en testannut mutta näytti ehjäläiseltä)

    - olen pulputtanut diisselliä naftansuodattimen päällä olevasta ilmaus ruuvista/mutterista


    Seuraavaksi (kun viikonloppu koittaa) vaihdan tuon CPS:än (kampuran asennon tunnistin). Sain Facebookin kautta kuvan että missä tuo sijaitsee kun en löytänyt siinä väsyksissä kattellessa. Onko niin että tämä osa on ainut mistä auton aivot tietää että moottori pyörii? Toisin sanoen, käykö auto jos tämä on totaali kaput?

    Sitten pitänee tarkastella miltä aivojen (aivon johtojen) tilanne näyttää hansikaslokerossa ja tulipellin läpiviennissä?

    Sitten pitänee avata suutinputkea ja kahtoa että tuleeko sieltä mitään kun starttaa? riittääkö että avaa vain jonkun mihin pääsee helposti käsiksi?

    Jos nämä ei auta niin mitä sitten?

    Auto vuotaa moottoriöljyä jostain niin että se jo merkkaa alleen. Näyttäisi että tulee molemmin puolin lohkoa. Onko tähän jotain hyvää tipsiä? venttiilikopat? Voiko tämä olla jotenkin syynä että ei käynnisty?

    Onse herkkua taas mutta chevy pitää saada pian ajoon, lancerin ratissa hajoaa selkä ja tulee kaasujalkaan jännetuppitulehdus.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uusi suutin tulossa takuuseen. Taidan silti käyttää noi kaikki testattavana. Jotenkin hävisi luotto kyseiseen firmaan.
    Ostaako kukaan noita käytettyjä 6.2d suuttimia korjattavaksi Suomessa, vai laitanko Jenkkeihin?
    Pari lisäkuvaa tosta romusta
    .
    :eek:o_O:mad:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. Cyno

    Cyno 1st gear

  11. Rytari

    Rytari Gearhead

  12. Gerball

    Gerball Gearhead

    Testaa nyt se jatkopiuhakin. Itsellä joskus käymättömyyden syy oli juurikin piuhassa. Sen vaihtamalla taas meno jatkui.
    Jos vielä siellä Kaarinassa majailet, niin ajele tänne Leaf centerin nurkille niin saat uuden piuhan mukaan kahta kaffepakettia vastaan. Piuha on joku kinuski tuote, mut varmaan asiansa ajaa, ainakin sen verran et saa sen testattua
     
  13. Cyno

    Cyno 1st gear

    Auto siis starttaa mutta ei käy.

    Nyt tehtynä:

    - PMD vaihdettu ja jatkopiuha otettu välistä kokonaan pois ja myös tämän liittimen maajohto on käytetty irti koneesta. Auto ei käy.

    - Kampiakselin asennon tunnistin vaihdettu (vanha lähti aika muruina pois mutta oli varmaan silti ehjäläinen). Ei vaikutusta. Auto ei käy.

    - Siirtopumppu toimii luullakseni hyvin mutta vaihdan sen tänään kun uusi on hyllyssä ollut odottamassa niin sama se on vaihtaa uuteenkin. Auto ei käy

    - Olen käyttänyt auki kuskin puolen etummaisen suutinputken ja sieltä tuli startatessa tavaraa vain sellainen pari pisaraa. Pitäisi tulla varmaan aika lailla niin paljon että sotkee? Auto ei käy.

    - Olen käynyt läpi maadoituksia moottoritilassa. Auto ei käy

    - Shut engine solenoidi ja virransyöttö tälle tarkistettu. Auto ei käy.

    - Olen ottanut irti syöttöpumpun optisen sensorin johdon -> Pitäisi kait mennä Limp Modeen ja käydä kampiakselin asennontunnistimen perusteella. Ei vaikutusta. Auto ei käy

    - Koittanut käydä kaikki sulakkeet läpi mitä löytyy. Tässä vm. 1994:ssa ei ole konehuoneessa sulakkeita kuskin eturenkaan päällä. Apparin hanskalokeron kohdalta löytyy Junction Block ja sulake Fuel Pump (eikös tuo ole siirtopumppu) ja rele pumpulle.
    Junction blockista kun ottaa plus virran vasemmalta pois niin muut liittimet vetää sen maihin, onkohan tuo ihan ok? Auto ei käy.

    - Mottoriöljyn täyttöputki irroitettu. Tsekattu että syöttöpumppu pyörii startatessa. Sieltä on mennyt yksi pultti poikki kolmesta. Mikähän sen päälle on käynyt? voisiko siinä olla vian juurta?

    MUOKS. Syöttöpumpun akseli ei pyöri. Auto ei käy.

    Seuraavaksi avataan jakopää ja puretaan SyöttöPumppu pois. Sitten tietää lisää.
     
    Muokattu: 4.7.2020
  14. Cyno

    Cyno 1st gear

    Facebookin kautta tuli huomio sinne jakamastani videosta (sinne on niin helppo laittaa kuvia ja videoita). Jaan videon myös tänne. Siinä on kuvattuna tuo syöttöpumpun pää. Yksi pultti tosiaan poikki ja ilmeisesti pumpun akseli ei pyöri?

    https://photos.app.goo.gl/XQojeXgQn8eJmc3r5

    toivottavasti linkki toimii?
     
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Sammutin solenoidi?
     
  16. Cyno

    Cyno 1st gear

    Testattu. Toimii.

    Se taitaa olla ilmeisesti tuo SyöttöPumppu/paskana. Eli tuossa linkissä minkä laitoin ennen sun vastausta niin jos se vaan aukeaa, siellä on video missä on syöttöpumpun akselin pää startti tilanteessa ja se näyttäisi että syöttöpumpun akseli ei pyöri.
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei sen "syöttöpumpun akselin" tarvi pyöriä, se on vaan jousikuormitteinen tappi. Alemmassa kuvassa ylimpien pulttien välissä näkyy tuo peltinen lätkä mitä vasten se painaa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Cyno

    Cyno 1st gear

    Näkyikö se mun video? Mulla on syöttöpumpun akselin päässä mutteri joka pitää paikallaan veto levyn missä taas on tuo hammasratas kiinni. Pumpun akseli on kartio ja siellä on vissiin kiila? Avasin omani ja mulla on video siitä, en vain tiedä mihin videon lataisin että sen näkisitte. Mutteri oli tosiaan löystynyt ja veto levyn kiilasta oli muistot jäljellä. Vetolevy/hammaspyörä pyöri siis tyhjää pumpun akselin ympärillä.
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kyllä se video näkyy.
     
  20. Cyno

    Cyno 1st gear

Kerro tästä muillekin!