True Street Challenge?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 4.10.2018.

  1. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Kyllä nankanki pelaa jollain lailla, noihin nettikauppojen tuotekuvauksiin kannattaa suhtautua varauksella, 235/60 ilmoitettu tw 320 mut renkaan kyljessä 520.
    chevy 2: korjaus lauantain puheisiin, muistit oikein ton tw lukeman, olihan tosta jo viime vuonna puhetta.
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  2. GBS

    GBS 3rd gear

    ..ttu mä löydä noit TW lukui mistää nettikaupoista. Mut min 300 pitää vissii olla jos ymmärsin oikein?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh riemu repes kans omassa autossa ku sai noita jenkkien läskejä alle, oli taas kiva ku ei ollu pidosta tietookaan, ekat renkaat mitkä oli ton tekniikan kaa alla oli 295 Nankangit ni tuli vähän semmonen "tässäkö tää nyt oli" olo ku se ei kirjottanukkaa satasen vauhissa ku anto kenkää.
    Jenkkirenkailla sit kyl hoituki tuo mainiosti.

    Nankangin TW löytyy ainaski ylempää linkistä.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    paljonko ollu 60 jalkaiset nankageilla vs jenkkirenkailla? Entä slikseillä?
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Tuo tähän asti tässä luokassa ajetuista paras 60ft (1.745sek) ei tainnut olla Nankang renkaalla.
    Jos en väärin nähnyt niin Galaxy Vitour??Omistaja korjatkoot tai paremmin katsoneet.

    Eli sen renkaan merkin takaa ei löydy suurinta ihmelääkettä parannuksille.
    Se tilanne normi kadulla vs liimattu rata on vaan semmoinen juttu että tommonen perusliimattu lentokenttä voi olla helposti pahempi pidoltaan kuin normi katu.

    On ennenkin nähty kun kadulla sutii 10m mutta liimatulla baanalla 30m...
    Siis nimenomaan normi renkaalla.

    Fairlane67:n Taunuksessa on alustaan perehdytty aika paljon talven aikana,samoin tekniikkaan.
    Lähtöä ko.kuski on treenannut ja tulosta tulee.
    Ei siinä ole vain joku "taikapyörä" miksi ennätykset paukkui.

    Parannusta Taunukselle tuli aika reippaasti kun edelliskesän 8.15sek kirjoitetaan nyt 7.71sek...
     
    JuhaKuu, Pietsi ja Herje tykkäävät tästä.
  6. GBS

    GBS 3rd gear

    Juu ei se rengas teekkään yksinään mut ei viitti kuitenkaan siinäkin kohdas antaa etumatkaa muille.
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Tietenkin näin,olet asiassa mutta ei ole edellytys pärjäämiseen tai voittamiseen.Varsinkaan mukana olemiseen.Tuohan on rentoa hommaa kun ei edes renkaita tartte vaihtaa.

    Siinä vaiheessa kun ajat kärki aikojen kanssa samaa luokkaa,alkaat saada enemmän hyötyä esim renkaasta.Mutta mikään elinehto voittamiselle se ei todellakaan ole.Ei silläkään tasolla.

    Sitä renkasta tuijotellaan ihan liikaa,kun alusta ei toimi.

    Selitetään sen varaan kun auto ei olekkaan niin nopea kuin kärkikasti.Todellisuudessa alustasta se tulee enemänkin.

    Ei sen puoleen,kummi on halpa ja mikäs sen mukavempaa!Ei tartte ostaa 350e kpl rengasta jos mielessä että PAKKO saada just noi.
    Mutta muillakin merkeillä varmasti pärjää.


    Edelleen tässä vaiheessa se piikki aika ja 60ft on ajettu muumerkkisellä renkaalla.

    Tämän kauden tulokset ekan kisan jälkeen:

    -------------------------60ft -----aika -----kmh
    Toivola ----------------1.74 ------7.66 ----- 149.7
    Raine ------------------1.84 ------7.71 -----152.7
    R-knuuttila------------2.08 ------8.32 -----143.8
    Oranen ----------------2.12 -----9.00 -----128.9

    Valitettavasti en löytänyt viime kauden aikoja,ne olisi voinut lisätä tähän ilman muuta vertailun takia.Voi laittaa vaikka YV:nä mulle niin lisään ne tuohon.

    Mutta pointtina on että Paras 60ft ja aika on ajettu muulla renkaalla kuin Nankang.

    Ranta-Knuuttila kun saa viivalta lähtemään niin "iholle tulee" TD-Carina.Eikä tainnut siinäkään olla Nankang vaan suurin ongelma on ponkaisu viivalta ja turbon voiman potku matkalla.

    Orasella taitaa Corveten orkkis pitkä välitys tuottaa eniten harmaata hiusta,näkee kun 60ft on samaa luokkaa kuin Ranta-Knuuttilalla mutta vauhtia ei saa kerättyä.
    Toki vakio 230hv kone ja pitkä perä ei tunnetusti kiihdytystä tue mutta asiaan voi vaikuttaa.

    Toivolalla luki tekniikan kohdalla 305 ,Rainella 302 joten mitään 632 koneita ei tarvita...
    Ja vaikka Toivolan kone olisikin ollut isompi,kovin loppari tässä vaiheessa on Ford 302:lla...Eikä ole mikään rallikone todellakaan..
    Toivolan eka veto oli kaikkea muuta kuin nopea,burnis oli vähintäänkin miehekäs ja viivalta lähdettiin reippaalla sutimisella,mutta ote parani päivän mittaan nopeasti ja vipalla lajittelurundilla tuo ennätys syntyi.Jäi mieleen itsellä että mihin se olisikaan vielä kehittynyt jos pudotukset olisi saatu ajettua?

    Line-upissa oli useita kulkineita mitkä pärjäisivät tässä luokassa hyvinkin.Nyt tietenkin ajoivat heille mieluisinta luokkaa,mutta ihan vinkkinä niille että te pärjäisitte tässäkin luokassa,eikä tartte aikaansa etukäteen arvuutella ;)

    Alustan toimimattomuutta jos paikkaa "paremmalla" renkaalla estää sen että oikeasti tietäisit ja viitsisit selvittää mikä siellä ei toimi.

    Rata Kauhavalla oli Vaasalaisten hoidossa todella hyvä,sitä tietenkin auttoi että siellä oli aiemmin ajettu FHRA testipäivät jolloin liimaa ja kumia sinne oli hinkattu.
    Porissa tilanne on eri,huono sekään rata ei ole mutta saattaa olla että ihan samaan tahtiin ei viivalta pompata.
     
    Herje tykkää tästä.
  8. GBS

    GBS 3rd gear

    Hyviä kuuskymppisiä on menneet. Pitää Poriin ajaa sit kokeilee.
     
    chevy 2 ja Herje tykkäävät tästä.
  9. TT69

    TT69 1st gear

    terve,täälähän on aikapaljon juttua siitä kauhavan true streetistä,joo ne renkaat oli galaxy vitourit ja moottorin koko sielä järjestäjien papereissa oli väärin se on olisi pitänyt olla 350
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei mulla nykyään ole td kalustoa ollenkaan (paitsi renault kuormuri) tämä carina on ihan 2000 luvun alun yariksen 1.3 vvt-i koneella muutettu flexfueliksi. Renkaina achilles 215/50r16 Eikä jäänyt tosiaan renkaista kiinni. lähtökin eniten kuljettajan piikkiin, myöhästyin joka kerta lähtörutiineista mitä tuommoinen vajaakokoinen turbo kone vaatii ja ei ollu voimaa viivalla edes sutaista. keskimmäisessä lähdössä jostain syystä kakkoselle vaihtaessa menetti pidon mutta viimeinen oli jo aika hyvä. 3 lähtö meni lähdön osalta täysin pieleen, mutta olin siihen naputellu lisää voimaa joka kerkisi kuitenkin jo 60jalkaiseen tulemaan mukaan ja sekin parani, olisi tullu parempikin aika jos olisi malttanu odottaa vaihtovaloa ennen vaihtoja.

    Pieni pelko moottorin kunnosta sekoitti keskittymisen koko päivältä. kuukausi takaperin kone koki pahan kannentiiviste vaurion bensapumpu hajoamisen seurauksena, ja poltti lohkon pintaan uran. Pikakorjauksen autoon kiinnipäin hitsasin täytettä ja koneistin viilalla tason suoraksi:D Noh tuntuu kestävän. Kaaviota varten olin jo lisännyt ahtoja ja ainakin tienpäällä tuntuu taas entistä tehokkaammalta.

    Seuraaviin kisoihin taas tulossa, mutta autoa en vielä ole päättäny. kun olis tuossa tuo omegakin 2.5 litraisella 2JZ moottorilla uskoisin että sekin muuten kulkis kovaa, mutta liikkeelle lähtö on vieläkin vaikeampi välitykset kun piisaa 1 vaihteella noin 110km/h ja kakkosella 170 asti Siihen kun lisätään moottori jossa ei ole minkäänlaista vääntöä alle 6000 kierroksen, kytkimenä 3 levyinen laukaisulaite ja hieman heikko voimansiirto kardaanista taaksepäin. Todennäköisimmät vaihtoehdot on että 1 sammuu viivalle, 2 sutii holtittomasti 3 voima lakkaa väittymstä ja työnnetään takaisin varikolle.
     
    Muokattu: 15.7.2020
    jknR, Herje, chevy 2 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Sä oot liian kauan ollut mun silmissä Diisseliviilaaja niin katos automaattisesti rinnastin sut TD-osastolle :D
    Syvimmät pahoittelut ja hatun nosto Erikoiselle tekniikalle!Ja pikku hiomisella se alkaa kellokin näyttämään ihan eri lukemia.Etuvetoinen,pienellä koneella ja Tbolla ei todellakaan ole helpoimpia paikaltaan lähdettäviski.
     
  12. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No olin mä siis oikein nähnyt!
    No 305 tai 350,loppareista päätellen ei tehokkain kone,mutta parhaiten toimiva alusta tällä kertaa.
    Hyvin se vauhti parani sullakin päivän mittaan,siellä tais olla useamman kuskin toimesta vähän "kissa-hiiri" leikkiä kun kaikki paransi kokoajan.
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei ole etuvetoinenkaan
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noistkaan asioista mitään ymmärrä, mut tosiaan merkittävin asia nois ei varmaankaan ole itse rengas, vaan ylipäätään jousituksen toimiminen ja kuljettajan/elektroniikan kyvyt. Ite joskus muinoin vedin 205 leveillä BF Goodrich lifesavereilla 100% huonolla vakioalustalla ei niin kevytkeulaisella isolohko valiantilla 1.938 60 jalkaa. Aika vartilla oli 12.16, ja 12.2 alkusia aikoja useita. Ameriikan ihmemaassa on koht varmaan parikyt vuotta ajettu FAST sarjaa mis auton pitää olla rakenteiltaan ja ulkonäöltään orkkis, vain muutamia poikkeuksia sallitaan. Ja renkaina "alkuperäiset", ei oo kuulemma mitään trikkejä tai vilppiä, vaan shievattu vaan ihan listarenkaan kulutuspinta olemattomiin. Aika huimia on 60 jalkaset, ja mikse muukin suorituskyky. https://www.hotrod.com/articles/dave-dudeks-840hp-498ci-1969-plymouth-road-runner/
     
    GBS tykkää tästä.
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mistähän moinen etuveto-sana edes pomppas??Jostain takaraivon syövereistä varustettuna jumalattomalla ennakko luulolla :D
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo on kyllä hieno auto! Artikkeli oli mielenkiintoinen jo siksikin että omistaja kertoi moottorin speksit aika tarkkaan.
     
  17. GBS

    GBS 3rd gear

    Tullaan nyt sit kokeilee tätä luokkaa. Eli ilmoittauduttu on.
     
    chevy 2 ja Herje tykkäävät tästä.
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ilmoittautuminen on siis auki Porin 8.8 kisaan. True Street luokassa näytti olevan jo 3 ilmottautunutta, tätä menoa uusi osallistuja ennätys pläjätää tauluun millä hetkellä hyvänsä.
    Tuonne vaan nimeä listaan ja kilpailemaan:
    https://wcsc.danocloud.fi/
     
    chevy 2 ja GBS tykkäävät tästä.
  19. GBS

    GBS 3rd gear

    Onko monta kymmentä jo ilmoittautunu?
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Minä nyt ainakin tälläkertaa jätän carinan kotiin ja otetaan ooppeli käyttöön. Siitä kysymyskin kuinka tarkka tuo sääntöjen täydellinen verhoilu on? lattiamatto ja kattoverhoilu puuttuu.
    Sullonko verhoilukangasta katon ja kaarien väliin vai kelpaako ilman koelauta on vakio ja ovissa alumiini pellit jotka vissiin laskettaisiin verhoiluksi.
     

Kerro tästä muillekin!