Linelock,laillinen kadulla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jora78, 15.5.2017.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ons tää nyt nykyään laillinen kun uudessa Mustangissakin on?
    Vai riittääkö kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen?
    Tekis mieli omaan laittaa mutta tuleeko katsurilta satikutia?
     
    passerby tykkää tästä.
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eipä ole kukaan konttorilla noteerannut kun olen omia vessoja käyttänyt leimalla. Laillisuutta ei ole tullut edes mietittyä, pitääkö nyt tuotakin ruveta pelkäämään. :D
     
    passerby ja xarper tykkäävät tästä.
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Eihän se laillinen ole ellei auto ole sillä tyyppihyväksytetty. Mutta ei minullekaan siitä ole ongelmia aiheutunut vaikka asiasta olen avoimesti konttorilla kysynyt.
    Ko kapine (ainakin minulla) päästää jarrupaineet etupyörille oli itse solenoidi kummassa asennossa tahansa. Joten jarruttamista ei estä vaikka tulisi jokin sähköhärö.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itse kysyin tätä linelockkia katsastuksesta en saanut selvää vastausta mutta ymmärsin näin, että kuhan ei ole ajonaikana säädettävissä päälle ohjaamista niin ok. Esim konehuoneen puolella laitettuna. Onhan wilwoodin jarrupaineen säädinkin sallittu.

    Omassakin tapauksessa takapyörillä vaikuttavasta linelockista oli puhe.
    Härskei tapaus on yksi sierra mies jolla on linelockki käsijarrrun vieressä. Vetää kuulemma
    ilmastointiteippiä aina 2-3 kierrosta katsatukseen. Jossain kuulemma lukee että "koriste teippejä ja tarroja ei ole katsastusmiehelle oikeus repiä pois.... katsastus mies siis ei pysty suorana todistamaan että siinä on linjalukko vaikka idiottiikin sen tajuaa... useamman kerran nähnyt liikenteessä tuon vehkeen.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä mullakin on shifterin vieressä vaan katkasija linelockille. Yhessä linelockissakin luki "master cylinder" kylessä :D
    Ketäpä nuo kiinnostaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei sano konttori sedälle mitään pääsee helpommalla. Turhaa kiusaa itteänsä
     
    FASTDOHC ja xarper tykkäävät tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Tää on ratkasu aika moneen asiaan, pitää vaan sen oman suunsa kiinni eikä kysele tyhmiä ni ei tule ongelmia.
     
    0rs0n, Inlinee ja J.J. tykkäävät tästä.
  8. passerby

    passerby Gearhead

    "Master Cylinder"!! repesin :lol:
     
    xarper tykkää tästä.
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mites sit jos sattuu vahinko?
    vaikkei sillä olisi mitään tekemistä tuon kikkareen kanssa niin kai se voi olla peruste hylätä korvaukset?
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  10. -JS-

    -JS- 2nd gear

    Tuohon on yksi lakipykälä mikä sinällään periaatteessa kieltää ainakin linjaväliin laittamisen. Ylimääräinen liitos jarruputkessa=hylkäys. Eriasia huomataanko/kiinnostaako puuttua..
     
  11. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ei oo ylimääräinen jos on line lock välissä..:D
     
    xarper ja T. tykkäävät tästä.
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Onko mitään muutoksia tähän? Ostin Hurstin linjalukon kun kyllästyin konepellin avaamisen ja yhden jarrut paloi pilalle mekaanisen linjalukon takia.

    Niin joo mikäs homma toi 60 sec max aika tuossa hurstissa palaako solenoidi jos pitempään?
    Tarvii jotkut liitos kappaleet? 1/8 Npt => sovite ja siihen nipat jarruputkelle? Kestääkö hydrauliikka liima jarrunestettä?
     
  13. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    https://www.uspartsperformance.fi/dorman-785-456-sovite tollaset tarviit siihen + nipat. Kai toii 60sek. on lämpenemiseen liittyvä juttu. Itellä ollu line lockit kiinni katsastuksessa, eikä mitään oo sanottu. Varmuuden vuoks ottanu aina sulakkeen irti leimalle, ku nappi on shifterin kahvasssa.
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Muistatko millä tiivistit kierteet? En haluaisi laittaa teippiä, kelpaiskohan joku nestemäinen? Loctite hydrauliikka liima tms?
     
  15. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Ihan teippiä käytin. Ollu 3 vuotta, eikä mitään ongelmaa ole havaittu.
     
  16. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kuulemma loctite 567 ois hyvää... ei saa kyl mistään ja maksaa etrassa 57e puteli....
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  18. Eiköhän tuossa nyt mene ihan normaali hydrauliikkatiivisteliima. Loctiteä on joka firmassa eikä maksa paljon. joku 542 on ainakin minulla käynyt aina jokapaikkaa missä tarvii kierretiivistystä. 50ml maksaa jonkun hikisen alle 30e ja 577 on toinen mitä minulla on , 20e 50ml. Niin ja tuommonen 50ml töttörö kestää ikuisuuden yhdellä miehellä.

    Ei nämä nyt niin ihmeellistä rakettitiedettä ole yhden linelockin kanssa....
    Itse en ole koskaan pannut tämmösiin mitään kierretiivistystä. Jos on putken päät hyvin tehty, ei tarvi lisäliimoja....

    AH
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Minulla vaan on huonoa tuuria vuotojen kanssa kaikki vuotaa...
    - Quaife lähetti täydelliset peräkamat, vetarin välistä vuoti stefasta uusi 1400€ paketti.... (itse en edes ollut koskenut.
    - Ostin uuden vesipumpun englannista tehdas uutena vuoti nesteettä tiivisteen välistä jee jee...
    - Vaihdelaatikon öljypropun välistä vuoti öljyä vaikka sinne laitettiin 3 erilaista kupari rikkaa... loppujen lopuksi omaviriltemä O-renkaalla sai öljyvuodon loppumaan.
    -Moottorissa on teräs korsetti ja öljypohjaa on mahdoton saada vuotamattomaksi vaikka mitä tököttejä survottu. Koska öljypohjan pultit menee öljytilaa niin pulttien kierteiden kautta vuotaa öljyä pihalle....
    - Uudet etu- ja takapään stefat vuotavat öljyä.... takapään stefan sai vuotamattomaksi kun se vaihtoi mutta etupään stefa vuotaa vieläkin. Perä onneksi ei vuoda mitään kun vedetty kunnolla tiivisteliimalla ja vaihdelaatikkon peräpää myöskään kun vedettä locktiten alumiini liimalla kappaleen kiinni. (Tehdas ei käytä tässä pinnnoissa uutenakaan tiivistettä)
    -Tuplabensapumppu sovitelma vuoti bensaa useamman kerran varmaan 3x piti kiristää että sai vuodottomaksi...
    (https://www.ebay.co.uk/itm/Twin-Bos...796101?hash=item281417cd85:g:ZIkAAOSw6EhUR8Tl) tuossa tuo kolmikappale vuoti kuparirikkojen välistä....

    Koivumäen kallelta ostettu bensapainemittari vuoti polttoaineet pihalle, vaikka oli valkoista kierreteippiä laitettu... (aeromotive + tuo mittari) momentti oli lopussa 2x mitä olisi saanut vetää ennen kuin vuoto loppui....)
    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPVgP8qE-Q6N6cJNpbrbA
    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV9G5NjpCJKIpPvtR4

    Jos jarrulinjasta sais kerralla vuotamattoman kun vetää jotain ihme tököttiä sinne kierteiden väliin....

    Veikkaa, että jarruputken päissä ei ole mitään vikaa.... kun tuli hankittua siihen kunnon työkalukin.

    https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuotteet/Autotyökalut/Jarruputkityökalut/701/Jarruputkityökalusarja+291-6329A/2700

    edit. Löytyy Loctite 2400, 243, 641, 542, 270, 510 tökötit hyllystä mutta yksikään ei kait sovellu tuohon jos meinaa joskus saada irtikin ilman pillillä punaiseksi pistämättä tai kulmahiomakonetta.
     
    Muokattu: 23.7.2020
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jaaha ei menny kuin strömsössä. Hursti kiinni autossa. Takajarruja ei saa pois sillä. Mutta jarrut pohjaan ja solenoidi päälle niin ne kyllä pysyy päällä. Mutta ei toisin päin?!?!?! Missä vika!
     
    Muokattu: 31.7.2020

Kerro tästä muillekin!