#Lankkuchevy Chevrolet Caprice -85 355cid+th350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FASTDOHC, 29.7.2020.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Tehdääs tälläinen topikki omasta röttelöstä, joka kokenut tässä omistukseni aikana pieniä muutoksia, joidenkin mielestä auto pilattu, mutta itelle tätä rakentelen.

    Auto tuli mulle syksyllä 2017, jolloin auto oli saanut päällensä mattamustan telalla ja koneeseen uuden 650cfm quadrajetin ja saastelaitteet oli poistettu. Myös peltisarjat ja 2x3" pakoputket perään asti.
    KONE: vakio 305cid ja perässä th700r4

    Tällä kokoonpanolla mentiin se syksy ja talvella 17-18 autoon tehtiin paljon korjauksia ja muutoksia.


    Tämä topikki olisi ollut kiva tehdä silloin jo, kun tämän ostin, olisi saanut hyvän aikajakauman, mutta minkäs teet. Laittelen kuvia tänne jahka saan ne ladattua aijaa.com sivustolle. Paljon kuvia puuttuu erivaiheista, mutta laitellaan niitä tänne kun niitä löytyy.
    Ei tästä sen enempää, jatkoa ja tarinaa tulee.

    Tässä auto joskus 2015, kun oli vielä täysin orggis ja edellisten omistuksessa.

    [​IMG]

    Ja tässä omassa omistuksessa syksyllä 2017 ja pitihän sitä heti ostaa mustien peltivanteiden tilalle vähän paremmat.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Siistihän tuo oli mattana, mutta ei mun makuun. Jatkoa seuraa..
     
    Muokattu: 29.7.2020
    Kustom STW, isalmela ja tammercity tykkäävät tästä.
  2. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Ekan talven 2017-2018 rakenteluita.

    [​IMG]
    Mattamustan raapiminen pois aloitettu.

    [​IMG]

    Tässä jo raapiminen viety pidemmälle ja etuvalot vaihdettiin ja nokkamaskia vähän muokattiin.


    [​IMG]

    Sisusta purettiin ja lattia hitsattiin kuntoon ja kaikki sähköt samalla uusittiin, paitsi kojeludan takaa.

    Lattiamattoa ei enään tullut, vaan auton sisusta maalattiin vasaralakalla ja värinä valkoinen.
    Tästäkin pitäisi jostain löytyä kuvia, niitä laittelen sitten myöhemmin jos löytyy..

    [​IMG]

    [​IMG]

    Huono kuva, mutta kattojätettiin luonnollisesti ruostuneeseen ja laittelin vielä kettingistä kattokahvat.


    [​IMG]

    Volvo S80 sähköflekti asennettu ja visko heitetty mäjelle. Samalla konehuoneen kaikki ylimääräiset sähköt purettiin veks.
    Yli määräistä johtoa lähti kymmeniä metrejä ja konehuoneesta tuli paljon kliinimpi.

    [​IMG]

    Ihan helvetin huono kuva, mutta parempaa ei löytynyt. Tämä on siinä kunnossa, kun auto tuli mulle, eli viskokin oli vielä tässä vaiheessa. Syksy 2017.


    [​IMG]

    Ovipahvitkin tehtiin tässä kohtaa uusiksi, sillä oli aika surkiassa kunnossa.
    Kaverilta sain tuota alumiinilevyä ja on ns.lentokone alumiinia, eli ei hapetu.

    [​IMG]

    Ja tässä valmis ovi. Ihan nätit tuli, vaikka itse tekikin.

    [​IMG]

    Tässä sitten tälläinen mun omalta instagram tililtä kopsattu koostekuva, Joka on tehty keväällä 2018 ennenkuin auto otettiin käyttöön.

    Yritän ettiä vielä fotoja tuosta kevään 2018 rakenteluista. Autoon laitettiin myös OK. rokkilaitteet myös.
    Autolla ajeltiinkin vain 2018 keväästä vuoden 2019 syksyyn, jolloin auto otettiin jälleen työn alle, kun kone alkoi kolisemaan ja tilalle laitettiin porattu 350 ja laatikko vaihdettiin parempi kuntoiseen th700r4.

    Tästä lisää juttua pian.
     
    hevimies, Roberto, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Kuvia 2019 kevät talvelta ja kesältä 2019.


    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]


    Niinkuin kuvista näkee, niin puskurit olen myös supistanut lähemmäs koria. Tämä homma tehtiin myös silloin ekana talvena 17-18. Tankkilaitteet ja mittarit uudistettiin nopeusmittaria lukuunottamatta myös samoihin aikoihin talvella.
    Työ tunteja meni silloin kymmeniä, ellei jopa päälle sata.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Etujousen ja koiranluun vaihtoa kesällä 2019, ainoat rempat 1,5v sisään. Itse allekirjoittanut työssään.
    [​IMG]


    Skipataan cruising aika eli 2018 kevät- 2019 syksy, jolloin autolla vain ajeltiin.

    Eli auto loppuvuodesta 2019 työn alle ja tekniikka vaihtoon.

    Vanha 305cid pois.

    [​IMG]

    Tekniikka nypättiin veks ja 305cid vietiin ulkovarastoon odottaan parempia aikoja, vanha th700 myytiin aika nopeasti eteenpäin ja sillä rahalla + vähän lisää ostettiin parempi ja vähemmän ajettu tilalle.


    Tässä välissä kantikkaat takavalot uudistettiin A-mantan valoilla jotka modattiin toimivaks chevyn omilla lampunkannoilla, eli sähkötöitä ei tarvinnut tehdä ollenkaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    "muotojen" hakua paffilla.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Myös ehjempi takaluukku haettiin hämeenlinnasta, kun tän oma luukku oli sisältä täysin syöpynyt niin ikkunan avauslaitteisto yms. oli käytännössä kadonnut.
    Ja uusi luukku asennettuna ja kaikki takaluukun toiminnot pelaa!

    [​IMG]


    Nokkaa laitettiin liiterin takaa löydestty ruosteinen verkko, joka sopii mielestäni tyyliin erittäin hyvin.

    [​IMG]
    Tämän jälkeen auto heivattiin ulos seisomaan pakkaseen. Ja aloiteltiin 1992 vuodesta asti seisseen 350cid kunnostaminen. Talli kun niin pieni, niin siksi chevy piti heivata ulos.
     
    Muokattu: 26.8.2020
    Seevu ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Hynynen!
     
    FASTDOHC tykkää tästä.
  5. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Jahas.. "Hynynen" jatkaa tarinaa, kiitos artsiracing nimityksestä :D


    [​IMG]

    Sään vuodesta 1992 seisonut lämpöisessä -76 vuosimallin C10 alunperin tehty 350cid pikkulohko.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ja kannet uimaan pariks päivää polttoöljy seokseen jossa hivenen bensaa ja liuotinta. (Aikamoinen sekoitus, mut kyllä paska ja ruoste lähtee)
    [​IMG]


    Tässä kohtaa koneessa oli 882 loppuiset kannet, mutta paljon keskustelua täällä overdrivessa käytiin asiallisten henkilöiden kanssa, niin päädyttiin ottamaan vanhasta 305cid kannet 416 loppuiset, eli niissä 58cc palotilat, niin saadaan ruttua lisää. Myös 416 kannet kohdistettiin imusarjaan (edelbrock) ja ylimääräiset hiottiin imukanavista pois.
    [​IMG]


    Venat työstettiin vaan tahnalla, sillä 416 kansissa olevat venttiilit ja seetit oli loistavassa kunnossa, tässä ensimmäinen vena tehtynä. Imuventtiilin koko 1.84 ja pako 1.50.
    [​IMG]


    Ostin viime syksynä 2019 teivo swap meetistä edullisesti komeat aluventtiilikopat.
    [​IMG]


    Alakerrasta ei oikein löydy kuvia, mutta alakerta 4 pulttinen (JES!!) eli ainakin kestävä.
    Alakerralle ei tehty juuri mitään, kone on selvästi vastikään kunnostettu, kun kaikki oli loistavassa kunnossa ja pytytkin oli porattu 030 ylikokoon. Pytyistä erottui vielä hoonausjäljetkin ja kaikki alakerran välykset oli kuin vasta tehdyssä moottorissa.
    Jälkeenpäin kun miettii, niin olisihan tuo pitänyt laakeroida, kun kerran auki oli.. mut auto on cruiseri eikä kilpuri, niin menkööt tän kerran. Ja täytyyhän sitä jättää tuleville talville vähän remonttia, mitä sitä kerrasta kaikkee valmiiksi tekee :p
    [​IMG]

    Uus ölkkäpumppu!!


    Uutta jakopäätä. Nokaks tuli joku vähän alkuperäistä suuremmalla nostolla ja imu hivenen kauemmin auki. Eli vois sanoo et alkuperäistä parempi. Nokassa luki perseessä "272".
    [​IMG]



    Kannen tiivisteeksi valittiin lyttein, eli oliko se nyt 019 paksuudeltaan.. Anteeksi jos ilmoittelen näitä lukuja ihan höpöhöpö lukuina, mutta tämä on vasta eka jenkkiprokkikseni.

    [​IMG]



    Maalausta vaille..

    [​IMG]


    "Chevy orange" ja ihan gm värikartasta oikea sävy.
    [​IMG]

    [​IMG]



    Vesipumppukin huoltaa, ei ollut akselissa välystä, niin vaihdettiin vain tiivisteet.

    [​IMG]


    Ja väri päälle, maalia mallia HD satin black.
    [​IMG]

    [​IMG]


    TorkerII. En halunnut alkuperäistä imusarjaa ja tuollainen löyty iteltä, niin laitetaan se nyt tähän. Tiedän et soveltuu parhaiten yläkierroksille...
    [​IMG]

    [​IMG]


    Pakosarjat sai alumiini maalin, pitäisi kestää +600c lämpötiloja.
    [​IMG]
     
    12345678910, rekkamies, Aake-cc ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Tosiaan tuli hommattua vähemmän ajettu th700r4 ja se piti myös putsata ja maalata.
    TH700r4

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja koneeton auto talliin 35 MF avulla koneen takaisin laittoa varten:

    [​IMG]



    Ja siinä kone menee takaisin keulalle. Kamera pikkasen vääristää tässä kuvassa tuota chevy orangea, näyttää lohko ihan punaiselta, vaikka onki oranssi.

    [​IMG]



    Ja sinne humpsahti, sit ei enään muutaku loput kiinni ja kovaa ajoo.
    [​IMG]

    Quadrajet 650cfm
    [​IMG]



    Ja ensimmäinen koeajo ja kivaa oli. Sit eka fiilistely kuva rannalta.
    [​IMG]




    Pari viikkoa käyttöönotosta leimalle:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Ja omat likat katolla testaamassa miten käyttäydytään cruisingeissa :cool:, vaikkakin omassa pihassa ollaan.. mut silti :D

    [​IMG]

    Tämä kuva heinäkuulta 2020. Eli nyt aletaan olemaan "nykyajassa".


    To Be Continued.....
     
    Muokattu: 7.8.2020
    Seevu, 12345678910, rekkamies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Jatkoa....

    Tuli sitten ruhtinaaliset 2kk ajeltua laitteella ja th700 hukkui 3 ja 4 pykälä..

    Oma vika oli, sillä en ollut tv valvee kytkenyt ja vaihtelin manuaalisesti pykälät, heti kun sain valven vaijerin kiinni niin samana iltana hukkui pykälät...

    Noo, tää on sitä motorsporttia, virheistä oppii.

    Isäukolla oli tallin perällä hyväkuntoinen th350 niin laitetaan se sitten lankkuun.
    n.8cm pitempi kartaani piti vaan hommata, kun th350 sattui olemaan se 6" häntä, eli keskikokoinen.
    Kartaani löytyi niinkin läheltä kun ylöjärveltä.

    Laatikko kaivettu naftaliinista:

    [​IMG]



    Vanha töpö ja uusi pitempi kartaani vierekkäin.

    [​IMG]

    Th350 turbiini, kun on erilailla kiinni, niin tuli hommattua uudet arp pultit juuri tuota varten tehdyt, ainakin pitää.
    Tuli myös tilattua "brakelock" hana takajarruille, jos sitä innostuu poltteleen rengasta, niin ei takajarrut pala, tästäkin on kokemusta, et takajarrut on hyvin pian entiset.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kone meni jällen kerran paikoilleen ja nyt th350 kanssa.
    Th350 tuli vaihdettua tottakai kaikki huolto osat ja kickdown vaijeri.


    [​IMG]



    Ja isäukko viimeistelee hommat filtterin laitolla ja ei muutaku koeajolle!!

    [​IMG]



    Tuli laitettua auto käyntiin ja kickdown säädettiin yms. Toimi hienosti.
    Seuraavana päivänä huomattiin, että auton alla vajaa litra jäähytinnestettä... syy oli sisäkenno! Ei muutakuin sisäkenno pois ja tarkastelemaan tilannetta.

    [​IMG]




    Ja pienen painekokeen jälkeen selvisi vuotopaikkakin:

    [​IMG]


    Tuo tinattiin ja taas pelittää.

    Tuli myös asennettua holleyn ja imarin väliin 3cm välilevy kun sellainen sattui olemaan ylimääräisenä... en tiedä onko siittä mitään apuja, mutta jostain luin, että mitä pitempi imarin imukaula on, niin sitä parempi tehojen hakua ajatellen, mut ihan sama vaikka ei olisi vaikutusta, sillä nyt tuo kaasari on korkeammalla niin säädöt yms on nyt helpompaa.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ja eilen 6.8-20 tuli vihdosta viimein pihaan carpiceen sopiva sohva, olen täältä ja muualta suomesta kytänny 2 vuoden ajan sohvapenkkiä eteen, nyt löysin kangasalta, kiitos myyjälle jos sattuu lukemaan.

    [​IMG]


    Sattui olemaan täysin sisustaan sopivan värinenkin. Tälle tehdään selkänojaan pesut ja hoitoaineet perään ja istuin osaan mexican tyyppinen ratkaisu, koska ilkeen näköinenhän tuo istuin osa on.
    Mut tälläistä tälläkertaa ja tänään lähetään isäukon kanssa kylälle testaan autoa oikein kunnolla, sillä yli 3 viikkoon ei ole päässyt, koska laatikko oli paskana ja nyt viikon ollut 24/7 päivystys niin ei ole ehtinyt, tänään chevyä ja kaljaa!!!

    Ja hei Instagramista #lankkuchevy löytyy kuvia autosta.

    Jatkuu taas kun saa jotain aikasta.....
     
    Muokattu: 26.8.2020
    Kustom STW, Gary Grand, rekkamies ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Vähän tasen jos jatkais.

    Auto kulkee perkeleen komiasti ja mukava pärryytellä menemään.

    Tuli tuossa tuo etusohva asenneltua ja mukavahan siittä tuli. Emäntä viä ompeli tokmannilta löytäneet matot istuinosiin, vielä täytyy vyön reijät tehdä, että matto istuu hyvin.

    [​IMG]

    Samalla hän ompeli uudet niskatukien huput, koska nuo vanhat oli ihan jäätävässä kunnossa, myös kuskin selkänojaan tuli paikka, koska oli pahasti revennyt. Nyt kelpaa taas istua.

    Sit tuo Volvo S80 otettu sähköflekti pitäisi laittaa toimimaan automaattisesti, ei sitä aina muista laittaa kytkintä ON-asentoon ja lämmöt ollut pari kertaa 100c ennenkuin olen huomannut painaa sen päälle. Tämä yleensä nurkka ajossa, maantiellä pysyy mukavasti siinä 85-90c kieppeillä ilman flektiä.
    Tässä biltemasta hommatut osat odottelis asentajaa.
    [​IMG]


    Myös mootorin ölkit tuli vaihdettua, toistamiseen koneen kokoomisen jälkeen, ovatpahan nyt ainakin vaihdettu. Laitoin teboilin GTS 20w-50 nyt sisään, katotaan nyt, et pysyykö tyhjäkäynnillä ö-paineet ylhäällä, kun laihemmilla öljyillä lämmetessään tiputti ne 0bar. Vaikka uus öljypumppu laitettiin ja ö-kanavat varmasti puhtaat ja ö-pumppu testattiin ennen asennusta, että varmasti toimii.


    [​IMG]


    Riippyvaijerikin tuli laitettua ja nyt sekin pelittää, ei vaan ole vielä +10 keleilläkään vielä moista tarvinnu. Kaasarista perkele napsahti poikki tuo vaijerin pidike, nooo... tein pienen vippaskonstin sille, niin nyt pysyy. Ja tuo vaijeri löytyi motonetista, ihan yleismallin ryyppyvipu ja hintaa oli alle 10€. Oli sen verran pitkä, et vielä 20cm piti napsasta pois.


    Sen verran vielä, et vaikka tää tälläinen rujo kokonaisuus, niin tällähetkellä perä ja kojelauta ovat ainoat paikat joita ei oo räpelletty. Jopa tankkilaitteet on 100% uusittu tuossa 2018 ja kaikki sähköt, mitä nyt tosiaan kojelaudan alla muutamat metrit vielä alkuperäistä.
    Moni käy ihastelemassa ja monihaukkumassa, mut mää tykkään!!!


    Jatkuu taas joskus.... sillä nyt auto valmis, niin nyt harvenee nämä jutut. Täytyy laitella kaikki ö-vaihdosta lähtien kaikki, jotta sais uutta tekstiä :D
     
    12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Tarinointia..

    Auto toiminu komeasti, käyty isolla porukalla ruisailemassa ja tehny työreissujakin ja komeasti toimii.

    Nyt viikko takaperin ajelin tuolla ja yhtäkkiä alkoi tuntumaan, että etupää vetelee aikas rajusti puolelta toiselle ja ratissa n. tuuman/parin kluta. Mihinkää kuoppaan en oo ajanu ja muutenkin ajellut nätisti, tämä ominaisuus tuli siis yhessä yössä...

    Tuossa sit emännän kanssa käytiin etupää läpi ja löydettiin apusimpukasta ja kuskinpuolen uloimmasta raidetangonpäästä klappia, ne vaihdettiin eilen ja parani, nyt ei vetele, mutta jotenkin tuntuu, että pieni klappi jäi rattiin... täytyy viä tutkailla paremmin, et mistä johtuis.


    [​IMG]

    [​IMG]

    Vanhat hilut....
    [​IMG]


    Ja tässä vähän ääni näytettä kuukauden takaa kun autoon vaihdettiin th350 ja oli vielä ilman pakoputkia ja soundi tulee suoraan sarjoilta.

     
    Kustom STW, Kaktus ja esmi tykkäävät tästä.
  10. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Dodiih.. Nyt tuli vähän taas chevyä laiteltua, tuli asennettua vaihdosta viimein brakelock hana lankkuun, ny saa suditella ilman, että takajarrut sulaa.

    [​IMG]

    Vähän on karkea asennus, mut toimiva ja on auto muutenkin kyllä karu, eli asennus onnistui. En käynyt vielä testaamassa, mutta eiköhän sitä ehdi.
    Vas. ilmausnippa oli niin saatanan tiukka, että meinas mennä hermo. No se saatiin auki kun hitsasin pienen nöölin siihen, että sai pihdit kunnolla kiinni niin aukesi.
    Onneks tein sen, sillä jarru nesteet oli aivan mustat. On nekin nyt vaihdettu.

    Ajot jäänyt muuten jostain kumman syystä jäänyt vähälle, en tiä mikä vaivaa, mut ei oo ollu inspistä....
    Lopuksi vielä sisältä näppästy fiilistelyä kuva kabiinista.
    [​IMG]

    Huomenna pitäisi pakoputket muokata puoli tuumaa pienemmäksi, käyntiääni on nyt vähän turhan "lötkö".
    Ja muutenkin putket jää sitten piiloon takan akselin takapuolelle.
     
    Seevu ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  11. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Vähän lissee stooria..

    Tuli tuossa vähän nostettua pakoputkiakin ylöspäin, tulevan madalluksen takia.
    Repsikan puolella olikin tilaa nostaa, mut kuskinpuolelle piti tehdä laatikon palkkiin pieni kolo, että 3" putki mahtuu menemään ongelmitta:

    [​IMG]

    Sit vähän matalampaa kumia eteen, löysin omasta varastosta pränikän oloiset kitkarenkaat, oli jo ikää 8v, mutta kokeillaan miltä 195.65 kumi näyttää alla:

    [​IMG]

    Myös takavanteille lyötiin loppu kaudeksi sakkorajoilla olevat 275.60 kumit:

    [​IMG]

    Ja hyvinhän ne palaa tuolla:

    [​IMG]

    Aloin tuossa 2vko sitten ihmettelemään, et nytkö alakerrasta tilttas laakerit, kun alkoi liikennevaloissa pitämään ihan järjetöntä kirskuntaa, metalli-metallia vasten ääntä.
    Stoppasin auton, pää kone pellin alle ja silmämääräisesti ei mitään, öljytikussa ei silppua.
    Uudestaan käyntiin, vielä kovempi kirskuna... Ajelin siittä huolimatta kotiin, sillä vahinko oli jo käynyt.

    Kotona otettiin laturin, vesipumpun ja ohjaustehostimien remmit pois... kirskuna jatkui...

    Parin päivän päästä ajattelin jatkaa tutkiskelua kun moti palas. Otin koneesta hivenen öljyä pois ja magneetilla tutkimaan, ei metallia \,,/ .

    Auto käyntiin ja ei mitään ääntä. Ajettiin lämpöiseksi ja sit alkoi taas!!

    Tutkittiin ja huomattiin, että dampperi otti jakokoppaan kiinni, dampperi pois ja:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Oli vulkanointi pettänyt.

    Facen jenkkiryhmästä löytyi uusi:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei muutakuin kiinni ja kovaa ajoa.


    Ja tähän loppuun yksi kuva pikku ruisingista, johonka osallistui jopa 3 jenkkiä ja lada. Musse tyyppiä en tuntenut. Vettellä oli vanha työkaveri ja chevyllä ja ladalla meni meidän oma tiimi (8henkilöö).

    [​IMG]
     
    Kustom STW, Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hianoa harrastamista ;) . Aina ei tartte olla match number pelejä. Sun pienet omaperäiset kikat lämmittää mieltä. Jatka samaan malliin.
     
    FASTDOHC ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  13. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear


    Kiitän ja kumarran kehuista, niitä tulee tälläisen auton kohdalla erittäin harvoin. Jenkkiparkeilla tulee nyrpeitä katseita esim. mopari miehiltä joilla yli 30k€ laitteita, mut en ota mistään nokkiini, itelle teen ja suuntani tässä rakentelussa valinnut :D

    Näillä mennään eteenpäin.
    Nyt tarttis miettiä, että mitä sitä seuraavaksi tekee, auto meinaan on iskussa ja toimii kuin junanvessa. Sit kun lunta alkaa tulemaan niin täytyisi sen verran viedä talliin ja irroittaa bensatankki, huomasin rungossa reijän o_O joka tarvis hitsata ja sen jälkeen päästää paineella rungon sisään korroosiosuoja aineet. Alustavasti tuuttasin sinne jo 2017-2018 talvella pari purkkia dinitroolia, mut loppui ihan kesken.
     
  14. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Laitetaas taas turhaa lätinää tännekkin.
    Vuosi 2021 ajettiin, mutta hyvin vähän. Touko-kesäkuussa käytiin miittejä läpi, mut si meni mielenkiinto. Auto elokuussa leimalle ja sielthän löytyi pari oravan mentävää reikää rungosta ja vas.alatukivarsi syöpynyt ja jotain pientä. Mielenkiinto ei yksinkertaisesti riittänyt ja auto käi seisontaan... ja laitoin myyntiin.
    Se oli vähän väliä myynnissä ja välillä se tuli otettua pois kun sain siinä talvella 21-22 hyviä parantelu ideoita, mut niitä ei koskaan tullu tehtyä.
    Nyt vasta heinäkuussa 22 mielenkiinto nousi ja auto talliin nosturille ja töihin.
    Etupään tukivarret irti ja työn alle, ne hiekkapuhallettiin ja maalattiin + uudet pallonivelet.

    Kuvia on, mut aijaa kuvapalvelu on nykyään niin buginen, ettei pysty enään laittaa niitäkään tänne...

    No, runkoa paikkailtiin ja maalattiin, pakoputkistoa muokattiin ettei roiku enään rungon alapuolella.
    Taakse laitettiin -64 chevellen takajouset + apuilmapussit ja edestä pätkästiin 1,5 kierrosta jousista pois.
    Kone ja laatikko huollettiin kunnon aineilla ja nyt tuntuu rokkaavan.
    Taakse uudet renkaat 255.50.15 ja eteen 215.70.15.
    Tässä vähän videopätkää kun auto pakoputkistoa lukuunottamatta kunnossa, tämä kuvattu viikolla 30.

    https://youtube.com/shorts/HHxmixbseJQ?feature=share
     
    Roberto, esmi, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hyvä topikki, oli hauska lukea läpi, jatka ihmeessä tätä :odbiggrin:

    Jutuistasi paistaa oman tekemisen ilo ja sillä tavallahan sitä tulisikin harrastaa, mikä tuntuu itsestä hyvältä ja jokainen saa muodostaa oman mielipiteensä, eikä kaikesta tarvitse tykätä :odwink:

    Aijaa
    ei ole toiminut enää pitkään aikaan, uusia kuvia ei ole pystynyt enää lisäämää pariin vuoteen, ihan roskaa.
    Kaverin pojalta sain vinkin sellaseen kuvapalveluun kun imgur...helppo käyttää ja toimii, kätevä ja nopea kuvien lisäys + hyvät linkit kuville.

    https://imgur.com/
     
    Muokattu: 5.8.2022
    FASTDOHC ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitoin ketjun seurantaan. Projektit on aina mukavia!

    -Jake-
     
    FASTDOHC tykkää tästä.
  17. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässä tosiaan tuli autoa vähän teippailtua "hainsuu" tarroilla. Onneksi vinyyli oli niin laadukasta, niin sitä pystyi työstämään ja kuluttamaan auton tyyliin sopivaksi.
    Tälläiset niistä nyt tuli.

    Sit tuli otettua noi madalluksen yhteydessä happaneet alatukivarret pois, niille vähän hiekkaa ja sit kunnon ferreksi pohjamaali ja sit pintaväri.

    Alla olevassa kuvassa käsittelemätön ja si vähän jo hiekkaa saanut.

    [​IMG]

    Lisää kuvia tulossa. Nyt autoon ostettu lukkoperäkin :cool:
     
    Visa, Isamu, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Hienoo touhua ja paljon oot saanu tehtyä!
     
    FASTDOHC tykkää tästä.
  19. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Jatketaas vähän tarinaa, etutukivarret korjattuna ja pohjavärissä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lopuksi vahvakerros mustaa.

    [​IMG]

    Ovat nyt kuin uudet, samalla uudet alapallot.
    Autolla nyt ajettu vain muutama sata kilometri ja tuntuu olevan mukavan jämäkkä ajella.
    -65 chevellen takajouset toi mukavasti perää alas ja lisäilma pusseilla kun pitää n.0.7bar paineita niin on mukavan jämäkkä.
    Tein täyttöpuolen ihan vain rengaspaine liittimellä, niin saa vaikka tarvittaessa huoltoasemalla laittaa lisää ilmaa, pneumatiikka letkut ja liittimet löytyivät ikh.sta.

    Pakoputketkin tuli tässä kesäaikana uudistettua sen takia, ettäkun auto madaltuu n.7cm niin putket tarvii tehdä ainakin välttävästi, etteivät raavi maata, tässä sitä syntyi:

    [​IMG]

    Ja tosiaan näiden päihin tuli pienet suorat vaimentimet simonssilta ja pakoputkenpäät jäävät taka-akselin kohdalle auton alle 45 asteen kulmassa kohti maata.

    Tuli tosiaan ostettua viime viikonloppuna (vko32) täydellinen lukkoperäkin ilman jarruja, tässä kuvaa lukosta, vanhasta perästä ja uudestaperästä, uusiperä oli jo hiekkapuhallettu ja pohjavärissä, mun ei tarvinnut kuin maalata ja vaihtaa kunnon lukkoperä ölkit sisään.

    [​IMG]

    Eilen 18.8 piti laittaa perä paikoilleen, mutta vanhat ja ruosteidet tukivarret pois otettuani, huomasin rungossa olevan irtaantuvaa vanhaa massaa, laitoin rälläkkään karvalaikan ja massat veks.... yllätys oli suuri :[​IMG]

    Edellisen omistajan taidonnäyte!!!!!!!

    Voi jumalauta mitä paskaa!! Nooo, eilen tuli pidettyä pitkäpäivä ja kummatkin puolet tehtynä, JA KUNNOLLA. Olin niin väsynyt homman jälkeen, etten muistanu ottaa kuvia, nyt noilla kohilla on jo pohjavärit, massat ja kiveniskusuojat päällä, ei lahoa ja ovat hyvät.
    Huomenna kaverinhäät, niin peränlaitto jatkuu aikaisintaan sunnuntaina jos rapula ei oo hirveen paha :D

    Perän laiton jälkeen, autossa ei ole kuin kojelaudan alla pienipätkä alkuperäistä johtosarjaa, muuten joka paikka on avattu ja tehty kunnolla, tankkilaitteista aina koneeseen ja laatikkoon ovat kaikki ite tehtyjä.

    Täytyy varmaan talvella availla se kojelautakin, niin sieltä saa ne alkuperäiset ja viimeiset johdot vaihdettua uusiin.... tai si ei;)
     
    Muokattu: 19.8.2022
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  20. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Muista ostaa pari sixpackia kotelosuojaa ja vedellä ihan huolella runko ja muut kotelot.
     
    FASTDOHC tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!