Chevy s10 center link

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja karhu01, 27.2.2020.

  1. karhu01

    karhu01 2nd gear

  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Sainkin vastauksen yllä olevaan kyssäriin ja lisään muillekkin jos tulee samoja visioita.

    Kokoleveys n.500m

    Reikien keskeltä keskelle n.460mm

    Keskireiät keskeltä keskelle n.222mm

    Apusimpukan puoli keskeltä keskelle n. 137mm

    Ohjauksenpuoli keskeltä keskelle n.102mm

    Mitta virhe +- 1-2mm

    Toivottavasti saat selvää näistä.

    http://aijaa.com/F7LQvw http://aijaa.com/cVGfjH http://aijaa.com/gEwlHY
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Fat-Mike ja musta78 tykkäävät tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On tuossa ollu kaivamista osien metästyksessä..
    Näyttää kyllä hyvältä jo noilla vermeillä.:cool:
     
    karhu01 tykkää tästä.
  5. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo kyllä vähä sai tutkailla asiaa, kun en tiedä toista joka olis samaa yrittäny.
    Corvainin hammastankoja näihin on laitettu paljon mutta mä en sellasta vielä halua.
    Kaikki lähti siitä ku ostin 68 chevellen simpukan. Se kun on aika näppärän pieni. Sitte aloin tutkia, et missä olis sopiva toi centerilinkki niin epäilykset kohdistui tohon s10 ja sentakia halusin niitä mittoja ja jotka sain aika äkkiäkin. Sit oli nii hyvä tuuri et s10 4wd raidetangon kierteet oli kans 11/16 joka on sama dodgen omas nupiskin. Ja käy kuitenkin kartion puolesta tohon centerlikkiin.
    Sit oli ongelmana toi säätöputki, kun paljo on niitä 10cm tumppia mut satuin kattoon et millaiset on Dodge b350 nii siinä on tollaset 30cm pitkät putket ja sama 11/16 kierre.
    Toi apusimpukkakin on 68 chevellestä ja ostin sen ihan vaan sentakia et natsaa ton simpukankans yks yhteen.
    Tilasin palikat rockautosta ja ku tavarat oli tontilla niin yllätys oli mahtava kun se center linkin nupin kartiokin on sama kun chevelle nii toi oli lähes bolt on systeemi.
    Ne muut mittailut sit onkin oma lukunsa.
     
    Fat-Mike, Sierra, musta78 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. karhu01

    karhu01 2nd gear

    No niin. Nyt pääsi raitille kokeileen.
    Otetaan eka ne plussat.
    Nyt on saatarin kevyt käännellä vaikka onko 13" grantin ratti. Tokikin vanha meni 3rinkiä päästä päähän ja tää nykynen 4,5. Kunnes Pökkää tukivarret rajoittimeen.
    Kyläajos oikein mukava pyöritellä parkkiruutuun.
    Maantiellä vanha ohjaus väänteli tien kaltevuuden mukaan ja niistä herätys raidoista, ku ajoi yli nii sai jännittää, et mihin päin auto hyökkää ohitustilantees. Nyt sai vain Reteesti yhdellä kädellä ohittaa ja eikä puristaa kaksin käsin 120km tuntivauhdis.
    Vanhas (ominaisuusvika, itse simpukka ei ollu väljä) oli vielä sitä et kun käänsi pyörät keskikohdasta oikealle tai vasemmalle joku viisikin astetta niin pyörästä kun otti kiinni niin oli klappia sen 1cm. Siinäkin oli osa syy epämiellyttävään ajoon. Tässä nykyisessä ei oo välystä missään kohtaa asentoa.
    Miinuksena toi tiheä simpukan välitys kun oli tottunu siihen 3 rinkiin nii nyt saa oikeesti ruuvata sitä rattia ku lähtee liittymästä tielle.
    Mutta se on korjattavis kun hommaa vaikka sen 16:1 simpukan mut näillä mennään tää kesä.
    Muuten kokonaisuutena kannattava remontti. Tuli sellainen 60's tyylinen cruisailtava jenkki.
    Onko jollain tietoa et montako rinkiä tollanen chevyn 525 16:1 simpukka menee päästä päähän? Kun tämä mikä mulla on niin menee tyhjänä 6 rinkiä.
     
  7. Fat-Mike

    Fat-Mike 3rd gear

    Hienoa pioneerityötä! Miten simpukka ja apusimpukka on rungossa kiinni? Samanlaista päivitystä miettiny -41 Plymouthiin
     
  8. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo vähä piti myyräntyötä tehdä. Simpukalle tein uudet reijät runkoon.
    Simpukas oli sovittelua et ei kärsi kääntösäde. Apusimpukalle hitsasin runkoon telineen johon sitten pulttasin simpukan kiinni.
     
    Fat-Mike tykkää tästä.
  9. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Paljolti näihin on laitettu sitä hammastanko ohjausta joka vastaa sitä A koppasen Opel Vectra tyyliä eli raidetangot lähtee siitä keskeltä ulospäin.
     

Kerro tästä muillekin!