Ilmajousitus kuntoon vai kierrejouset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja maverick999, 12.7.2019.

  1. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Ymmärtääkö tää auto jos perä on liian korkeella ja sytyttää sen takia vikailmotukset mittaristoon? vai mikä ihme mulla on rikki kun nuo vikailmotukset pyörii tuolla näytössä...
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Käy luetuttamassa vikakoodit, niistä selviää mikä herjan aiheuttaa. Noissa saattaa olla aika moni anturi syypää.

    Koodien selitykset esim täällä:
    http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/dtccode.html
     
  3. GordonnotRamsay

    GordonnotRamsay 1st gear Bannattu

    Onko tämän tyyppisiä oppaita useimmalle autolle?
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei tietoa. Löysin sattumalta googlaten.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Noniin nyt löytyi ja saapui uusi control module. Lähti heti kompura toimimaan. Vielä pitää säkit asennella.

    Edit: Ja säkit asennettu, aivan ihanasti toimii.
     
    Muokattu: 31.8.2020
  6. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Enpä oo tälle asialle mitään saanu aikaan taas muuten kuin ajatus tasolla.

    Onko tietoa mitkä ne on ne kaksi valkoista johtoa jotka menee kompuran sisään? Purkasin kompuran mutta en tajunnu mitä ne tekee.

    Tuo 12 voltin jännite tarjotaan varmaan jonkun releen kautta aina silloin kun perää pitää nostaa.

    Mistä kautta tuo perän tyhjennys tapahtuu?

    Mietin jos vaihtaisi tavalliset iskarit ja askartelis hyllystä after Marley ilmajouset rautasten tilalle ja kompuraksi tommonen viairin aftermarket joka myös hyllyssä.

    Etupäähänkin olis mahtava saada ilmat mutta nyt ei kykene alkaa värkkäileen sen enempää...
     
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vieterit kun vaihtuivat takaisin ilmapusseiksi, ilmeni uusi oire. Jarruttaessa kun päästi jarrun pois, kuului kolahdus. Kävin montulla heiluttelemassa autoa eteen taakse, ja ylempien tukivarsien puslat antoivat noin sentin klappia. Ilmeisesti kierrejouset ovat ottaneet akselin vääntöä sen verran vastaan ettei kolina kuulunut aiemmin. Säkit eivät tietysti tue ollenkaan akselin kiertosuunnassa.
    Olihan nuo jo aikakin vaihtaa. Laitoin kaikki tukivarret kerralla uusiksi. Halpoja ja helppo vaihtaa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.9.2020
    juko7 tykkää tästä.
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ainakin tuo Lincoln sytyttää vikavalon jos ilmajousituksen jättää off-asentoon takakontin kytkimestä eikä se saa säädettyä haluamaansa tasoon.
     

Kerro tästä muillekin!