Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl multa on lähteny noita autoja viestittelijöidenkin matkaan, ja on ollut ihan arvopelejäkin eikä mitään kympin linttoja. Samaten on tullut ostettua kalustoa puhumatta puhelimessa sanaakaan.

    Pidän kaikkia yhteydenottotapoja lähtökohtaisesti samalla viivalla enkä aliarvioi ketään.
     
    Norri, PilsnerBil, moottorinlohko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. litres

    litres Gearhead

    Ihmeellisiä myyjiä...eräs kuukausitolkulla nettiautossa roikkunut vekotin...
    Myyjä perkele ei tiedä mitään autostaan, jonka ainakin ilmoituksen mukaan
    on omistanut jo about 5 vuotta...lypsä nyt tälläseltä sitten tietooo kun
    ei tule minkäälaisia järkeviä vastauksia:mad:
     
  3. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    No nyt taisi osua kohdalle myyjä, joka ei haluakkaan myydä, tai mitä lienee.
    Kaupat sovittu ja olisin ollut lähdössä hakemaan kaupan kohdetta, niin myyjä päättää jättää minun yhteydenotot täysin huomiotta tässä kohtaa.
    Voihan olla, että myi jollekkin muulle tässä välissä, mutta voisi sen ilmoittaa edes.
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Käytöstavat ei kuulu enää nykyaikaan. Tullu huomattua monesti.
     
    rebel_cat68, -chgr, Kippo6 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ilmottaudun itse ihmeelliseksi myyjäksi. Vaihdan mieluummin autoni johonkin mielenkiintoiseen autoon, kun myyn rahalla. Mulla raha polttaa taskussa, ja se kuluu ihan kaikkeen turhaan, jos ei heti osta silla jotain mielenkiintoista autoa.
    Eli mielummin vaihdan, kun myyn rahalla.

    Olen myös vahvasti tunneihminen, en niinkään järki-ihminen. Eli voin vaihtaa arvokkaamman autoni vähempiarvoiseen vaikka päittäin, jos on vaan tarpeeksi mielenkiintoinen.
     
    Muokattu: 22.8.2020
    Thumba tykkää tästä.
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Viimeksi myydessäni auton rahalla, meni ryyppäämiseen tuhansia, jotka olisin voinut laittaa projektien eteenpäinviemiseen, mutta tyhmä on tyhmä.:oops::rolleyes:o_O
     
    Muokattu: 22.8.2020
    tero79 tykkää tästä.
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kaveri osti auton. Sopivat kaupat puhelimessa ja lupas tulla ens viikolla hakemaan. Kaveri tarjos käsirahaa, mutta ostaja "luottaa miehen sanaan", eikä tarvinnu maksaa. Kärryt ja rahat oli valmiina, mutta äsken oli tullu viesti, "auto meni, myin toiselle joka tarjos enemmän". Ei tarvinnu myyjän sanaan näköjään luottaa. :mad:
     
    rebel_cat68, viikinki75 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  8. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Hmmm..., mitäs kalustoa sulla onkaan nyt vaihdettavissa? ;)
     
    -chgr tykkää tästä.
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Puhuin nyt yleismaailmallisesti. Yleensä vuosien varrella mulla on ollut vähän erikoisempia/mielenkiintoisia jenkkejä, ja nauttinut niistä aikani, kunnes vaihtanut taas vähän erikoisempiin/mielenkiintoisiin jenkkeihin.;)

    Itse tykkään rakenneltuista autoista enemmän, kun tavallisista.

    Ja nyt ei olekaan, kun käyttis vaihdossa.

    Kiitos kysymästä. Mites itselläsi?
     
    Muokattu: 24.8.2020
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jos on varma ostoksestaan, niin kyllä kannattaa maksaa etukäteen jotain, ettei mene muille.
    Niin monta kertaa nähty, kun sovitut kaupat menee reisille. Vaikka olisit sopinut kaupat puhelimessa.
    Kerran oli pakko soittaa vielä matkalta Helsingistä Espooseen, että mä otan sen, pitää sitä mulle. On joskus näinkin lyhyellä matkalla saanut pettyä, ja on myyty sillä välin, kun pääset paikalle.
    Ekalla kerralla joku kerkisi ensin, vaikka olin matkalla, ja puhuttu, että sinne tulen.
    Toisella kerralla sitten varmistin, että pysyy mulle.

    Pidempiä reissuja myös tehnyt turhaan tämän takia.

    ILMOITTAKAA TULIJALLE AJOISSA, JOS MYYTTEKIN OHI SOVITUN!
     
    impala-63, Peeaa ja 1purehell tykkäävät tästä.
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    ”Tästä vanhakunnon äijä peli vielä loppukesäksi alle”

    "Ei sitten pakkomyynnissä enkä vastaa muuhun kuin savumerkkeihin joten turha soitella, viestiä, laittaa sähköpostia tai muutenkaan ottaa yhteyttä. Chättiautoon en tätä viiti laittaa kun en tarvi kirjekavereita ja autosta tehdään kaupat vain paikanpäällä paskaset farkut jalassa sätkää vetäen ja kiroillen muistellessa kuinka peran duster poltti kumia -93 hyvinkäällä....
    Hinta lukee ilmoituksessa, mutta kuitenkin myyn tämän viinantuskissani puolella siitä"

    "Nopeimmalle..= ollut myynnissä 2v..."

    "Ajanpuutteen vuoksi= laiska persaukinen joka ryyppää viikonloput eikä saa koskaan mitään tehtyä sohvalta käsin"
     
    Petri R. ja cdv70 tykkäävät tästä.
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mutta miksi pitää myydä ohi sovitun? Sitä en vaan ymmärrä että jos sovitaan jonkun kanssa "esikaupat" niin miksi sinne pitää ottaa kiila ostajaa. Eria asia jos se "esikauppa" on mallia tulen kuukauden päästä hakemaan kun saan ensin rahat kasaan.

    Voihan niille seuraaville sanoa että on kaupat sovittu ja pyytää vaikka soittamaan uudestaan sovitun kauppapäivän jälkeen jos vaikka kaupat peruuntuukin.

    Ymmärrän jos myydään jotain 500€ käyttöritsaa että silloin riittää hakijoita joita ei ikinä sitten tule että myy ensimmäiselle joka tulee pihaan mutta senkin voi kertoa etukäteen.
     
    viikinki75, turboo, dart -66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Joskus vuosia sitten olin auto ostamas soitin myyjälle että otan sen jos on siinä kunnos mitä se kertoi puhelimes. Lupasin sille maksaa 500€ varausmaksu (autos oli pyynti 2200€) mistä se sais pitää puolet jos en ota sitä. Kerroin että viikon päästä olisin kotona ja tulisin hakemaan auton. Myyjä sanoi että ei tarvi maksaa kyllä hän voi sen pitää. Vikko meni lainasin kuormaauton kaverilta ja lähin ajamaan. Soitin että oon tulos ja myyjä toivotti tervetuloa. Paikalla tutkin auton ja sanoin sille että otan sen, sit myyjä kertoi että ei käy oli kuulemma toinen tulos kattomaan autoa ihan pian. Sinne ilmestyi saman ikäinen(noin 60v) kun itse myyjjä vilkas auton samalla kun käveli sen ohi ja kertoi että kyllä kiinnostaa ostaa...... myyjä kertoi että tuvas olis kahvia tarjolla heti ulkoovesta sisälle toinen "ostaja" sanoi myyjälle että kyllä ootte saanu hienoksi tehty tää teidän talo ja ei ollu viimeeks noin hieno avotakka.... juotiin kahvit ja myyjä sit kysyi paljonko yli 2400€ maksaisin autosta? Vastasin että 2200 mikä oli nettiautos pyynti koska auto ei ollu missään huutokaupas eikä lukenu ilmos että huutokaupataan paikanpäällä. Myyjä näytti vähän yllättyneeltä mutta senverran otti päähän että poistuin paikalta.

    Matkalla kotiin tuli mieleen että olisko pitäny tarjota vaikk tuplahinta ja lähteä hakemaan lisää käteistä rahaa eikä olis ikinä lähteny autoa hakemaan.
     
    cdv70, viikinki75, Norri ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olisi ollut sivistynyttä myyjältä ilmoitella ensinmäisellä ostajalle ja kysyä jos mahdollisesti korottaa tarjousta. Mutta ei kuitenkaan mitään huutokauppa meininkiä ne on sitten erikseen.
     
    1purehell tykkää tästä.
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mitä sitä omaa tarjoustaan korottamaan jos nuija on jo kopsahtanut?
     
    turboo ja Peeaa tykkäävät tästä.
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No sepä se onkin, että mikään nuija ei ole kopsahtanut ennen, kun on nimet paperissa.
    Varsinkaan nykyaikana. Itseni olen pakottanut ajattelemaan nykyään näin.
     
    Muokattu: 28.8.2020
    PilsnerBil tykkää tästä.
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun korvaan tuo kuulostaan ainoastaan huijaukselta, jolla yritetään saada enemmän hintaa.
    Tuttu homma ainakin talokaupoista.

    Mitä tapahtui sen jälkeen, kun tuon sanoit?
    Todennäköisesti on keskustelua käyty tuonkin jälkeen.
     
    dart -66 ja PilsnerBil tykkäävät tästä.
  18. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Kysyi että etkö nosta hintaa. Ja itte vastasin että ei
     
  19. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Tollasille pitäs olla mukana hamekangasta jonka jättäs sille
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tuo on kyllä yksi köyhimpiä ja vanhimpia kikkoja pyytää joku tuttu tupsahtamaan "sattumalta" kaupantekohetkelle paikalle ämpyilemään muka ostajana että saataisiin ostajalle ostohätä päälle. :):)
     
    cdv70 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!