Katsastaja hylkäsi xenon korkeussäädöstä (ei korjauskehotus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tombala, 8.8.2020.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kyllä se nyt vaikuttaa pieneltä ongelmalta kun varmasti viallisen osan vaihtaminen ei korjannut vikaa :rolleyes:

    Mutta jatketaan harjoituksia, tämä on viihdyttävää luettavaa :D
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Etkös sä ole jo 5 vuotta ajanut saamatta sitä kuntoon? Tyypillinen sitten joskus ajattelu.

    Itsekin korjaillut autosta tiedettyjä vikoja edellisenä iltana kun leimalle pitää mennä ja ei voi kuin itseään syyttää ettei ajoissa korjaa. Onhan se siistimpää tehdä remppaa räntäsateessa kuin lämpimässä auringon paisteessa, eikö? Tulee sellainen tunne että nyt on tehty rajusti hommia. :D
     
    cdv70, -chgr ja Catiska tykkäävät tästä.
  4. tombala

    tombala 1st gear

    Olenko ollut tietoinen tuosta viasta 5 vuotta. Kyllä. Mutta se on vanha Accord, ei NSX jossa kaikki ylläpidetään pimpan päälle. Tuolla ominaisuudella ei ole mitään käyttöarvoa minulle. Jos joskus kuskaan sementtisäkkejä, niin osaan säätää valot itse. Itse asiassa korjaan kaiken joka laitetaan edes korjauskehtotuksena. Luulin, että pahin skenaario on korjauskehotus; väärässä olin. Sain tarjouksen korjaamolta joka haluaa ottaa haasteen vastaan, ja tulee varmaan kuntoon.
     
  5. tombala

    tombala 1st gear

    Joo, olen enemmän tunne- kuin järki-ihminen. Ominaisuus tullut maksamaan jo kymmeniä tuhansia euroja, enkä tule muuttumaan :)
    Ehkä sääntöjen ylitiukka tulkinta on vähän semmoinen insinööriiyhteiskunnan ominaisuus. Annetaan kirjallinen varoitus duunissakin 10v tunnollisen palveluksen jälkeen, muutamasta 2min. myöhästymisestä. Sen jälkeen ihmetellään, kun kerrotaan mihin sen 10v mitalin voi tunkea
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Voisin väittää, että työnantajan näkökulmasta ei olla tyytyväisiä käyttäytymiseen tai työpanokseen ja tuo 2min. myöhästyminen on vain ainoa mistä voi virallisesti antaa varoituksen.
    Kun varoitusta ei voi antaa esim. työntekijän aikaansaamattomuudesta yms.
     
    Muokattu: 25.8.2020
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl:

    Trollausta hauskimmillaan.
     
    Inlinee ja f34 tykkäävät tästä.
  8. tombala

    tombala 1st gear

    Noin se kai yleensä menee. En voi kyllä allekirjoittaa tuota tässä tapauksessa. Olen vain kaveri joka tekee työnsä, ja yrittää pitää itsekunnioituksensa. Saikuttaakin vähänlaisesti. Toki kritisoin epäkohtia, ja minulla on mielipitetitä. Mielipiteet ovat vaarallisia. On vain matalan luottamuksen työnantaja jolla vähän narsistisia piirteitä johtamisessa. On suurempi työnantaja ja ehtinyt kasvaa tosi kieroja valtarakennelmia, johon pienemmällä työnantajalla ei olisi varaa.
    Et varmaan usko minua, mutta arvostan tosi paljon niitä ihmisiä jotka perustivat firman. Se näkemys, ajoitus ja bisneskonsepti mikä heillä oli. Saanut olla aika rauhassa viime aikoima. Tosin tehnyt paljon yövuoroja. Ei sen takia, että voisi olla laiskempi, vaan sen takia ettei tarvi nähdä esimiesainesta. Niin paljon helpompi keskittyä itse työhön, joka itse asiassa ihan jees jopa 10v jälkeen. Mennään kyl aika kauas autosähköasioista :)
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    itte kattosin sen kuskin rengaskotelon anturin ensin ennenkuin lähtisin viemään korjaamolle arveltavaksi:odeek:
     
  10. tombala

    tombala 1st gear

    Kiitos vinkistä. Täytyy keittää kahvit, ja etsiä patteri otsalampulle :) Jos sieltä sellainen löytyy,
    aika varmasti risa.
     
  11. yixingL

    yixingL 1st gear

    En voi uskoa tämän keskustelun kulkua lmao :D
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    no itellä piirilevyn kosketinpinnat oli hapettunut ja linkku jumissa...
     
  13. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Äläs sano, mä tilasin n. 30 vuotta sitten Tampereen TrioSoftista Amiga 500:n lisämuistilla. Se ei ole saapunut vieläkään. Eikä firma viitti edes vastata Facebookin kautta tehtyyn kyselyyn, vaikka vielä pari vuotta sitten kyselin...

    :rotfl::rotfl::rotfl:

    -JJ-
     
    pimeroolis, Inlinee, Dataviilaaja ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. tombala

    tombala 1st gear

    Oliko sinun lampun moottoreissa mitään eloa tuolloin?

    Edessä oli kaikki tallella ja ehjän näköistä.
    Voinko avata tuon anturin kannen anturin ollessa pystyasennossa (irrottamatta koko hässäkkää) ilman, että sieltä tippuu tavaraa? :)

    Lampun sähkömoottorin pistokkeisiin ei tule virtaa. Sulakkeet pitäisi olla ok.
    Voiko viallinen etuanturi tehdä sen, että joku rele katkaisee virrat pistokkeista?
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    en oo mittaillu sen enempää vielä tuleeko jännitteitä? uudet moottorit tilattu vasta tänään... eli ehkä joskus tulevaisuudessa perehdyn tarkemmin?
     
  16. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Se valosysteemi kaipaa resetointia jos jokin sähkön kanssa oleva osa vaihdetaan, poislukien polttimo. Netistä löytyy googlella ohjeet eli pystyy tekemään kotipihassa. Ja etuakselistosta löytyy myös säädin. Ainakin omassa -07 farkussa. Takaa näytti olevan poikki omassakin se muovinen välitanko. Crv:n tanko sopii mutta vanhan palaset kannattaa olla mukana jos marmorilta hakee että saa oikean mittaisen. Toki voi korjata pallonivelhäsmäkällä (biltema yms.) ja kierretangolla.

    Jenkkien lakeihin ja säädöksiin en ottas tässä kantaa. Perustuen jo siihen että pitävät kynsin hampain kiinni yli 400 vuotta vanhoista laeista. Ei siis yllätä että siellä voi olla jotain muutakin päin persettä.
     
    Muokattu: 31.8.2020
  17. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Xenoneissa aina ollut automaattinen korkeussäätö, ei käsittääkseni niissä ole ikinä ollut manuaalisäätöä.
    Se voi tosiaan olla että katsottu kun 5 kertaa kehotettu niin 6 kerta korjataan ne
     

Kerro tästä muillekin!