Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja eikös noihin korinvaihto autoihin saa vaihtaa kulutusosia, ilman että % kasvaa.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä.

    Lisäksi joskus oli aika, että "prosentit kuoleentui".
    Eli koko korinvaihtoprosenttisoppa on niin monimutkainen, että se pitää oikeasti tuntea ennen kuin ryhtyy.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ja eikös joskus pitänyt "merkkauttaa" ne kanta-auton osat mitkä piti löytyä korinvaihdon jälkeen; muutoskatsastuksessa ne tarkastettiin. Mutta miten ne merkattiin?? Löikö katsuri jonkun leiman pelteihin? Olisko tuo olllut se kuvio missä kytättiin niitä kulutusosia?? Kuten moottori :p. Mullakin oli aikoinaan yksi -87 myönnetyillä luvilla tehty avo 64 Impala, siinä ei ollut prosentteja mainittu otteessa; autoon oli jo ennen korinvaihtoa vaihdettu V8+aut tekniikka. Alkuperäistä hesalaista taksia oli vaan runko ja joku osa pelleistä; rakennukseen oli käytetty kolmen auton peltejä, alkuperäinen 4d, ruosteinen avokori ja jostain lapista (?) pelastettu hyvä 4d kori. Tekijällä oli tarkoitus vaihtaa runkokin alkuperäiseksi avon rungoksi muutoskatsastuksen jälkeen mutta sitten oli into kai loppunut. Se avon runko oli mennyt sitten junan kanssa kolaroidun -62 avon alle. Multa se avo meni sitten saksaan, missä Helmut ja Jyrgen olivat hydraulit laittaneet siihen, on saattanut notkua jos ei ollut vahvistettu..:D
     
  4. Mac

    Mac Gearhead

    Kyllähän tuossa saattaa hyvä ostos muuttua ei niin hyväksi ostokseksi jos ei ole tiennyt mitä mennyt ostamaan.
    Saattaisi naamassa ruveta väri vaihtumaan kun menee Trafin sivuille laittelemaan omille nimille ja odottavien listalla punaisena loistaa 4D Coronet eikä Charger.
     
  5. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Ainakin parikymmentä vuotta sitten kanta-auton osia merkittiin lyijysineteillä mitkä piti sitten siinä korinvaihtohäkkyrässä löytyä katsastuksessa.Eli ohut vaijerin pätkä joka oli lukittu lyijysinetillä.
    Joskus jouduin yhden euroauton kanssa näiden korinvaihtoasioiden tiimoilta liipasimelle kun myymäni auton uudella omistajalla kävi käry kun olikin prosentit ylitetty ja Trafi alkoi selvittää koko omistusketjulta että kuka osat oli vaihtanut.Lopputuloksena autosta lähti kilvet mutta veroa ei kukaan joutunut maksamaan kun Trafi ei pystynyt toteennäyttämään kuka ylimääräiset osat oli vaihtanut kun kukaan omistajista ei myöntänyt.:D
    Vanhasta Ooppelista olisi pitänyt maksaa 10000eur+alv veroa ja auton olisi pitänyt turvallisuuden ja päästöjen osalta vastata uutta autoa.:rolleyes:
     
  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    viikinki75 ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos sillä on ensin 15 vuotta ajettu niin ehtiihän siinä polkimetkin kulumaan.
     
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Nyt on viimeisenpäälle liikeidea , kun ei mee kaupaksi , niin nostetaan hintaa:D.Koitin tästä kauppoja hieroa keväällä , mutta jotenkin liikkeen asenne tappoi kiinnostuksen autoon.
     
  9. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  10. tapsah

    tapsah 2nd gear

    oliko tää se b-manta jota löytykin v-laatikosta viisi numeroa kun olis pitänyt löytyä vain neljä?
     
  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Manta joo mutta oli kyse muusta kuin laatikosta.
     
  12. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    "Hieno ja aavistuksen erikoinen" No ei ole edes hienokuntoinen. Tuo auto oli myynnissä Muuramen rompepäivillä ja totesin, että onpahan hintatavoite aika pielessä suhteessa auton kuntoon. Valokuvissa näyttää selvästi paremmalta kuin tuo oikeasti on. Töitä ja rahanmenoa on mukavasti tiedossa jos tuosta hienon meinaa saada.
    Matkamittarilukema näyttää olevan 005811 km. Ollut ilmoituksen mukaan matka-ajossa, ja jäänyt varastoon 1986, joten jos autolla on ajettu normaalit 25000 km vuoteen, niin tulee siitäkin 375000 km. Joten eipä ihme että polkimet ja kaikki muukin on jo kulunutta.
     
    Muokattu: 18.9.2020
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ilkeät huhut sanos, että osa korinvaihdoista on vain VIN swappeja. Ettei niihin olisi edes käytetty mitään suomalaista kanta-autoa. :D
     
    mopar72 tykkää tästä.
  14. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Me tehtiin kasarilla B asconasta B manta, kolari 2.0 asco oli suomenkilvissä ollu ja Mantan kori tuotiin ruotsista aikana jollon tunnolliset miehet päivysti ja laski prosentteja jo rajalla.
    Saatiin valmiiksi kanta auto tark. ja muu leimaus päälle, syksyn tullen hirvikolarissa meni lunariin koko paska..
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Maksaa siitä Chargerista ne alle 100€:n verot ja ajelee tyytyväisenä menemään aidolla Chargerilla sen jälkeen. ;)
     
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Se vaan ei onnistu jos ei löydä sen alkuperäisiä osia. Jotta se on joskus saatu katsastettua coronettinä niin siinä on pakosta ainakin ollu alle 50% chargerin osia. Joten vaikeksi menee.
     
  17. B494

    B494 1st gear

    Moro Teddy99, olisko mahdollista saada tarkempaa kuvausta Vollen kunnosta, kuvissa tosiaan näyttää kohtuu ehjältä? Hinta nyt tietty ihan yläkanttiin, ehkä sen 8 euroa sais tingattua.
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Väärin, jos ei löydä Chargerin alkuperäistä titleä ja tullauspapereita. Niin sitten menee vaikeaksi.

    Ensirekisteröitäessä auto on verotuksellisessa mielessä aina 100%:nen.
    Siinä saattaa olla vaihdettu joitain osia, (esim. välillä Charger/Coronet) mutta kukaan ei pysty erottamaan vaikka Coronetin K-palkkia Chargerin K-palkista. Lisäksi tämä on ihan ok, kun vaihto on samanlaiseen osaan.
    Eri juttu on sitten jos siinä on "maahan tullessa" moderni Hemi. Selvä juttu, moottori on vaihdettu, auto on verotuksellisesti 100%, mutta teknisesti menee prosentteja.
     
    Lowry tykkää tästä.
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei siihen tarvi kuin sen alkuperäisen runkonumeron, jos se on tallessa. Selvitys siitä, mitä on tehty silloisen lain mukaan ja mitä halutaan tehdä nyt, on tärkeintä. Valtiota kiinnostaa vain se, että olet maksamassa vapaaehtoisesti autoveroa ja sen suuruus ei vaikuta. Käänteistä kanta-autokatsastusta ei tarvita.
     
    Lowry tykkää tästä.
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos löytyy sen korin alkuperäinen runkonumero, niin se riittää. Sen perusteella saa jenkeistä alkuperäisen titlen Amerikan "trafilta". Tullauspapereita ei tarvi, kun auto on tuotu niin kauan aikaa sitten, ettei sitä enää mistään tullin papereista löydy.
     

Kerro tästä muillekin!