Cadillac Devillle 1997 pelastusoperaatio (tai peltoautoksi)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja karivanner1, 24.9.2020.

  1. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Kaikkia hullutuksia sitä ihminen... Tuli ostettua Huutokaupatcomista varmaan suomen huonoiten pidetty Cadillac :) No eihän se ollut hinnankirous, 1990,-

    Auto kulkee ihan nätisti ja tekniikka ja sähkönippelit tuntuu toimivan, mutta eipä sitten muuten oo kyllä edellinen omistaja pitäny mitään väliä.

    Tuulilasi on halki, iskarit on ihan loppu ja joku absianturi sökö. Niin ja konehuone on paskanen kun mikä (näähän vuotaa aina öljyä).

    Ovet on kaikki neljä kunnolla ruosteessa listan yläpuolelta ja takaluukku on kunnolla ruosteessa.
    Takaluukun sähkömoottoyi on rikki.
    Niin ja aluvanteet on kamalassa kunnosa, renkaat on ihan hyvät.

    Hauskana yhteensattumana mulle on tulossa jenkeistä samanlainen, näyttelykuntoinen Deville joka maksoi siellä saman verran... Sinne onkin tarkoitus pakata mukaan tohon autoon varaosia, niitä kun saa jenkeistä halvalla. Uudet vanteet on jo kyydissä, takaluukun moottori ym. rompetta.

    Tänään vein auton luotetulle remppamiehelleni Mahlamäen Pavelle, joka tarkistaa vielä mitä iskareita ja antureita tarvii pakata mukaan.

    Tuulilasin vaihdonkin jo kysyin, se rankasee 650€ verran mutta pakkohan se on tehdä. Samalla sain vihjeen että jossain suomessa on neljä ehjää ovea ja takaluukku, se pitää vielä selvittää. Maalaus onnistuu onneksi itse tehden.

    Eli jos ei ihan kauhea tuomio tule tuolta huollosta, niin eiköhän tämä vielä saada kohtuu kuntoon ja tien päälle!

    [​IMG]
     
    kerkko, LPV, rekkamies ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Mistä nämä Pohjantähdet vuotaa sitä öljyä?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    vissiin vähän joka saumasta :) Ei tullut sen paremmin vielä tutkittua.
     
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kaunis korimalli. Joskus miettinyt ostaisiko. Mutta sit muistaa että nää olikin etuvetoisia.

    Siltikin hieno pelastus!
     
  5. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Huollosta selvis jo joitakin asioita, ensimmäinen oli että auto onkin 1995 :) En ymmärrä mistä sain päähäni että se oli 1997 (luki ihan oikein huutokaupatcomin ilmossa).

    Elikkäs siinä mielessä hyviä uutisia että kone on 4,9 mikä on se parempi pata.
    Etupyörän laakeri on sökö ja koiranluu. Laturin remmi menee vaihtoon.
    Eli noilla saa alustan kolinan ja ABS vian korjattua. EI paha.

    Iskarin kompurasta on otettu sulake pois, eikä lähtenyt hyrisemään joten se menee vaihtoon.

    Kyllä se siitä.

    Öljyvuodon kimppuun seuraavaksi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Minä en näistä mitään tiedä..Mutta onko kyseessä tämmöinen vanhempi 4.9 litranen:

    [​IMG]
    Mikä ei ole Northstar? Wikipedian mukaan Norhstaria sai Concours-mallliin ja Base-mallissa tuo 4.9.
     
  7. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Noo juur semmonenhan se on. Samalta näyttää. FE1 alusta ja B4.9 kone
     
  8. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Öljyvuoto selvis; öljypohjan tiivisteen vuoto, sieltä kusee. Kone oli ylhäältä kuiva.

    Toi ilma-alusta on vaan perän tason korkeuden säätöön vaikuttava ja sen on joku kytkenyt vähän joka puolelta pois (liittimiä irroiteltu). Remppamies meinas että sille ei kannata tehdä mitään, sen verran ruosteessa kaikki siihen liityvä. Kerkesin kyllä jo sen kompuran ostamaan.

    Polttoaineen täyttöputki oli aivan mätä, uus on jo tilattu.
     
  9. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Tuli kokeiltua Car Rep vinyylispraytä tohon rattiin, kun se oli aika hirveessä kunnossa. Sprayn ongelma on se, että sävyjä ei ole hirveesti eli jätin keskiön maalaamatta ja siitä näkee sävyeron. Kohtuu lähelle osu kuitenkin. Täytyy irroittaa toi keskiö ja maalata se vielä.

    Samalla tuli hiukan paranneltua mankan reikää ,joku oli räkässyt sen vaan siihen.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies, pe-le ja hevimies tykkäävät tästä.
  10. JoukoSeppinen

    JoukoSeppinen 1st gear

    Upea projekti, tämä auto on ehdottomasti mestariteos, joka on säästettävä!
     
    karivanner1 tykkää tästä.
  11. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Moniurahihna meni vaihtoon. Öljypohjan tiiviste oli ihan loppu ja myös öljykello vuosi öljyä. Molemmat on tyypillisä vikoja noissa Cadillac koneissa.

    [​IMG]

    Tyhjäkäynnillä kuumalla koneella tulee ilmoitus, ettei ole öljynpainetta. Sekin on yleinen vika noissa koneissa. Melkein aina vika on viallisessa öljykellossa, minkä vaihto ei nyt auttanutkaan.

    Toinen syy voi kuulemma olla liian ohut öljy, jenkkisivustojen mukaan pitäs olla aika paksua tatinaa tonne koneeseen. Aamusti kun ajelin töihin, niin sitä ilmoitusta ei taas tullut lainkaan.
     
  12. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    5W40 öljyjä käyttänyt nortissa ja 4,9 koneissa.
     
  13. Tehtaan manuaali suosittelee 10W-30 ja kylmällä ilmalla 5W-30:

    [​IMG]

    Mitäs ne jenkkigurut suosittelee?
     
  14. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    10-30 siellä on nyt koneessa. Voipi olla että 345tkm ajetussa koneessa jo joku laakeri falskaa. Ei kyllä kuulu mitään ääniä koneesta, aika äkkiä sieltä rupeis yläkerta säksättään jos ei paineita olis.
     
  15. mjm2

    mjm2 3rd gear

    Hienoa että näitä säästetään!

    Onko historiasta mitään tietoa, suomiauto, jonkun firman entinen?
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Beluski

    Beluski 3rd gear

    tuttu auto,Hlinnassa pyörinyt..
     
  17. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    tämä auto on just se "ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton" - en helvetissä auto. Ei ole kyllä kauheesti välitetty.
     
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Hieno auto, viimeisiä vanhan koulun luksuslaivoja. Ei mitään rap-tähdille suunniteltuja blingbling-maastureita tai wannabe-bemareita.
     
  19. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Itselläni jokapäiväisessä ajossa -97 Deville Nortin koneella. Kilometrejä kerääntynyt 110000. Kansiremontti tehty noin 20000km sitten. Mukavaa kyytiä.
     
  20. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, millainen kompura sulla on ? Mulla meni 94 Buick Roadmasterista kompura keväällä. systeemi on muuten toimiva, joten voisin ostaa sulta kompuran, jos se on oikean lainen.
    Voit laittaa YVnä kuvia, tai mä laitan sähköpostiosoitteen YVnä, jos myynti kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!