Rakennuslämmittimet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Petri R., 17.10.2020.

  1. 0132

    0132 Gearhead

    Omassa tallissa oli joku edullisempi ILP valmiina ostaessa. En muista merkkiä. Hyvin on pelannut huonolla huolenlenpidolla ainakin reilun kolme vuotta. On tehty rälläkkähommia ja yks auto pohjatöineen maalattukkin. Toki pumppu tais olla sammuksissa hiomisten ja maalausten aikana ettei vedä pölyä kitusiinsa ja puhalla sitä joka puolelle. Talvella kovemmillakin pakkasilla on pysynyt lämpötila jossain 12-15 kieppeillä. Pumpun asetuksissa muistaakseni 16 minimi lämpötila minkä voi asettaa ja sillä menty.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Eihän siellä sisäyksikössä mitään kovin pölylle arkaa ole. Puhallin kuten noissa suorasähköpuhallinlämmittimissäkin ja lämmityskenno. Joku siivilä taitaa olla ennen kennoa ja puhallinta, mutta hieno pöly siitä kyllä menee läpi ja saattaa tukkia kennoa. Kai sen voi tarvittaessa puhaltaa paineilmalla puhtaaksi. Mahdollinen maalisumu kuivunee ilmassa eikä tartu kiinni sen kummemmin kuin muu pöly. Näin ainakin mun löpöä polttavassa lämppärissä, puhaltamalla on lähtenyt kaiken väriset kerrostumat irti. Mulla on nyt ollut vuoden verran ilp tallissa, en ole kurkannut sisään miltä näyttää. Löpölämmitin jäi koville pakkasille apulaiseksi.
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    [​IMG]
    Mulla on tuommoinen infrapunalämmitin hallilla ja lämmittää erittäin hyvin. Pakokaasu ei tuoksahda kuin käynnistyksen aikana. Halli on kutakuinkin 80 neliöinen ja korkeutta on noin 4m. Tuossa tilassa lämmittää -20 asteen pakkasestakin työskentelylämpöiseksi tosi nopeasti.
     
    1purehell ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla on ollu noita pari 600m2 hallissa lisälämppärinä maalämmön tueksi. (Vanha patterikiertoinen lämmitys, niin pitää jollakin avittaa, esim. silloin, kun ajaa jäisen auton sisälle) Hyvin on pelanneet, paitsi tuo polttoainetankki on aivan liian pieni.
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ääni tälle. Kallis on, mutta ei käryä, lämmittää tehokkaasti ja lämmön voi kohdentaa siihen missä itsekin touhaa.

    Pidempiaikaiseen käyttöön sitten ilmalämpöpumppu. Ei oo ainakaan meidän firmas hitsaus ja rälläköimiskäryistä menneet miksikään
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Miten kosteus? Litrasta löpöä tulee reilu puolilitraa vettä
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei noi kyllä silmin nähtävästi sitä kosteutta tuo. Hommasin 300:en Airrexin maalaamon puolelle, eikä sekään ikkunoita huurruta. Joku masterin tyyppinen on kyllä paljon pahempi.
     

Kerro tästä muillekin!