Mopar + 500 stroker rakentelusta kombinaatio vinkkejä/näkemyksiä/kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TMK, 20.1.2019.

  1. TMK

    TMK 2nd gear

    Meinaatko tällästä

    https://www.edelbrock.com/pro-flo-4...ysler-rb-413-426-440-engines-black-35923.html

    Tuo ois kyllä hyvä. Muutenkin ois varmaan parempi vaihto ehto tollanen "8 piste ruisku.

    Miksköhän tuo ei passaa B koneeseen? Nuo sourcen kannethan on samat 440 koneeseen kun tähän
     
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    B-lohkossa eri dekkikorkeus vrt RB ja siten erilainen imusatsi.
     
  3. pequli

    pequli Gearhead

    Moparin stage VI-kansilla B-lohkoon tulee RB-imusarja.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    No se onkin jo sitten eri juttu kuin noi kysyjän sorsakannet.
     
  5. sangi74

    sangi74 Gearhead

    jaa jaa tuota en tiennykkään pitääpä vähä öögailla noita kansia mimmoset ne on
     
  6. sangi74

    sangi74 Gearhead

    juu ei perse kestä ehkä oottelis jos joskus tulis ruisku setti b lohkoon
     
  7. TMK

    TMK 2nd gear

    Onko kellään kokemusta mitkä pelti sarjat istuis hyvin 73 B koriin? Haussa ois siis hyvin istuvat sarjat joita ei tartte muokata.
    Nuo hedman-78070 ei taida mennä heittämällä?
     
  8. GBS

    GBS 3rd gear

    Mikä Lohko ja kannet?
     
  9. TMK

    TMK 2nd gear

    400 Lohko vm-70, 440 source kannet
     
  10. GBS

    GBS 3rd gear

    Mulla on yhdet b lohkoisen Tti sarjat Faces kaupan. Ja on muuten vissii täälki. Laita viestii jos innostaa. Ne ainakin istuu.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mul on käsitys, joka tosin voi olla aivan väärä. Nimittäin B-koppane muuttu vuodelle '73. En tiedä koskiko se kaikkia malleja, mut etupäässä siirryttiin ISO jousitukseen. K-palkki tulee koppaan kumityynyillä, vääntösauvojen preloadin säätö siirtyi etupäästä takapäähän ja sauvat on eri. Moottori taas siirtyi vanhempaan verrattuna eteenpäin mikä vaikuttaa peltisarjojen sopivuuteen. Silloin kun asiaan törmäs ei "normi" B/E koppasen sarjat sopinet vaan niitä joutui muuttamaan. Asia kannattaa selvittää ennen ku investoi.
     
  12. GBS

    GBS 3rd gear

  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos noi sopis, niinku TTI:n mukaan pitäis, niin on hyvä sijoitus. TTI:n sopivuus on yleensä hyvä, ja tiiviys ja luotettavuus omaa luokkaansa. Niihin peltisarjoissakannattaa satsata, se on parhaiten sijoitettuja euroja täs hommassa kun niiden olemassaolon voi asentamisen jälkeen unohtaa.
     
    Herje tykkää tästä.
  14. TMK

    TMK 2nd gear

  15. GBS

    GBS 3rd gear

    Laitoin viestiä.
     
  16. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Mikähän noissa sarjoissa se ”ratkaiseva tekijä” kun ei 440-koneen ja Viktor-kansien kanssa mene....mikä ylipäätänsä Victor-kansissa peltisarjojen osalta luo eroavaisuuden ns. normikansiin, ei se liene suuren suuri?
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Täytyy sanoa näin etupäässä GM vehkeiden kanssa pelanneena,että aikas perseestä on nuo tilat ainakin tässä"meidän"tapauksessa,B-koppa(isolohko) Chargerin sarjojen kanssa.
    Pari viikkoa sitten ängettiin Hookkerin 2" primääreillä sarjoja paikoilleen ja apparin puoli kyllä meni "heittämällä":D,mutta kuskin puoli jouduttiin nostaa konetta n.5cm että saatiin startti ja sarja paikoilleen.
    Nää oli kiinteillä putkilla.
    Joo,ei noihin kyllä kannata laittaa mitään "epäilyttävää/huonoa " starttia jos sen sitten jossain joutuu vaihtamaan,aikas typerä homma,jos vaikka jossain tienpäällä joutus tekemään:(
     
  18. TMK

    TMK 2nd gear

    Niinpä, sen takia tuo yllä mainittu setti ei kävis mullekaan kun pitäs olla raised port cylinder heads. Vakio ja source kansille oli ttillä 400SR218 setti mikä kävis mutta ero ei varmaan oo kovin kummonen, tosin tilatkin näyttää aika prkl ahtaalta.
     
  19. TMK

    TMK 2nd gear

    Jees. Homma oli huililla jonkin aikaa mutta nyt palataan hiljalleen sorvin ääreen. Osia hommattu:
    -Holley Sniper efi(600hv)
    -Sniper Puola
    -Holley hyper spark jakaja
    -Holley ulkoinen pa pumppu
    - msd 8 tulpan johdot

    Joo pakosarjoiksi jäivät vanhat pitkät hookerit pienellä modauksella ja black satin pinnoitteella(ehkä joskus sijoitan laadukkaisiin)

    Polttoaine tankki modattu siten että lähtö linja(an6) on tankin pohjassa takalaidassa, ja suodattimille ja pumpulle tehty kiinnikkeet tankin taka osaan, eli pumppu hivenen tankkia alempana. Paluu linja vanhaan lähtö linjaan (an6), linjat vedetty konehuoneeseen.

    Jakaja, Puola ja tulpanjohdot paikoillaan.

    Nyt vois suunnitella tuota ite sniperiä tuohon imusarjan päälle, kannattaako tuohon väliin laittaa jotain koroke palaa kun aikasemmin on näköjään ollu, vai laitanko pelkän tiivisteen?
     
  20. 383

    383 Gearhead

    Aika pieni lähtölinja sulla ???
     

Kerro tästä muillekin!