Polttoainepuoli kuntoon, re85 ~500hp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Newbie, 17.11.2020.

  1. Newbie

    Newbie 3rd gear

    Moro, eli hakusessa olis tankki+pumppu ratkaisu joka olisi viinaystävällinen simppeli ratkaisu esim. Walbro 450 pumpulla. Tankki olis tarkotus toteuttaa takakonttiin.

    Haluaisin välttää vaahtoa ja ulkoista kerääjäsäiliö painepumppu+ rakaisua eli, onko kellään järkevään budjettiin mahtuvaa ehdotusta turvatankista jossa olisi loiskelevyt sisällä ja paikka sisäiselle pumpulle(tai mahdollisuus lisätä), jazz ei oikein sovellu eikä ebayssä myytäviä kiinatankkeja suositella viinabensalle.

    Jääkö muita vaihtoehtoja kuin tehdä itse ja hyväksyttää esim. Kiwalla?
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    AEM 400LPH pumppu on halpa suorituskykyyn nähden ja riittää aika pitkälle. On E85 yhteensopiva.

    AN-6 linjat/8mm kupari pitäisi rittää polttoainelinjaksi, suositeltavaa on kuitenkin ehkä AN-8/10mm polttoainelinjat ihan varmuuden vuoksi.

    Et tarvi mitään keräilysäiliötä jos pidät normaali tankin yli 1/3 täynnä etkä aja sitä tyhjemmäksi. Pumpua ei tarvi laittaa siis tankin sisään säästyt monelta vaivalta. Tankista ns. valuttamalla alespäin ne lähdöt niin minimoi hörppäämisenä. Minulla on kaasarikoneesta ollut normaali tankki johon vähän hitsailtu lähtö ja paluu osia, ja tankissa oli jo valmiina loiskelevyt.

    Ainut miinus tankin ulkopuoliselle pumpulle on meteli, meinaan se tankin sisällä oleva on hiljaisempi koska siinä on nestevaimentamassa.

    Mutta mutta oisko joku tankki täältä?
    https://www.grp4fabrications.com/dry-break-fuel-injection-tank
    http://www.britishv8.org/Articles/Aluminum-EFI-Ready-MGB-Fuel-Tank.htm
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

  4. Mites tämmöinen sumppu:

    [​IMG]
     
    Vermilion tykkää tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tää on hyvä, vähän kuin minulla oleva peräkonttimalli.
    [​IMG]
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Ihan samallalailla ne kiinatankit kestää viinabensaa kuin kaikki muutkin. Tankeille ei ole mitään hyväksytävaatimuksia ellei auto nyt saatu olemaan niin uusi, että siinä on tyyppihyväksyntöjä. 6mm paine ja 6mm paluulinja riittää 500hp autoon.
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    En tiedä mistä johtui mutta itse törmäsin mahdolliseen polttoainelinjan ahtauteen E85:lla 6mm kuparilla, mahd. jossain taitoksessa vähän kurtsussa ja 5,2mm ja ahdisti.... penkissä vaan ei saanut säätöön kun sai liian vähän jossain rpm kohdalla vaikka kaksi 044 pumppua....4,4 bar näytti penkissä polttoaineen paine....
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    No siinä on kyllä laittanut linja hanttiin. Kaksi 044:sta piisaa kuitenkin sinne tonniinkin ihan hyvin.

    Aloittajalle suosittelisin juurikin walbron pumppua ja tankki ihan sen mukaan mikä nyt parhaiten itselle sopii, käytettyjäkin kannattaa kytätä jos ei niin kiire ole.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo, sen takia sanoinkin, että 8mm kuparilla tai sitten AN8:lla menolinja että ei tule tuollaisia ongelmia enään koskaan.... paluulinja voi olla 6mm kerran kun tekee niin ei tarvi toistakertaa tehdä vaikka vähän ylimittoitaiskin.
     
    J.J. tykkää tästä.
  10. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    AN8 teflonletkussa on muistaakseni 10,6 mm reikä, eli virtaa reilusti paremmin kun 8mm putki.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    AN-8 liittimissä sisäreikä 8,5mm..... joten ei kannata kattoa sitä letkun sisäreikää. Ite teflon letkussa on tosiaan yli 10mm kuten totesitkin, mutta se ei auta....

    AN-6 liittimissä löyty jotain 5,5mm sisäreikääkin..... pitää ostaa ultraflow AN-6 liittimet niissä on isommat sisäreiät ainakin näin on Torques.uk kaupassa. Bilteman liittimessä oli tuo pieni sisäreikä...
     
  12. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    reikä liittimessä on tosiaan pienempi mutta ei oo silti läheskään sama asia onko muutama liitin pienemmällä reijällä vai koko linja pienempää putkea.

    Kai siihen kupariputkeenkin täytyy jotain liittimiä laittaa?
     
    Muokattu: 20.11.2020
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Klemmarilla liitokset kumiletkulla? Sillonhan ne letkut tulee kuparin päälle ja ovat isompia kooltaan?
     

Kerro tästä muillekin!