SBC 327 Kunnostus (64 Impala)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Joukojs, 17.11.2020.

  1. janihei

    janihei Gearhead

    Onko sulla Max dyno lappu tallessa
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Jani,hävisin sulle 9hp 350 motin kanssa vaikka oli 165cc,perhana!!
    Siis max hp oli 371.
     
    Muokattu: 18.11.2020
  3. janihei

    janihei Gearhead

    Nimimerkki: Paja sano joskus että itse kun tekee niin saa mitä ansaitsee, heh heh. Sulla teki enemmän tehoa per CID.
     
    paja1 ja Joukojs tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Juu,tehokas motti on ja on nyt kiinni -67 Le Mansissa.
    Juttu on vaan niin,kun siinä on 2.73:1 välitys eikä lukkoa,ja turbiinikin vois olla vähän löysempi,niin lähdöt vois olla rivakampia.
    Tottakai kun motti pääsee”alueelle” niin menee kuin raiskattu apina.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jahas, mun kansiturailut näyttää saaneen uuden työnimen! :p

    Jousista sen verran että noille Xtreme nokille suositellaan sbc-koneisiin yleensä 981-16 jousta, mutta noitten 256 - 262 nokkien kanssa voi hyvin käyttää 980-16 jousta, joilla saa säädettyä seetipainetta ihan tarpeeksi, mutta jousijäykkyys ja siis aukipaine on pienempi ja nokkaa säästävämpi.
    Jousijäykkyys 981 jousella 373 vs 980:n 308lbs.

    Kun laahurinokalle halutaan kestoa, niin seetipaine ei ole se jota pitää pelätä, vaan jousijäykkyys (rate) ja nokan kärjelle tuleva aukipaine ratkaisee.
     
    chevy 2, TimoT ja Joukojs tykkäävät tästä.
  6. TimoT

    TimoT 3rd gear

    :)
    Olikos tää kone muuten 350 lohko 400:n akselilla, vai toisinpäin?
    On muikee vääntö.:)
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    327 on varmasti maukas kunnostusprojekti ja siihen varmaan voisi nokkaakin laittaa kun tuppaa tykkäämään kierroksista.

    Tuosta paljealueesta sen verran, että omassa pussihousumoottorissani se on 0,8mm luokkaa, joka ei tuota ongelmia. Moottoria on riivattu sekä dynossa että hieman stripilläkin läpät auki 6000 rpm pahemmalle puolelle ja hyvin tuo on laulanut.

    Moottori on siis letukan 350cid (0.030"@355 cid), jossa 60-luvun lopun #041 portatut rautakannet 2.02/1.6 venoilla. Ruttu asettui 10.5 hujakoille ja nokkana Compin XE274H. Tuo nokka on ihan asiallinen katunokka, käy sivistyneesti tyhjäkäyntiä kylmänäkin mutta tarjoilee asiallisen vääntöalueen. Jos jotain parantamisen varaa nokasta hakisin, niin imarin alipaineet voisivat olla yhden napsun paremmat, mutta ei tuosta mainittavaa haittaa ole.

    Mutta noin yleisesti museopeliin moottorina tarjoaa sangen riittävät voimavarat (383hp / 550Nm) ja tasaisen kyydin. Kunhan malttaisi tasaisesti ajella.


    [​IMG]
    Pari dynovetoa Holleyn eri jousisäädöillä, korkeamman vääntökäyrän veto jätettiin voimaan.
     
    janihei ja Joukojs tykkäävät tästä.
  8. janihei

    janihei Gearhead

    Sbc 400 lohko, 3.48" isku.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    -63 250HP 327 cid ilmoitti ruttua 10,5 aivan vakiona, liekö totta? Ei se ainakaan 95 bensasta tykännyt kun pakosta jostain pimeältä asemalta ei muuta joskus saanut. SS Impalan kopassa powerglidella ja 3,08 perällä ei se kierrosherkkyys oikein oikeuksiinsa päässyt; "ykkösellä satasta, kakkosella kahtasataa..." :rolleyes::D
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Hulttio nuoruudessa (yli 30 vuotta sitten)meillä oli -74 2d Nova johon laitoimme 327:kan.
    Ekat aftermarket kannet tulivat US-Partsiin eli Dart II:set.Nämä kiinni ja kaikkea muutakin oli motissa paljon.
    Muncie 21 lotskina ja 4.11:1 välitys.
    Siinä pääsi tämä kierrosherkkyys oikeuksiinsa ja auto oli nopea.
    Ihme ettei sattunut mitään pahempaa kuin että Mopar porukalla meni kakki housuun,kun piti mennä yöllä mittaamaan paikallisen Valiantin vauhtia.
     
    Joukojs, artsiracing, janihei ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. melkein 35v sitten eka jenkkiauto oli 67 camaro. 327cid, 461-mikki kannet pienillä venttiileillä, 292/292 high energy nokka, 11:1 trw takomukit, Finn-amin tai us-partsin ensimmäinen näytekappale victor jr. imusarja, holley 600 tuplapumppu, accelin sytkä. meni 13,75 hangossa sutimalla ja kun lisättiin takakonttiin retkikamppeet, vararengas jne niin vähän saatiin manuaalilla paremmaksi (13,60). 327cid on hieno moottori. Järkevä isku veivi suhde, veivikulma,.... ja ääni todella hieno vrt. 383stroke sbc tms.
     
    JYR, Joukojs, janihei ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Käsittääkseni tämän GM ilmoittaman 10,5 on "nominal" luku eli tuskin on ikinä ollut noin paljoa ruttu tehtaalta? tarkoita nyt 250hp ja 300hp versioita.
     
  13. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Tänään tuli puhelua jo koneistamolta

    • .040 ylikokoon. Rappu oli melkoinen paikka paikoin
    • Kampiakseli .010 alikokoon
    • Kansin uudet venttiilit, tämä olikin jo vähän niinkuin tiedossa

    Männät ja laakerit laitoin juuri tilaukseen, männiksi nyt valikoitui Speed Pro hyperit
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Vähän innostuin tästä projektista koska itselläni suunnitelmissa vastaavan lainen moottori. Mulla on jonkinlainen pakkomielle Iskyn mega sarjan nokkiin ja eilen huomasin että yhdessä vizardin kirjan 350 moottorissa käytettiin Iskyn 270 mega nokkaa ja 186 kansia.

    [​IMG]
     
    Joukojs tykkää tästä.
  15. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    :rolleyes:
    Täytyy myöntää että alkoi myös kiinnostamaan nuo iskyn mega sarjan nokat:rolleyes: No tässä on onneksi vielä monta yötä aikaa miettiä minkä sinne laittaa.
     
  16. janihei

    janihei Gearhead

    Rockautosta 1.6 peltikeinut vielä kaveriksi. Itse koittaisin ton 270 mega nokan kanssa rhoads vmax nostajia.
     
    Joukojs tykkää tästä.
  17. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mulla on jo 327 pikkuveli 307.
    Tämän vesselin toiminnan näkee sitten kun projekti siinä vaiheessa.
    Onneksi ei enää tarvitse miettiä päätä puhki mitä sinne laittaisi.
    Nyt sitä miettii vain mitä on tullut tehtyä...
     
    Joukojs ja janihei tykkäävät tästä.
  18. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Missäpäin koneistamo mihin veit, on? Meinaa ite tein kanssa tuossa pari vk sitten kaupat pikkukaula 327:sta. Ja myös heti parin päivän päästä vein koneistamolle.. ettei vaan mene sekaisin! :eek:;)

    Siihen meinasin nyt näin aluksi, holley 650 dp, Rpm imari, sarjat, e-street kannet 185cc 2.02/1.60 64cc, eaglen h-profiilit, msd, hyllyltä löytyy xe284 nokka.. jotkut peloissaan että olisi jo liian iso tuolle koneelle? Onko sellaista kuin "liikaa" :D?, männistä vielä ei oikein tietoa, kai sinne jotku takokamat täytyis?o_O Pytyt varmaan 030, kaulat 010 ymsetc
     
    Joukojs tykkää tästä.
  19. Joukojs tykkää tästä.
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pikkukaulaisten rakentelijoille löytyis uusi sarja Scatin 2-350-5700-2000 H-profiili veivejä hintaan 300e.
     
    Joukojs tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!