Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    On niitä varmaan käytettyinä, mutta minkä kuntoisia. Taisivat jossai kehua, että Ford Racingin imusarja olis hinta/laatu suhteeltaan paras. Halvinta kiinalaista ei kannattane ostaa?
     
  2. mätkä

    mätkä Gearhead

    Oletko ehtinyt tutkimaan asiaa oliko vaikutusta? Samat murheet omassakin autossa ja perusasiat pitäisi olla kunnossa. EGR vaihdettu 40-50tkm sitten. Jokohan se taas?
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ilmastoinnilla ei ollut kyllä vaikutusta, kun otin sen sulakkeen kokeeksi pois, että kyllä se näyttäis viittaavan tuohon egr:ään. Auto on nyt seisonnassa, kun mä olen toisella puolen maailmaa työkomennuksella, eikä tiedä milloin pääsee takaisin.:confused: Tein täyden jarrurempan ennen lähtöä elokuussa ja vaihdoin HD koiranluut eteen, niin on hyvä käyttää leimalla sitten kun tulen kotiin.
     
  4. mätkä

    mätkä Gearhead

    Ok. Vaihdan joskus lähiaikoina EGR:n kun huvittaa/pakon edessä. Raportoin sitten, onko jotain vaikutusta.
     
    1purehell tykkää tästä.
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ooks lukenu vikakoodit?
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sepä se, kun ei tule mitään vikakoodeja noista nykimisistä. :(
     
  7. mätkä

    mätkä Gearhead

    Eipä tule koodeja tosiaan:(
     
  8. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Jos nypyttää, kannattaa vaihtaa puolat (kaikki kerralla)
     
  9. mätkä

    mätkä Gearhead

    Onko tämä vielä selvinnyt? Itsellä tuli sama ongelma. Viikonloppuna revin tankin uudestaan pois ja totesin kaiken olevan kunnossa. Ei tullut kuntoon. No, sitten otin akun kengän irti hetkeksi ja kas, mittari alkoi toimimaan. Otti aikalailla päähän kun tajusin tehneeni turhaa työtä. Ajattelin tietysti, että oon rikkonu kohon tai se jäänyt jotenkin jumiin asentaessa:confused:
     
  10. rotax

    rotax 2nd gear

    Ei ole edennyt, epäilys että on oikosulku liittimessä kun sitä vähän runnottiin ku vaihdettiin bensapumppu.
     
  11. pptalo

    pptalo Gearhead

    Onko kellää vara-osa autoa. Olisi tarvetta runkopalkeille, etupalkin ympäriltä.
    Pete

    Ei tarvetta enää
     
    Muokattu: 27.11.2020
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Fordin vianhakukirja neuvoo nykimisen korjaamiseksi seuraavaa: Ilmamäärämittarin johtoliitin irti ja koeajolle. Jos nykiminen loppui, niin vika ilmamäärämittarissa.

    Yhden olen jo hankkinut ja vaihtanut, mutta ei auttanut. Tiiä sitten onko poliisimallissa oma mittarinsa. Muutenkin olen vaihtanut melkein kaiken mitä olen keksinyt. Puolat, egr-venttiili, imusarja. Katkennut pakosarjan pinnapultti. Bensapumppu ja - suodatin. Suuttimet on vielä puhdistamatta tosin.

    Ilmastointihan menee pois päältä "Vent"- ja "Off"-asennossa. Ei tartte sulaketta irrottaa kokeillakseen vaikutusta.

    Jos ei suutinten puhdistus auta mulla, niin en enää keksi muuta kuin sen, että seokset niistetty niin laihalle, että ei siedä etanolia nykimättä. Mulla siis 2003 cvpi.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ok, toi oli hyvä vinkki. Putsasin kyllä kesällä tuon ilmamäärämittarin jollain siihen tarkoitetulla litkulla, mutta ei se vaikuttanut. Pitää testiä keväämmällä.

    Cvpi:n pitäs sietää aika huonoakin polttoainetta, kun sen koneen softa on tehty "varman päälle", eli voi tankata missä hyvänsä amerikan takahikiällä. Mulla on custom-softat koneessa, eli optimoitu eurooppalaiset oktaanit, vaan ei se ole vaikuttanut. Edellisellä omistajalla oli vakiosoftalla samaa nykimistä, niin jenkeissä kuin Belgiassa...
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä katsoin livelinkillä, ettei tule yhtään misfireä, edes silloin kun nykii oikein kunnolla.
     
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lambada?
     
  16. Beach

    Beach 2nd gear

    Unohtui kertoa, että mulla tulee sytytyskatkoksia, kun seuraa livedataa obd:n kautta. Satunnaisia, eikä osaa sanoa mistä pytystä. Ehkä sitten kaikista silloin tällöin. Joitakin kymmeniä per ajokerta.

    Siitä lämmityslaitteen ilmaläpän korjauksesta luin jostain, että kannattaisi irrottaa koko kojetaulu, ohjausakseleineen. Oli kuvakin, jossa kojetaulu lattialla. Kaveria siihen tarttee, koska on painava.

    Lisäys: Lambdat ollu mulla mielessä kyllä. Mutta toimivat kyllä aika nopeasti, kun niiden toimintaa tarkkailee livedatan kautta.
     
  17. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Livelinkiä en koskaan testannut, mutta nypytysoireet oli ilman vikakoodeja.
    Mikäli ei oo tietoa koska ne on vaihdettu, niin ne kannattaa vaihtaa kun ei kauheesti maksa.
     
  18. Beach

    Beach 2nd gear

    Ilmeisesti ne halvimmat puolat kannattaa jättää ostamatta, jos haluaa välttää ongelmia. Mulla muistaakseni Denson puolat nyt. Näyttää ulkoisesti täysin samoilta kuin Motorcraftin puolat.
     
  19. mätkä

    mätkä Gearhead


    Komppaan tätä.
     
  20. mätkä

    mätkä Gearhead


    Vaihdoin EGR:n, paineanturin ja solenoidin kaikki kerralla. En tiedä mikä oli ratkaiseva osa mutta nykiminen loppui.
     

Kerro tästä muillekin!