-65 Valiant projektointia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Semmosen viilaa aika helposti jostakin vähän isommasta kappaleesta esille. Eihän se ole muuta kuin akselin pään epäkeskeinen kiekko.
     
    Seevu ja MJF tykkäävät tästä.
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Billettiä!
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuli hitsuutettua kaasuläpän laippa imusarjaan kiinni. Eihän tuosta oikeen siistiä jälkea tullut kun valuun hitsasi, ei siis tekisi mieli suuttmien holkkeja hitsata kiinni. Pysyykö nuo jollain jb-weldillä kiinni?

    [​IMG]
     
    rekkamies, Seevu, kerkko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Meillä taitaa olla hiukan ero käsitys epäsiististä hitsisaumasata. Minusta tuo näyttää todella siistiltä varsinkin, kun on kyseessä kuitenkin valuosa.

    Mut joo, tuleekö tohon bensakisko. Kannattaa varmaan sovitella sen kiskon kanssa suutinholkit kohdilleen ennen kuin liimailee holkkeja lopullisesti kiinni.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    On kai se siisti nyt kun sitä on pirrattu ja hiottu :p Sorvari teki myös "suuttimet" eli tangot jotka laitetaan bensakiskoon ja holkkeihin asennuksen ajaksi, saa näin holkit suoraan.
     
  6. Tuo onkin hyvä idea. No eiköhän siitä sitten tule hyvä hitsaamallakin.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hitsasin holkit kanavan puolelta kiinni, saa paremmin siivottua räkimiset pois :eek: Näköpuolelle laitoin JB-Weldiä, kovasti amerikkalaiset kehuu ainakin sitä. Läppärungolle väänsin 1/4" unc kierteet ja tein pultista pinnapultit. Suutinkisko on metritavaraa Tarvikemotista.
     
    rekkamies, Seevu, kerkko ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Vau! Tämä on käynnissä ennen jääratakautta.
     
    tooke tykkää tästä.
  9. En tiedä, millaista ilmanpuhdistajahässäkkää olet suunnittellut. Tässä yksi idea, mikä voisi toimia. Citroen Xantiassa on tämän näköinen pönttö:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tuossa lähdöt töröttää oikeisiin suuntiin. Ton moottorille lähtevän halkaisijan lähtö on 65 mm.
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ihan orkkis Mopar-putsaria ajattelin käyttää tässä. Mutta mielessä on pyörinyt myös sisälokasuojaan upotettava kotelo joka ottaa ilman maskin takaa. Toteutus on vielä auki, mutta sisälokarin ja ajovalon välissä olis turhaa tilaa sille.
     
  11. Tähän tapaan?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Juurikin tuohon tyyliin. Ilmanotto pyöränkotelonpuolelta maskin taakse.
     
  13. Kuulostaa todella hienolta idealta. Siirtyykö akku samalla takakonttiin?
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sinnehän se on pakko sitten siirtää pois edestä.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Melko runsas muutos pelkästään ilmanoton vuoksi. Mut jos siihen koneen ja putsarin väliin on tulossa Eaton, Whipple tai joku muu, niin sitten...
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tai turbo
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaksi turboa! Kolme olisi jo liikaa.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hmmmmmm. Turbolla mun Dartista tulisi 1/8 mailin kilpuri.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kaksi sarjaan vai rinnan :D Kaksi nykykinnerien vnt-turboa, ahtoja tyhjäkäynniltä ylös :eek: Saisko noita ohjattua megalla o_O No menipä taas :D
     
  20. Tai comprex..

     

Kerro tästä muillekin!