Moottoripornoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GRA-55, 8.10.2014.

  1. Törmäsin tämmöiseen aussifirmaan kuin Vintage Racing Developments. Nyt on pulju, jolla on hämäriä virityksiä ainakin virranjakajissa. He tekee mm. modeja kahdelle puolalle. Tässä Holdenin kutoseen:

    Holden Grey six cylinder dual coil distributor development and final rig testing completed this week. This distributor uses a 3 lobe points cam custom ground for Vintage Racing Developments by Clive Cams in Victoria. An additional coil lead post resides in the distributor cap to communicate to the secondary circuit on the dual rotor button track. This design uses 2 completely electrically independent circuits and two ignition coils, such that each coil only serves 3 engine cylinders and accordingly has very desirable dwell/charge soak behaviour for retention of spark energy at higher RPM.

    The ultimate points-triggered battery/coil distributor for use in CAMS historic classes that must retain points triggering. Dwell for each 3 cylinder circuit in this distributor is in the region of 56 degrees (compared to circa 38 degrees for a standard single point/single circuit/single coil/6 lobe cam six cylinder distributor). Six cylinder analogue to 4 lobe cam L34 Torana dual coil distributor.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vastaavaa modia oli myös Holdenin kasiin. Kai tämäkin toimii..Onko joku nähnyt vastaavaa?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    joo, ainakin jaggen/fefe/lambo/tms v12 jakajissa ollut tuollaista. Magneti marelli varmaan tehny kaikkiin nohin sytkäkamat jossain vaiheessa. Googlella löytää hienoja kuvia jakajan kansista. Ne”tulpanjohtojen natsat” tms mihin kipinä lyö pyörijästä on jännästi kahdessa tasossa korkeussuunnassa ettei kipinä loikkaa.
     
  3. Onhan näitä 2puolan jakajia. Autolite teki jo 30luvulla. Itsellä ajossa olevassa koneessa yksi ja toinen hyllyssä odottamassa, jos vielä tuplatulppakoneen rakennan joku pvä.

    2puolaa, 16 tulpanjohtoa, 2 tulppaa per sylinteri. Ajossa olevaan jakajaan olen asentanut kärkien tilalle petronix kärjettömät setit.
     
  4. Nyt, kun sanoit, niin olen minälin semmoisen nähnyt kuvissa, mutta en silloin ajatellut varmaan asiaa niin pitkälle.

    No tuommoista en ole nähnyt..Oliko nuo Fordin lättäpäähän?
     
  5. kaierkki tykkää tästä.
  6. Se oli alunperin 1936 Nash (jos muistan oikein) autossa. Suora kasi, kaksi tulppaa per pytty. Nyt on nuo Autolite jakajat kullan hinnoissa. helposti saa semmosen 900-1000usd ja pelkkä 16tulpanjohdon & 2 puolan jakajan kansi 200--300usd.

    On mulla samanlainen 1kpl työhuoneessa esittelytelineessä Täysin entisöitynä.
    Nash suorasta kutosesta. 12tulpanjohtoa & 2puolaa. Sen voisi myydä jos joku tekee hiperf V6 tai suora kutosta....

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    H-V tykkää tästä.
  7. Tämä ei ehkä ole moottoripornoa perinteisessä mielessä, mutta haistattaa skönät nykytekniikalle hauskalla tavalla. Tässä on Volvoon asennettu Lexuksen 1UZ-FE kone, mikä 4 -litrainen V8. Siihen om ympätty GM:n HEI-jakaja ja kaasarit..

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kieltämättä erikoinen, "Five Pack"...why ? :odeek:
     
  9. Joo ei ole Five Packia ennen näkynyt. Toisaalta eihän jossain Moparin Six Packissakaan keskimmäinen kaasari ollut samanlainen kuin ulommat. Se häkkyrä toimi siten, että se keskimmäinen kaasari oli käytössä pienillä kierroksilla ja ne ulommat tuli mukaan isoilla kierroksilla. Eiköhän tossa ole sama periaate.
     
  10. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Noin 10-11v sitten nähtiin kaverin kanssa alastarossa erikoinen rakennelma v8 koneen päällä oli kaasareita/kaasuläppiä kahdessa eri tasossa pleksistä tehdyssä kaksiosaisessa laatikossa. Harmi kun ei ollut kameraa mukana
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eikös niissä 262 volvoissa (?) ollut joku Renaultin v6 kone jossa oli erillinen tyhjäkäyntikaasutin tjsp o_O
     
  12. Vanhassa Wheelsissa on artikkeli, joka on sitä ihteään:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. IS:ssä on juttu, jossa tutututaan Janne Uskalin Skater 40 Super Sport ”M CON” offshore-veneseen.

    Niistä numeroista. Uutena vastaavan powerboat-veneen hankintahinta olisi noin miljoona Yhdysvaltain dollaria. Kahdesta Sterling Performancen 9-litraisesta moottorista irtoaa yhteensä 1 800 hevosvoimaa. Niillä muskelivene voi saavuttaa hyvissä olosuhteissa lähes 300 kilometrin tuntivauhdin. Ja sitä bensaakin toki siten kuluu, jos haluaa ajaa niin sanotusti urku auki: 800 litran bensatankit lorahtavat tyhjiksi reilussa tunnissa täydellä kaasulla.

    Skater 40SS -muskelivene
    Vuosimalli: 2004
    Valmistusmaa: USA
    Historia: Oli Kansasin Wathenassa päämajaansa pitävän M CON Racingin kilpakalustona ja sitä ennen WHM Motorsportsin kilpaveneenä.
    Moottorit: 2 kpl Sterling Performance 557cid remmiahtimilla
    Teho: 2 x 900 hv
    Omistaja: Jukka Murto / S&L Speed Center Oy


    Kun käy katselee Sterling Perfotmancen sivulla, niin siellä on lisää yietoa ja kuvia moottoreista:

    ENGINE TORQUE BLOCK RACE APPROVED*
    1700 hp Twin Turbo 1500 ft/lbs 557 CID ✓
    1550 hp (race fuel only) 1350 ft/lbs 557 CID ✓
    1150hp 1100 ft/lbs 557 CID ✓
    1200hp 1200 ft/lbs 635 CID ✓
    1075hp 985 ft/lbs 557 CID ✓
    950hp 950 ft/lbs 572 CID ✓
    825hp 800 ft/lbs 572 CID ✓
    750hp (Fuel Saving) 625 ft/lbs 588 CID ✓


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Tässä vielä saman puulaakin kuvia:

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Muokattu: 4.12.2020
    Gary Grand ja kerkko tykkäävät tästä.
  16. Kuva ei näy.
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ..entä nyt ? :D
     
  18. Nyt näkyy. Olen vastaavan erikoisen virityksen nähnyt tässä Austin-projektissa:

    [​IMG]
     
  19. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kaks nelikurkkusta hyvä, neljä parempi?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    always bb tykkää tästä.
  20. Hah hah..Minkä imusarja toi on ja kenen tekemä?
     

Kerro tästä muillekin!