Gallup: millä ajat talvella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 13.1.2014.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    -90 Chevy Pick-Up 4 veto 6,2 diesel.Ajettu 550000 km.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Itse asiassa lupasin jo aiemmin ajella tulevan talven F-150 vekottimella, joka on kaikkein vähiten tienpäälle (0) jättänyt autoni, mutta kun ilmaston lievennys pitää lumet vielä poissa, olen ajellut biojätteiden jalosteella RE85 kulkevalla Dodgella edelleen. Ford on toki lämmitystolpassa odottamassa omaa vuoroaan.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  3. LinCoMk

    LinCoMk Gearhead

    Lincoln Mark VII 1989 kitkarenkailla ajanut jo viisi vuotta eikä mitään ongelmia, lukkoperä myös auttaa asiassa.
     
    Kustom STW ja Holley tykkäävät tästä.
  4. Ninebot One S2 Liukkailla aika hasardia menoa mut onneks talvea ei enää näillä leveysasteilla ole nimeksikään
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    -98 Diesel Passatilla.
    Valiantti on vielä alkutekijöissä rullaavana hylsynä.
    Tuskin tulis ajeltua vaikka olisikin ajokunnossa.
     
  6. Jome

    Jome Gearhead

    No joo, jos on Model S tai 3 niin ne on varmaan ihan Ok eikä mulla niistä oo vielä hirveesti kokemusta, Model X taas ei niin hyvä. Lämmin joo, mutta takaovet hiukan järjettömät Suomen talveen. Eikä etuikkunat menny aina kiinni niin jäi ikävästi suhiseen. Lapissa kovilla pakkasilla siis nää ongelmat. Töissä noilla joutuu ajeleen...omaan käyttöön ei oo vielä edes harkittu, sen verran vielä vierastan noita vaikka on niissä varmasti paljon hyvääkin
     
  7. arttu

    arttu Gearhead

    14 vuotta jo päästelty 97 Rivieralla talvet, erittäin mukava talviauto! 96 Roadmaster wagon on myös ollut pitkään, muttei enää maalauksen jälkeen talvikäytössä. Uusin laite on nyt vaimon '08 Cadillac CTS4 (AWD, 310Hp). Siitä ei talviauto enää hirveesti voi parantua omasta mielestäni.

    https://i.ibb.co/4Vrgc3J/bjuutiful.jpg

    [​IMG]
     
    Muokattu: 10.12.2020
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Veikkaan, että kulutukseen tulet pettymään. Mulla oli 3,6 SRX. Eka 2000-luvun auto. Luulin noin uuden menevän pienemmällä bensalla. Vei saman/enemmän, kun 80-luvun (takaveto) V8 jenkki.
    Mulla ollut myös samanlainen Riviera käyttiksenä. Ja tykkäsin. Sen kulutus ei jäänyt mieleen.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt alkutalvi tullut ajeltua AWD Dodge Magnum, enkä ole huomannut mitään eroa VW Paskatiin verrattuna. No ehkä lievä kulutuksen kasvu.
     
  10. arttu

    arttu Gearhead

    Kyllä tuo pienemmälle menee selvästi kuin esim.LT-1 Roadmaster, maantieajossa 8 litralla ja tietty lyhyttä matkaa kun ajelee,niin kaikkihan nää hörppää kylmänä tuntuvasti. Tuossa koneessahan on noi VVT ja suorasuihkutushimmelit. No, jokatapauksessa tuskin me täällä "pisaralla pisimmälle" mentaliteetilla ollaan..
     
  11. Riverbay Cowboy

    Riverbay Cowboy 1st gear

    Nyt Camaro rs 89 Huomenna ehkä Feetside sisälly 95
     
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    97 vuoden Vanilla on tullut ajeltua tämä "alku talvi". Nyt kun näyttäs tulleen Savoon oikea talvi niin on aika ottaa Valiant taas ajoon.
     
  13. linc.

    linc. 1st gear

    Caprice stw 1994 eikä mulla muuta talviautoa ole (toimivaa) ja etanolilla mennään.
     
    Holley tykkää tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No meneehän se sitten pienellä. Mulla srx:n keskikulutus tais olla 15,8. Lyhyttä matkaa ja harvoin maantieajoa. Tosin pääasiassa ihan pintakaasulla ajelua.
     
  15. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Arkiajot Passat Tdi, pakettiautoksia rekattu. Kulutus 5-6 L/100km, varaosa-auto siihen löytyy. Jos ei satasilla saa korjattua niin kylmästi paaliin tonnin auto ja seuraava tilalle. Työajot sitten virman pakettiautolla.

    Päätin muutama vuosi sitten pitää kulut arkiajossa minimissä. Harrastepelit kesällä sitten erikseen, lähitienoolla kiireettömässä arkiajossakin menee. Ei sillä ettei vauhti riittäisi, tuskin menee moni ohi kiihdytyksessä, mutta aina jotain säädettävää ja viritettävää saattaapi löytyä +50v kalustosta tien päällä.
     
  16. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Chevrolet Camaro RS -89 Savitaipale 16.07.2020

    [​IMG]

    Chevrolet Fleetside -95 Lahti 30.09.2017

    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.12.2020
    linc. ja redneck1 tykkäävät tästä.
  17. Jome

    Jome Gearhead

    Mikä muutossarja sulla on vai onko alkuperäinen moottorinohjaus? Alkuperäisellä vissiin toimii eikä kulutuksen nousu pitäis olla kovin suuri. Lähinnä siis mietin, että onko noissa muutossarjoissa mitään järkee
     
  18. linc.

    linc. 1st gear

    No alkuperäinen moottorin ohjaus, jonkin verran kulutus kasvaa ja muutossarjalla vois kyllä ehkä olla siihenkin asiaan vaikutusta, olen ajatellut asiaa itsekkin.
     
  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tämän näkee lähes joka päivä töihin kävellessä!
     
  20. linc.

    linc. 1st gear

    Voisko olla että, liian laihalla sopalla kulkeva moottori polttaa enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!