Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Hauskahköhko filmi viime vuosituhannelta häkäpönttöautosta. Jos ei muuten niin kannattaa katsella vaikka eteläisen Suomen maisemien takia. Monikulttuuripellet älkööt kuitenkaan turhaan vaivautuko, Helsingin kaduilla ei notku kumiveneellä tulleita.

     
    PilsnerBil, kerkko ja kma68 tykkäävät tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hehe. Mun tallin pihalla on parkkis, jossa on vaihtelevasti myös uussuomalaisten autoja. Kun mulla on yleensä ovet auki, ei kestä kauaakaan, kun on joku kyselemässä apua, käynnistyskaapeleita ja jotakin muuta. Myös noita "kumiveneellä tulleita", jos se tarkoittaa euroopan ulkopuolisia. Laitettiinpa kerrankin oikein porukalla yksi Nissan väkisin tulille. Muistot siitä, kun vastaavaa romua (Sunbeam, 80-lukua) käyntiin pakkasella, tulivat väkisin mieleen. Ei onnistuttu. Nisunasu vastusti todella paljon. Oma akku oli täysin romua. Kaapelivirta ei riittänyt. Hain Bräkleenin ja sitä käytettiin starttipilottina. Lupaili. Elossa siis? Afrosuomalainen haki toisen huoltovapaan akun omasta autostaan, käänsi kyljelleen, löi navat kahden akun välillä yhteen, toinen suihkutti mun Bräkleeniä ja kas, Nissan heräsi seuraavalla startilla. Kansi kiinni ja ajoon. Nää vähän vaikeammista olosuhteista tulleet ovat otoksella yksi varsin käteviä. On vissiin siellä entisessä kotomaassa täytynyt harrastaa luovuutta täältä lähetettyjen japsiautojen kanssa. Jos niillä on ollut puuta siellä entisessä kotomaassaan, niin arvaten ne on käyttäneet sen jotenkin hyödyksi.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mulla ei tollasta toimintasädettä ole ollu missään autossa:confused:
     
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Mä olen laiska kanssa pelleilemään piuhojen kanssa oli ne sitten latausta tai lämmitystä varten. Enkä jaksa painaa wenaston kaukosäätimestä on nappia. Vaan olen kävellyt töihin kesät talvet pian 20 vuoden ajan. Vaatiihan se puketumiselta varsinkin talvella ettei tule puettua liikaa 40 metrin matkalle:p
     
    Inlinee tykkää tästä.
  5. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Aivan loistava pätkä, kiitos. Hienoa työtä TKK:n Albertinkadun lämpövoimatekniikan labrassa professori Harald Kyrklundin johdolla. En ollutkaan ennen kuullut kompressoriahdetuista häkäpönttöautoista. Alkaisivat taas olla ajankohtaisia?
     
    Muokattu: 10.12.2020
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    El Kamina, Sipilän rakentama puukaasuauto on kompressoriahdettu. Siitä laitteesta löytyy moottorin ohjauksen toteutuksesta opinnäytetyö. Käppyröistä näkee, että voimaa rajoittaa kaasunkehitin. 3000 kierroksen päällä ei tapahdu oikein minkäänlaista tehon kasvua.
     
  7. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Mä en kyllä jaksa puhua puhelimeen noin kauan. Mun on pakko pitää taukoja välillä. :)

    Niin, työmatka on vajaa kilometri, joten fillarilla mennään toistaiseksi, ilman taukoja :D
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vappusatasella? Sillähän ne eläkeläiset sai SDP:tä äänestämään. :D
     
    fxsts, PilsnerBil ja Inlinee tykkäävät tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  10. pantera

    pantera Double Gearhead

  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  12. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Luulempa että valmistavat vielä paljon erilaisia hybridiautoja ja pitkään, oikeastaan niin pitkään kun polttoainetta on saatavilla. Kun maailmassa on vielä aika paljon maita, missä ei tulla sähköautoiluun siirtymään edes vuonna 2040, eli ne maat jotka on jonkinasteisia kehitysmaita meidän näkökulmasta.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niin, ne valmistaa mutta myykö ne niitä? Nytkin on autoja eri markkina-alueille. Mua ei sinänsä haittaa, mielenkiintoisien polttomoottoriautojen valmistus loppui tän vuosituhannen alussa. Nää nykyiset ei kiinnosta, vaikka olis kuinka "helekatti".
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja Suomessa asuu ainakin miljoona autoilijaa sellaisessa paikassa, johon ei ole edes fyysisesti mahdollista saada sähköpistoketta, ainakaan useisiin vuosiin, ei kotona eikä duunissa.
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Suomi = Kehitysmaa, 1/5 väestöstä elää ilman sähköä ?
     
    Catiska tykkää tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    On niissä päällekkäin pinotuissa kopeissa sähkö. Mut ei niissä asuvat tarvi autoa.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Selkosuomeksi: kaupunkialueilla on kadunvarret täynnä autoja öisin, mistä niihin vedetää roikka? Entisessä kodissani kahden talon yhtiö uusi kaikki sähkötolpat, kuitenkin niin, että jokaisessa tolpassa on 2x 10 a sulakkeet, ja johdotus sen mukainen, ja kun kysäisin sähköautojen latausmahdollisuudesta, suurinpiirtein käskettiin pitämään turpa kiinni. Ei varmasti uusita ihan heti, asfaltti auki jne.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mene katsomaan yhtiökokousta, kun 50 asunnon yhtiössä äänestetään vahvemmista johdotuksista parkkipaikalle, auto jokatoisella, ja niistäkin jokatoisella vanha rutku, jota ei ole aikomustakaan muuttaa sähkökikottimeksi ;)
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Se on ihan oikein, köyhät kyhjöttäköön betonikuutioissaan. On niillä julkinen liikenne, sillä kuulema pääsee Suomessa kaikkialta kaikkialle, ja tyhjinä rundia 24/7 ajavat bussit ei saastutakkaan.
     
    MadMike ja 1purehell tykkäävät tästä.
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, täälläkin odotetaan rikastumista, että päästään omakotitaloon, ei vain tahdo omat riittää ;)
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!