1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Tästä on tulossa hieno laitos. Paljon olet tehnyt ja hienosti, mutta on sitä vielä hommaa edessäkin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos Miguelos. Aika vähäiseltä tuntuu oma kötöstely. Ja varsinkin kun miettii edessä olevaa savottaa. Esim .yhden oven lukko/ikkunamekanismit, saranat, karvalistat, listat, verhoilut lasit.. Huoh. No ei parane kauheesti miettiä, kait ne siitä suttaantuu. Lottoamisenkin vois aloittaa.

    Sain muuten auton mukana jälkituotanto-manuaalin; samat asiat, kuin alkuperäisessä, mutta kuvista ei saa mitään selvää! Älkää sortuko niihin! eBaysta tulee kulahtanut alkuperäinen tilalle. Kuuskolmoseen mulla on manuaalit ja ne on kyllä ihan korvaamattomia!

    -J-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Hommaahan näissä on ihan sikana ku pitää kaikki rakentaa ite mutta kannattaa vaan nauttia siitä rakentelusta ja ottaa se 'valmistuu sitte ku valmistuu' -asenne. Ikävää se vaa on jos paineet kasvaa aikatauluista vaikka ei hätää oo valmistumisesta. Hyvää jälkeä kumminki tulee, tosi siisti kärry on sitte valmistuessaan ja kyllä ainaki itelle tää rakentelu on kans tosi mukavaa vaikka tosi stressaavaa onki ajoittain.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Jos et ole jo huomannut, niin viiskasiin löytyy netistä täältä tämä manuaali:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Enpä ollut huomannut (edes hakenut). Iso kiitos!

    -J-
     
  6. rodhot

    rodhot Gearhead

  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Alkuperäinen kirja tuli tänään postissa ja kuvat on ihan HD-laatua! (niinkuin tiesinkin).

    Vuorossa oli tänään katon kahden lommon oikaisu ja Eero omi koko homman itselleen ihan kättelyssä. Mä vaan ojentelin kaluja ja kuvailin.

    Koputtelu olis ehkä onnistunut, mutta Eero halus kokeilla pistekoneella kiskomista ja kyllähän se sopi.

    [​IMG]
    Nyp nyp ja hink hink. Kolan voimalla tiätty! Ruumispussissa uusi matto.

    Sillä välin kiskoin takajousia pois. Aiemminkin olin jo katsonut, että jousia oli kaksi sisäkkäin. Tällaista paljastui:

    [​IMG]

    Laikalla poikki. En ajatellut loppuun saakka ja millin laikka kosahti väliin, kun jousivoimat tarrasivat kiinni. No ei tullut vahinkoa kuin laikalle.

    [​IMG]

    Sillävälin Eero oli häivyttänyt lommot:

    [​IMG]

    Ainoastaan hitsipisteisiin pikkuisen tinaa ja pakkelit saa jättää purkkiin. Hienoa sheippausta ja Eerokin oli innoissaan kuin pikkumukula! Pääsikin hommasta paremmin jyvälle kuin minä.

    "Puhdasta" peltiä Eero sumutteli Motönetin Stripperillä ja huokosista puski ulos järjetön määrä tussia!

    [​IMG]

    Lisää Stripperiä, tinneriä ja vielä lieskaa perään, niin puhdistui.

    Lattian teko jäi taas kesken, kun oli tuota muuta, mutta nyt kun auto on pukeilla, niin helppohan sitä huomenna sitte on alle ja päälle mönkiä. Jos kaverille sopii, niin noudan "uudet" vanteet ja yhden PG:n. Etujouset huomenna katkolle ja josko viikonloppuna saisi auton takaisin tonttiin ja pääsisi fiilistelemään.

    Jaa tuli haettua muuten yksi moterni kattotelinekin ja mallailin sitä paikoilleen. Kuva jäi ottamatta, mutta telinekin jää kyllä asentamatta. Ainakin ilman rajua modausta.

    -Jake-
     
    rekkamies, Visa ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. Oliko tuo tuplajousi viritys edessä vai takana. Mietin vaan, jos se oli takana, niin sillä on varmaan haettu lisää kantavuutta.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takanahan se.
     
  10. Tuli mieleen, että farmari-Volvoissa oli semmoiset Nivomat -iskarit takana, joissa on sisäänrakennettu tasonsäätö. Sellaset on uutena pirun kalliit ja käytettynäkin niistä osataan yleensä pyytää, mutta jos jostain halvalla saat, niin sellaset voisi olla aika näppärät.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olisiko kasarifarkun systeemi halvempi kuin Volvon nivomat? Ehjiä käytettyjäkään tuskin ihan halvalla löytää, kun uudet on tonneissa.

    Minulla oli farkku-buickissa tehdasasennuksena ilmapussi-iskarit. Tasovahti taka-akselilla ja kompura konehuoneessa.
     
  12. Voisi olla parempi ajatuskin. Joka tapauksessa minusta Seevun kannattaisi joku tasonsäätösysteemi asentaa sinne, kun rakentelee jousitusta.
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ilmajousitus on tulossa, kunhan kaveri saa omastaan alta kaivettua. Vaihtokaupat on sovittu jo kesällä :D

    Tänään Eero tinasi katon ja vähän oveakin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vaimon kanssa käytiin Paraisilta hakemassa kasa vanteita ja PG.

    [​IMG]

    Etujousetkin sain pois, eikä mikään osa ollut erityisen jumissa.

    [​IMG]


    Näitä hauskoja ratkaisuja löytyi edestäkin:

    [​IMG]

    Lattia tuli paikoilleen, mutta illan päätteeksi laikkasin vielä pienen palan pois kuskin lattiasta, kun en viitsinyt alkaa räkimään pikkusyöpymiä pisteillä. Huomenna kauppaan hakemaan korikittiä ja kakkospajalta maalit. Rälläkän hiomalaikkojakaan ei ollut enää kaapissa. Vaikka saumat jääkin piiloon, niin haluan niitä vähän siistiä.

    [​IMG]

    Kaveri meinasi, että kardaanille olisi hyvä järkätä samalla lisätilaa takapenkin alle. Ei kyllä ole vielä selittänyt miksi. Madalluksen takia?

    Vanteet jäi vielä sovittamatta, kun en viitsinyt autoa välillä laskea pukeilta. Huomenna sitten.

    -Jake-
     
    rekkamies, Gary Grand, Visa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Minka merkkiset noi sun vanteet on? Näyttää mukavan nostalgiselta.
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Heheh. Se olikin eilispäivän puheenaihe, kun kuvan laitoin faseen. Täytyy sanoa, että kaveri jolta ostin, ei itsekään tiennyt. Putsailen vähän takapintaa ja katson löytyykö jotain tekstiä. Epäilys olisi, että jotkut brassikopiot jostain. Mangelssejakin ehdotettiin. Keskikupit puuttuu,
    Koitan niitä viiskasiin ja jos ei sovi, ni laitan kiertoon.

    -J-
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jotkun Cragas SS-tyyppisethän nuo on
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mangelssithan nuo ovat, made in Brazil. Muistaakseni merkinnät nähdäkseen otettava renkaat pois vanteelta...
     
    Gary Grand, Inlinee ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Mangelsin merkintä venttiilin vieressä vanteen etupuolella. Ei tarvitse renkaan irroitusta.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.12.2020
    rekkamies ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tunnelin korotin, ettei auton mataluus jää ainaskaan siitä kiinni!

    Laikkaa ja puukkosahaa. Sitten jäin pähkäilemään, että mankelilla vai kanttikoneella..

    [​IMG]

    Kulmikas tuli. Pahvimalli.

    [​IMG]

    Kerrankin onnistui ekalla!

    [​IMG]

    Ex-oppilaani oli jeesimässä ja metallimiehenä teki mulle nätin sauman. Massaa puski koko ajan välistä.

    [​IMG]

    Saumoja tasoittelin ja kitti saumoihin molemmin puolin.

    [​IMG]

    Pohjasta löytyi tilkityn shifterireiän lisäksi pumppu. Huomaa pro-tyyliset liitännät.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, isalmela, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Hetken mietin, että jotenkin tutun näköinen, mutta kyljessä lukee Holley. Sitten muistin, että Hücon polttoainepumppu näyttää ihan tuolta. Ehkä niitä on myyty Holleyn brändillä joskus.

    Juu, ja pirun hienon näköistä tekemistä taas kerran.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!