Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ristus että alkaa ärsyttää V8-Magazinen kaupittelijat, tänään soittivat kuukauden sisään neljännen tai viidennen kerran jo.
    En tilannut vieläkään.
     
  2. Kauko

    Kauko Gearhead

    Ei kai niille ole pakko vastata. Itsellä on ainakin salainen numero, ja todella harvoin vastaan sellasiin puheluihin, kenenkä numeroa ei ole mulla yhteystiedoissa, koska minunkaan numeroa ei pitäisi olla kenelläkään, kenelle en ole sitä itse antanut. Toki, jos olen myymässä jotakin, niin joudun vastaamaan, mut eipä tässä ole aikoihin mitään tullut myytyäkään.
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ei toki pakko ole, mutta kyllä mulla oletus on että jollain on asiaa jos soittaa joten tapana on vastata puhelimeen.
    Poikkeuksena toki jos Fonecta ohjelma kertoo mistä puhelu tulee, mutta nämä myyntipuhelut on tullut 09 alkuisista numeroista, joille Fonecta ei ole kertonut omistajaa.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    En kans vastaile oudon näköisiin mitä en tunne/salaisiin numeroihin juurikaan ellen sitten odota puhelua. Kattelen fonectan palvelusta sitten jälestä päin kannattaako perään soittaa. Jotkut puhelinmyyjät soittaa vaimolle ja vielä valittaa kun minä en vastaa. Joskus jos valppaus herpaantuu ja vastaan vahingossa niin ei se puhelu yleensä nykyään kestä kyllä kauan kun sanon että kiitos mutta ei kiitos, kuulemiin ja luuri korvaan. Joskus oon joillekin tosi rasittaville jotka huutaa heti alussa että älä katkaise, sanonu sovitaanko ettet enää ikinä soittele tänne? Ja puhelinoperaattoritkaan ei enää vuosiin ole tavoitellu ku Soneran tytöltä mistä ei meinannu päästä eroon aloin kysellä alusvaatteista ja niiden väristä. Että aika harvoin minua häiritsee kukaan puhelimella.
     
    -chgr ja 69 tykkäävät tästä.
  5. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Heh..., toi oliki hyvä vinkki, alkaa kysylemään myyjän alusvaatteista ja vaikkapa seksielämästä :p
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Olettaen että soittaja on nainen...
     
    aircool tykkää tästä.
  7. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Niin, ja sekin vielä että onko puhelun vastaanottaja mies. Ja mikä sitten sattuukin olemaan itse kunkin sukupuolinen suuntaus. Mutta veikkaan että oli niin tai näin, niin seurauksena on jonkunasteista hämmennystä... :rolleyes::p
     
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

    laitappa naistenvaatteita esim.farkut myyntiin niin näet millaisilla vaatekappaleilla olis kysyntää:eek:
     
  9. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Minä en puheiluihin vastaa, ennen kuin soittaja on lähettänyt suomen postilla kirjattuna kirjeenä soittajan puhelinnumeron, kopion passista ja mahdollisen asian virallisen notaarin vahvistamana.
     
    Muokattu: 19.12.2020
    FuryIII '71, Inlinee, viikinki75 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ja vielä hullunpaperit ja vesikauhutodistuksen.
     
  11. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    On taas auton ostaminen vaikeeta...kyselin myyjältä alkuviikosta auton näyttöä arkipäivälle, ei käynyt sitten millään ehdottamani päivä ja eilen illalla kysyin Lauantaille, niin ei onnistu kuulemma koko vkonloppuna kun on niin paljon menoao_O...jos ei jouda kauppaa tekemään niin minkä takia se rottelo pitää laittaa myyntiin.

    Toista samanmallistakin autoa tiedustelin nettiauton viestillä ja myyjä on kyllä viestin nähnyt, mutta ei ole vaivautunut mitään vastaamaan , vaikka on kulunut jo useampi päivä...tänään laitoin tekstiviestin että voinko autoa tulla huomenna katsomaan ja jos on ok niin ostan, kohta 5h mennyt eikä vastausta....stna että kyrpii.
     
    Muokattu: 15.1.2021
    -chgr, maverick999, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. tero79

    tero79 3rd gear

    viimeks kun puhelinmyyjä soitti ja kauppas lehtee.. totesin: Ei vittu! Onko mun luottotiedot tullu taas takas.. loppu siihen tarjoominen.. Sitä Edellinen meni hiljaseks kun totesin et vitun paska pila ku mä oon saatana sokee.. :)
     
    maverick999 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Jatka samaan malliin niin puhelut loppuu. Puhelinmyyjillä lienee joku musta lista, ihmisistä joille ei pidä soittaa. Itse olen kai (toivottavasti) jollain tuollaisella listalla. Noin 7 vuotta sitten tuli varsin paljon soittoja puhelinmyyjiltä. Eri firmoista kuka mitäkin yritti myydä.
    Koen puhelinmyynnin kotirauhan rikkomisena, joten annan tulla samalla mitalla takaisin.

    1. keino oli pyytää myyjältä lisätietoja tuotteesta ja kun myyjä alkaa pölöttömään, niin jättää puhelimen pöydälle ja saa puhelinmyyjä pölöttää yksinään. Ennätys oli yli 5 minuuttia yksinpuhelua, kunnes myyjä oli tajunnut, ettei siellä "langan" toisessa päässä ole ketään.
    2. Keino oli että aloin vastavuoroisesti myydä puhelinmyyjälle jotain. Esim. vaikka jotain huonekalua tai työkalupakkia. Ja tietysti myin erittäin agressiiviseen ja päällekäyvään tyyliin ja niin että puhelinmyyjää alkoi jännittää, että mikä helvetin sekopää siellä on.
    3. Keino oli alkaa pyytämään puhelinmyyjän kotiosoitetta, jotta voin tulla käymään, niin katsotaan siellä kauppoja tarkemmin. Varsinkin jos oli naispuolinen puhelinmyyjä. Yllätys, etteivät enää uskaltaneet uudestaan soittaa.

    Näillä keinoilla puhelinmyyjät hävisi parissa kuukaudessa, eikä viimeisen 7 vuoden aikana niitä enää muutamaa yksittäistapausta lukuunottamatta ole tullut. Eikä nekään ole uskaltaneet soittaa toistamiseen.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Sanon aina puhelinmyyjälle ekaksi että säästetään kummankin aikaa ja lopetetaan tähän heippa,nykyään tulee tosi harvoin puheluita ,eli lienee niillä joku lista mihin ei kannata soittaa.
     
  15. linc.

    linc. 1st gear

    Palkkaansa nuo vaan yrittää ansaita, puhukaa asiallisestio_O
     
    roadmaster95 tykkää tästä.
  16. multsi

    multsi 2nd gear

    Samaa mieltä, turha niille on tarkoituksella ilkeä olla vai vittuilla. Itse sanon kohteliaasti mutta painokkaasti "ei kiitos" ja useimmat osaavat toivottaa hyvät päivänjatkot tässä kohtaa. Pieni osaa alkaa sitten inttämään ja tyrkyttämään kaikkea muuta mahdollista, ja siinä vaiheessa kiitän uudestaan ja lopetan puhelun
     
  17. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    On tullut vastattua asiallisesti "ei". jos ei usko kerrasta asiaa niin sittenhän voi vittuilla, vedättää jne.
    Eivät ole taas muutamaan hetkeen soitellu, että joku mustalista niillä lienee, paitsi jostain vakuutusyhtiöstä,oisko ollu lähitapio, rimpuuttavat jos erehtyy onlinessä lasketuttaan autovakuutukselle hintaa...
     
  18. Sopiiiko tuo ohje myös tähän:

    Uskomatonta mutta totta: Turisteja ryöstävät apinat Balilla vaativat ruokaa lunnaiksi – Ja ne ovat oppineet maksimoimaan voiton vaatimalla enemmän lompakosta kuin tyhjästä laukusta

    Turisteja ryöstelevät jaavanmakakit (Macaca fascicularis) Ulawatun temppelissä Balin saarella Indonesiassa tunnetaan siitä, että ne vaativat nappaamistaan esineistä ruokaa lunnaiksi. Nyt uusi kanadalainen tutkimus, joka seurasi näiden apinoiden elämää, osoitti niiden oppineen tavaroiden oikean arvon.

    Tutkimuksesta uutisoivan The Guardianin mukaan makakit nimittäin vaativat tavallista enemmän ruokaa tai maukkaampia herkkuja vastineeksi silmälaseista, älypuhelimista ja lompakoista. Sen sijaan tyhjistä kameralaukuista, hiuspinneistä ja vastaavista vähemmän arvokkaista tavaroista makakit eivät odottaneet niin paljon.

    Psykologian apulaisprofessori Jean-Baptiste Lecan johtama tutkijaryhmä tarkkaili ja videokuvasi makakeja Ulawatun hindutemppelissä 273 päivän eli noin 9 kuukauden ajan. Apinan ja turistin välinen tinkaaminen varastetusta tavarasta kesti pisimmillään 17 minuuttia.
     
    SK-, roadmaster95 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  19. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Miksi niille tarvitsee sanoa yhtaan mitaan? Punaista luuria ja saastyy kaikkien aikaa.
     
    esmi tykkää tästä.
  20. vette73

    vette73 Gearhead

    Ilmeisesti noilla myyjillä on joku yhteinen tiedosto, johon on mun kohdalle ilmeisesti tullut merkintä; vittumainen mies, tms., kun puhelut loppui erään tapauksen jälkeen.

    Hitsaan kaukolämpöä ja olin juuri ryöminyt putkien alle tosi ahtaaseen paikkaan, hitsasin kaasulla ja just kun sain isohkon putken lämpimäksi, niin puhelin soi.
    Sammutin pillit, ryömin pois ja vastasin puheluun.
    -"oletko talon xxx omistaja"
    Vastasin olevani.
    -"Minkä ikäiset viemärit ja vesijohdot talossanne on"

    Yleensä oon kohtelias, mutta kun oli hiukan kiire ja sauma tosi hankalassa paikassa, niin kohteliaisuus unohtui.

    Vastasin että "mitä vittua sulle kuuluu mun, tai taloni asiat". Ja siihen perään jotain kyselyä, ymmärtääkö hän häiritsevänsä ihmisiä soittelullaan.

    Ei kovin fiksua, mutta puhelut loppui
     
    roadmaster95 ja Peeaa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!