Buick 1937

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja terop, 29.12.2020.

  1. terop

    terop Gearhead

    Terve
    Onko kellään kokemusta mistä hankkia joku okoo 6voltin akku?, tarve siis tommosen nelilitrasen suoran kasin pyörittelyyn oijes.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    terop tykkää tästä.
  3. terop

    terop Gearhead

    jep pitänee tarkistella mitä lie alkuperäiset akut olleet virrananto kyvyltään, kaiketi tuommosella ikh mallillaki kesällä pyörinee.. näyttäs olevan exidellä jotain vähä jytympää virrananto kyvyltään esim 165A jne
     
  4. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Mulla on 140 ah -29 Buickissa ja kyllä vääntää käyntiin vaikka koneen massat paljon suuremmat kuin -37ssa.Sehän ei vaadi kun 2 pyörähdystä niin käy jos kaikki on säädössään.
     
  5. Kestää myös 12 voltin käyttöä pitkäänkin , mittarit oikeestaan ainoat jotka ei tykkää välttämättä 12voltista , polttimot tietysti vaihtoon mutta aika paljon helpompaa elämää jos ei museo tms syystä halua pysytellä 6v
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Ja laturi
     
  7. terop

    terop Gearhead

    joo oha se tuo 6 voltin järjestelmä varmasti melkoinen irvikuva sähköjärjestelmissä, kait tuo tavallaa hieno ois jos pelais tommosenaan mitä se on ku kaik vermeet on tuossa orkkis noita 6 voltin. mulla pitäs tuo kaasari kahtoo saako sitä tolkkuusa ja vähä sähköjohtoja uusata et hirviää ees koko akkua laittaa paikoilleen kokeilu mielessä, myös bensapumppu tarkistaa mitä se tekkee ja ja mitähä vielä.. ainaki öljy nousee ulkoisesta öljykanava putkesta kannen keinuille kun porakoneella pumppua pyörittää.. tämä autoha ei ole ollut koskaa suomessa ajussa ja ei ole edes kilvissä, paperit löytyy ja kun sen joskus sais semmoiseen kuntoon, että hirviää rekisteröinti katsastukseen viedä.
     
    Muokattu: 31.12.2020
    Väpsy ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  8. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    6v sähköt toimii ihan hienosti jos kaikki muu on kunnossa,ikinä ei ole ollut ongelmia ja ihan käyttöautoissakin minulla ollut 6volttisia aikoinaan.Esim -51 chevy lähti tulille oli mikä pakkanen tahansa.Nykyään vaan heikkoa tuo 6v sähköosien saatavuus.
     
  9. terop

    terop Gearhead

    Juu varmasti yleiset ajatukset 6v sähköistä on juurikin negatiivisia
    , tietysti alkuperäiskuntoiset ja ns. huonoilla johtovirityksillä/laturin ollessa sökö yms. antaa herkästi ikävän vaikutelman systeemin toimivuudesta, toki tasavirta laturi ei ole niin nopea lataamaan ja kun siihe vaikuttaa laturin pyörimisnopeuskin, eli ei aina ole täysi lataus päällä.
     
  10. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Onkos siinä sun Buickissa sellainen pitkä ja kapea akku?. Sen löytäminen voi olla haastavampaa. Itsellä on 53:ssa 6v optima
     
  11. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Akkukellari sipoo /Helsinki rajalla. Löytyy varmaankin hyllystä 6v kapeita akkuja buickkin. Mulla olis kanssa sellainen jouten, voisin myydä.
     
  12. terop

    terop Gearhead

    En tiedä akun leveyttä suoraan sanoa, mulla se tulee vänkärin puolen penkin alle ja ite taivuttelin siihe uuden kotelon ku edellinen oli nii hapero.. äkkiä siihe tekee millaisen akkukotelon vain haluaa ja ei paljo ulkokuoreen vaikuta.
     
  13. terop

    terop Gearhead

    No katotaan mitä tekee , on tuossa mulla hommaa vielä niin akku ei vielä ajankohtainen
     
  14. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Tossa -37ssa on ihan normi 6v lattian alla kuten mun 29ssäkin,eli ei se pitkä malli.Itse olen ostanut noita 6 volttisia akkumestarit ylöjärvi.Ja 140 AH on riittävä -37 varmasti.
     
    terop tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!