1000 ft ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja emil knievel, 7.1.2021.

  1. FB236

    FB236 2nd gear

    No mutta jos olet oikein videokuvannut niin eihän siinä sitten voi kellään olla mitään riskiä jarrun kanssa, ei edes ilman varjoa.
     
    Muokattu: 9.1.2021
    Catiska tykkää tästä.
  2. GS

    GS Gearhead

    ...niin, eikä varsinkaan tämän päivän laitteilla.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo,eiku topikkakauppaan ja vetelee. niit on kyl tarjolla. Tai vaik sil ponulla edes. Ei siinä, mä en oo koskaan kokenut mitään noista ajamistani radoista vaaralliseks. No, Lasnamäe Kanaalissa kyl totesin et yks lähtö riittää, ei pitoo ja ihimiset koko matkan asvaltin reunan ja kallioleikkauksen välissä. Muuten on noille omille himmeleille riittäny tasasuus, leveys ja jarrutusmatka. Mut ne ovatkin olleet päasiassa katuvehkeitä. En sit tie mikä siin on et yleensä noi parhaat neuvot ja syvimmät rintaäänet kuuluu niltä jotak ei itse rataa kuluta. Mä soisin että kuluttaisivat, on se matka sit mikä hyvänä.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kieltämättä puhun katsojaominaisuudessa, mutta kun katsojat loppuu, loppuu myös muutama virallinen rata, ja olen käynyt kisoissa viidellä vuosikymmenellä, niin jonkinlaisen katsojanäkökulman voin antaa, eli kun laji tuntuu olevan iltapäivälehdistössä suurennuslasin alla, ei riitä, että muutama kuski tuntee autonsa turvalliseksi yli 250 nopeuksissa, kun kaikki sitä eivät ole. Kuten kirjoitin aiemmin, tulee tehon sijaan muut ominaisuudet esille lyhyemmällä matkalla, ja se, että siirryttäisiin 60 ft matkoihin, edes vitsinä, tarkoittaisi se sitä, että taas häipyy katsojat, eli 300,3 m saattaisi olla tulevaisuudessa hyväkin kompromissi1/8 ja 1/4 sijaan ;)
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ne katsojat ovat jo motoparkista häipyneet, ja tuntuu et ei auta vaikka ajattais mailia 500 metrin radalla. Mä oon käynyt ekan kerran Keimolassa 1976, tulleks siit ny sit kuudella vuosikymmenellä, joista viidellä oon ite ajanut. Mut en väitä et se yhtään parmpaa musta tekis arvioomaan sen suhteen mikä jonkun muun kuin kaltaiseni friikin sinne radan varteen tai radalle vetäis. Sit jos niitä visioita on, ni paras asia ois tietysti ryhtyä itse puuhamieheksi ajamaan niitä joko kattojärjestössä tai muuten. Ekana siinä törmää rahaan, ja samoin vikana.
     
    hantta tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    No, rahasta tuskin asia jää kiinni, jos aletaan ajattamaan kaikkia luokkia 1000ft, kun tf sitä jo ajaa?Ja 79 ekat kisat katsojana Räyskälässä ;)
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mut onks se oikeesti joku viisastenkivi? Meil on ajanut viimevuonna vissiin yks TF. Eikä just muita FIA-vehkeitä. Mitens sit noi muut FIA-vehkeet, jos joskus jotain isoo kisaa ajetaan, kerrotaanks niille et tä matka onki nyt 1000ft? Ketä se palvelee, kuka sinne tulee?

    Mut jos raha ei oo ongelma, ni kannattaa mennä sinne toimintaan mukaan visioimaan ja toteuttamaan. Mä voin kertoa, se raha on aina ongelma, se kummittelee joka asiassa edessä, takana, sivuilla, yllä ja alla. Kaikki kulminoituu siihen.
     
    rallikuski ja pile tykkäävät tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ketjua lukeneena olen tullut tulokseen, että 100 metrin lyhennys kisamatkaan säästää rahaa kilpailun järjestäjältä ja kilpailijalta, keneltä sen lisäksi pitäisi säästää?Oletan, että jos tf: ää varten valokenno on 300,3 m kohdalla, sitä voidaan käyttää myös muissa luokissa, ja huom. en ole vaatimassa mitään sääntömuutoksia, viritän vain keskustelua tulevaisuutta varten, ja turvallisuudesta sen verran, että Euroopassa on viimeisen 50 vuoden aikana samalla matkalla loppunopeudet nousseet uusille sataluvuille ;)
     
    artsiracing tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Puhetta toki maailmaan mahtuu. Tekijöiks taitaa olla ruuhkaa vähempi. Jos mä esimerkiks oon ostamassa ittelleni uutta sähköpolkupyörää joka maksaa 4000 euroo, mut lompakos on euroja nolla, ni en mä oikeen saa avattua kuinka suuri säästö on se et mä ostankin kolmen tonnin sähköpyörän. Luulisin itseäni siin vaihees jo sosiaalidemokraatiks.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    No, mitään täsmävastausta en odottanutkaan, mutta mitä maksaa, kun se valmiina oleva valokenno otetaan käyttöön myös katuvessoilla?
     
  11. josu

    josu Gearhead

    Putki vaan pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin koppiauto, viisaammat kertokoon mikä on max vauhti motoparkissa koppiautolle
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja Anita ajaa yli 500 km/h lopareita ;)
     
  13. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Ai! Motoparkissa:eek:.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Onhan se 1000 jalan aika nytkin aikakortissa 60, 330, 660 ja 1320 jalan ohella.
    Eihän tuossa tarvitse muuta tehdä kuin listata tuloksista järjestys 1000 jalan mukaan, niin saadaan selville kuka on "tonnikunkku".
     
    hantta tykkää tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei voi, koska sähköpolkupyöräilijä sanoo, että maksaa ja pitää järjestää :(
     
  17. pile

    pile Gearhead

    Täs ny ku aikansa lyhennellään matkoja niin hetken päästä se on sitte ääripää vastas ja ajetaan vaan palan matkaa alta minuutin.
     
  18. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Niin tai vaan 60jalkasia!o_O
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Rehellisesti mie miestä vastaan kävellen, ehkä nuorempi polvi juosten :(
     
  20. Sallitaanko tekonivelet..

    Noin yleisesti tämän ketjun jutuista, niin kyllä mä Aito avioliittoliikkeen ymmärrän, mutta tämä Aito varttimaililiike on kyllä hämmentävä.

    Mulla on popcorneja, joten jatkakaa..
     

Kerro tästä muillekin!