1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Juu on samat mut tosiaan listojen reiät ihan eri. Tänään irrotin vanhan perän, Lehti jouset ja niiden Kiinnikkeet rungosta. Noi niitit lähtee kohtuu mukavasti laikalla ja porakoneella. Eli ehjänä otin jos jollain sellasille tarvetta niin löytyy molemmille puolille.

    Lehti jouset on myyty mutta niiden kiinnike levyt löytyy kyllä.
     
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Piti keula kasata mut eipä ollutkaan ilma pusseihin putken liittimiä ollenkaan. Niitähän ei siis sinne enää saa kun kaikki kasattuna eli meneekin maanantaille et saa pyörät alle.

    No huomenna tukivarret kiinni ja pallonivelet yms ja maanantaina sit nippuun kaikki kun saa oikeat liittimet vaan pusseilla.
     
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tuli tänään keulaa kasailtua sen mitä pystyy, pallonivelet, olkatapit, tukivarret paikalleen, ohjaus tapit olkatappeihin, moottorin Kiinnikkeet runkoo ja sit myin osia taas pois jonkin verran
     
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Etupään kasailua
     
    rekkamies, impala-63 ja esmi tykkäävät tästä.
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Listan reikiä kiinni
     
    rekkamies, Gary Grand, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. timopajala

    timopajala Gearhead

    Likasta puuhaa tänään
     
    rekkamies, esmi ja Vuppe tykkäävät tästä.
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Keula olis nyt nipussa alustan osalta
     
    rekkamies ja esmi tykkäävät tästä.
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Hitsailin tänään perän heppiin sillee alkuun eli tarkoitus huomenna laskee koppa tohon rungon päälle ja varmistaa että eturenkaat kääntyy tuolla rungon korkeudella kunnolla.

    Ainoo ongelma on se että ei oo noita oikeita vanteita eikä renkaita eli mittaileen joutuu ja noi 15" vanteet alla millä joudun mallaan ton keulan.

    Keulan korkeus siis vaikuttaa myös oleellisesti koko rungon ajokorkeuteen niin täytyy varmistaa tuo myös. Saattaa olla että joudun siis vaneri pyörät tekemään myös eteen että saan kaiken mallattua paikoilleen
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    4 linkki olis suunnilleen paikoillaan. Täytyy vielä siis mittailla kaikki ja sit hepata ne kiinni hiukan kulmista.

    Tuota yläkiinnikkeen paikkaa mietin eli saako olla akselin keskellä vai pitääkö olla ylempänä eli akselin päällä enemmän? Mulla siis triangulated 4 linkki tossa
     
    Nilsbertti, rekkamies, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo 4 linkin asennus hommat selkis ja huomenna olis se paikallaan ja toivottavasti pussit myös et pääsee testaan toiminnan ennen kun hitsaa ne täysin kiinni
     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis myös pussien alakiinnikkeet tehtynä. Ostin universaali mallit ja 90% sai itte tehdä eli sopivuus ei oikein ollu hyväo_O

    Laittelen videoo sit kun saadaan noi hitsailtua nippuun. Kaverilla on luokka hitsarin paperit nii se tulee tikkaan noi kiinni. Laitoin itte ne vaan kulmista hiukan paikoilleen et pysyy
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    No nyt alkais oleen tuo takapää kohtuu pitkällä jo
     
    rekkamies tykkää tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Minkälaista moottoria ja vaihdelaatikkoa olet tähän kaavaillut?
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ls tekniikka ja 4l60e laatikkoa meinasin.
     
    Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    Varmaan ihan fiksu ratkaisu,ja hyvä että kaikki eivät ole jääneet kivikauteen.
     
    Visa tykkää tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis on vaan niin hyvä kone ja myös taloudellinen, eikä mua pelota ne sähkö hommat jne.

    Camarossa oli myös Ls tekniikka ja ihastuin siihen kyllä niin hyvin että en varmaan muita omiin autoihin enää asentele :)
     
    Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Eilen tuli rakenneltua etupään iskarien rungon kiinnikkeet ja pulttasin iskarin samalla tukivarren kylkeen kiinni.

    Iskari sijoitettu siis eturenkaan taakse, siinä on ohjaus systeemien välissä sellainen juuri sopiva kolo mihin se just ja just mahtuu. Otan siitä ja koko rungosta videoo kun saan kokonaan nippuun.

    Tänään koitan tehdä taka iskarien ala kiinnikkeet niin alusta olis laatikon kannatin rautaa vaille enää.
     
    Muokattu: 20.1.2021
    esmi tykkää tästä.
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Pientä takapakkia eli ilmajousen yläpään kiinnike ei mahdu paikoilleen kuskin puolelta, jouduin lattiaan tekemään noin 5cm upotuksen.

    Sit huomasin että myös bensatankki tulee erittäin lähelle ilmajousta ja tänään mittailen ehtolla et joutuuko tankkia siirtämään myös taaksepäin.

    Iskarien ala päiden kiinnikkeet aika helppo onneks tehdä eli niiden kanssa ei ongelmaa tule.
     
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään tuli kaveri hitsaileen perän ja linkit paikoilleen. Nyt on alusta muuten nipussa mutta huomasin että etupään iskarin yläpååt eivät ole toimivat vaan iskarissa ei ollut ylöspäin yhtään joustovaraa niin päätin leikata ne pois ja sijoittaa eri lailla.

    Ei mikään iso homma mutta kuitenkin.
     
    esmi tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis iskarien korvat asennettuna. Kohta sais laittaa takapään ilma härvelit kiinni ja testailla miten tuo systeemi pelittää
     
    Seevu ja esmi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!