Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    V8-marketissa on näitä "laita yv" myyjiä.
    2h ilmoituksen jätön jälkeen laitoin yv. Ei oo "myyjä" 2vko lukenut viestiä. Eikä ees kirjautunut sisään

    No toiset haluaa myydä, toiset vaan keulia "on mulla tälläistä osaa, mut ei kiinnosta myydä"
     
    1purehell ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^näköjään viestimyyjät ovat samanlaisia kuin viestiostajat, molemmat pelkkää ajan hukkaa, ovat varmaan "vuorotöissä" molemmat porukat...
     
  3. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    On muuten kunnianarvoisissa autoliikkeissä myös ihmeellisiä myyjiä. Olen alkuviikon haeskellut paremmalle puoliskolle passelia kulkuneuvoa. Harrastusvälineiden kuljetus edellyttää jonkin suuremman maasturin hankintaa. Alkuviikko tullut soiteltua ympäri maata ja lisätietoja kyseltyä. Vastaajalla yleensä aina kiire, johtuuko koronasta, en tiedä. Luvattu soittaa takaisin, jos ei ole heti pyydettyjä lisätietoja antaa. Tilanne on nyt se, että yhtäkään kertaa ei ole soitettu takaisin! En tiedä mistä johtuu, jos googlettavat nimelläni löytyy kilpailutuloksia eikä seiskan juttuja.
    Onko normimeininkiä nykyään?
    Vallitsevassa tilanteessa ja keleissä ei ole haluja ajella ympäri maata autoja tutkimassa.
     
    1purehell ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Ihan normaalia nykyään olla soittamatta vaikka niin sanotaankin. Hiljattain koitin purkamoilta saada ostetuksi yhtä osaa, osa osasi sanoa ettei ole ja kolme lupasi soittaa takaisin kunhan ovat tarkistaneet löytyykö. Yksikään noista kolmesta ei ole vielä soittanut takaisin. Paskaa asiakaspalvelua se on.. Noh, löysin sitten osan pieneltä korjaamolta toiselta puolen Suomea. Maksu tilille rahteineen ja osa matkiksen kautta mulle. Case closed..

    Paskanpuhujia riittää nykyään ihan silmittömästi...
     
    maverick999 tykkää tästä.
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    [QUOTE="JiiTee, post: 3

    Paskanpuhujia riittää nykyään ihan silmittömästi...[/QUOTE]

    Amen to that!
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä olin ostamassa halliin 25-30000€:n maalämpöjärjestelmää ja kyselin eri valmistajilta. Yhteenkin firmaan laitoin 2 tarjouspyyntöä ja soitinkin perään. Ei tullu tarjousta. Ostin sitten Niben, kun niitä kiinnosti myydä.

    Samaan halliin tein 110m2 teräsrunkoisen katoksen päätyyn. 8 firmaan laitoin tarjouspyynnön ja 1 vastasi. :(
     
    Pläkkäri ja Peeaa tykkäävät tästä.
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    Jaahas,taidan olla tekemisissä saman ”myyjän” kanssa.Minkähän ihmeen takia tämmösiä ilmoja viitsii tehdä jos innostus loppuu siihen???
     
  8. signet

    signet Gearhead

    Kyllä se on aika normaalia purkaamoilla.Se ettei mitään kuulu tarkoittaa sitä,ettei osaa löydy.
    Paljon tärkeämpää on soittaa niille,joille sopiva osa on olemassa.Sittenkin niitä on irroteltu ja haettu varastosta turhaan kun ei tulla kuitenkaan hakemaan.Tai osa ei olekkaan sopiva.sitä turhaa työtä on tossa hommassa aika paljon.Ja huonoa asiakaspalvelua....
     
  9. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Mikäs on sellainen kohtuullinen aika odottaa ei oo- vastausta eli ei soittoa? Se on vähän veemäistä saada asiakkaan autoa kuntoon suht nopeasti, jos täytyy odotella päivä kaupalla. Kyllä mä näkisin ihan yhtä tärkeäksi soittaa myös se ei oo- soittokin asiakkaalle jotta voi siirtyä metsästyksessä eteenpäin. Voi olla, että sitä takertuu pieniin asioihin, mutta jos kerran telefoonin toisessa päässä henkilö sanoo - - > soitan sulle takaisin, niin kyllä tuo mun mielestä tarkoittaa sitä, että henkilö myöskin tekee niin. Ilmeisesti nykyään ei tarvitse enää ymmärtää lukemaansa tai kuulemaansa. :rotfl:

    Ja mitä noihin hakematta jättämisiin tulee, niin voin vaan lainata itseäni tuolta aiemmin..

    Paskanpuhujia riittää nykyään ihan silmittömästi...

    Siellä seassa on toki ihan oikeitakin asiakkaita joista voisi saada jopa pidempi aikaisen asiakkuuden, mutta jos homma paskotaan heti ensi metreillä, niin ei sitä synny kovin helposti.

    Ei mulla muuta.. :lol:
     
    Peeaa tykkää tästä.
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    minä kävin siellä sinun laanilla vissiin oisko ollu toukokuussa 2020. Olisin ollu vajaa nissan n15 eli almeran vanne/rengassettiä ja ration ehjää antennia tytön autoon. Yks työmies (tarkistin kysymällä että oli varmasti töissä siellä) ei ymmärtänyt tai ei sitten halunnut ymmärtää että niissä vanteissa on eri jako kuin n16. Ne sopivat ja kerrankin hyvät ja halvat tuli sitten haettua yksityiseltä lappeenrannasta. Puheet piti just eikä melkein mikä on harvinaista nykyään ja vielä kysymyksessä oli nuori mies. Ennustan loistavaa tulevaisuutta hänelle alalla kuin alalla. Tosin matkaa tuli ajettaessa edestakaisin mutta hermot säilyi. Antennia etiskelin itse sieltä laanilta, siihen sain ylimalkaisia ohjeita ehkä ”jossain” alueella saattaa olla. Etsiessä kohtasin pari nuorempaa miestä jotka olivat ilmeisesti mykkiä. Eivät ainakaan vastanneet mitään kysyttäessä. Näyttivät työvaatteissa kuitenkin ehkä kuuluvan henkilökuntaan ja nojailivat ainakin firman kalustoon. Olin kesäshortseissa kauppareissulla joten en viittiny joka paikkaan ryömiä. Antenni on edelleen löytymättä. Tosin ei ole aktiivisesti etsittykään. Anteeksi ja kiitos.
     
  11. multsi

    multsi 2nd gear

    Ei nyt suoraan aiheeseen liity, mutta tietääkö tai tunteeko joku keitä nämä "sarjaromuttajat" ovat liittyen romutuspalkkioon? Ennätyshän oli vissiin sadan auton romuttaminen ja kymmenienkin autojen romuttajia useitao_O

    Kun ehdotkin olivat melko tiukat, eli auto pitää olla ollut yli vuoden omistuksessa ja vielä liikennekäytössä, niin kenellä on näitä kymmeniä tai jopa yli sata??

    Lähinnä tulisi mieleen joku romuttamoyrittäjä, mutta eivät kai nämä autoja nimiinsä riesaksi ota. Ja eihän nyt kukaan harrastajakaan varmaan koko autokalustoaan ole paaliin työntämässä, että saisi yhden uuden. Sen ymmärrän, että jollain voi olla varaosahylsyjä pihalla useitakin, joista nyt on hyvä hankkiutua eroon, mutta nuo määrät ovat täysin absurdeja, mitä nyt lehdistä lukenut.
     
  12. tapsah

    tapsah 2nd gear

    varmaankin joku jobbari joka hakee suhteilla isoista liikkeistä sinne myyntiin kelpaamattomat vaihdossa tulleet kone ym vikaset läjät pois, yksityishenkilönä joutuu ottaan ne nimiinsä??
     
  13. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Eikös riittänyt et se on ollut yhden päivän ajossa mutta ei tarvitse olla katsastettu ja yli vuosi piti olla romuttajan nimissä.
    Tiedän muutaman normaalin työsssäkäyvän jepun joilla on 20-40 autoa odottamassa mut nämä eivät pysty hyödyntämään kuin yhden.
    Tuo yks päivä ajossa meinaa 10 e verolappua trafista vähintään ja vakuutusyhtiö vie kans omansa.
     
  14. bathory

    bathory Gearhead

    Mä laitoin sunnuntaina peräti kolmelle erille ja kukaan ei vastannut :(
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Onkohan noita autoja muuten kuin paperilla...
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sanotaan, että ainakin paperilla.
     
  17. signet

    signet Gearhead

    Ei siellä koskaan kahta enempää töissä ole kerrallaan ollut,saattaa siellä jotain kuljetusliikkeen kuskeja notkua,mut ne ei ole siellä varsinaisesti töissä.Purkaamo on nykyään ihan eri firmaakin,ja olen tälläkin palstalla sen ennenkin tuonut julki,ettei se ole mikään kultakaivos,ja tyypit mitkä siellä on töissä,tekevät sen mitä ehtivät,mutta homma perustuu paljolti itsepalveluun,ja tossa osoitteessa ei ole asioihin tulossa muutosta, ehkä sitten kun päästään muuttamaan.Tai sitten ei,purkuosien myynti saatetaan lopettaa kokonaan.Se on asiakkaiden toivoma asia että aletaan taas myymään osia,15 vuotta välillä paalattiin kaikki suoraan kuivauksen jälkeen.Liikevaihto osien myynissä on olematon,ja palvelutason/myynnin lisääminen vaatisi resursseja vähän perkeleesti.
    Noista autoista mitä tuolla on ei saa juurikaan irti kuin kymppien osia,ja niitä täytyisi myydä vallan perkeleesti,että saa edes työntekijöiden kulut maksettua.Itse en ehdi kovin paljoa paikalla olemaan.
     
  18. signet

    signet Gearhead

    TÄ?Romuttamoyrittäjä?Romutuspalkkioauton pitää olla YKSITYISHEKILÖN nimissä,ei firman.Lähinnä tulee mieleen nämä laittomat kotipurkajat(jos ette tienneet,niin purkaamo tarvii ympäristöluvan,ja sitä hakeakseen firman.Ja laki ei tunne pienimuotoista purkamotoimintaa,vaan yhdenkin auton purkaminen vaatii ympäristöluvan) jotka ovat ottaneet purkamiansa autoja omiin nimiinsä.Meillä on 500 autoa pihassa, joista jokaisesta on tehty romutustodistus,yhdestäkään niistä ei saa enää romutuspalkkiota.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eli ahtaasti katsottuna suuri osa OD:n lukijoista olisi rikollisia.
    Venynyt ikuisuusprojekti, joka aloitettiin innolla ja pikkumoottori myytiin, sitten koko projekti pysähtyy vuosikymmeneksi.
    Siinä olisi viranomaisilla mahdollisuus vaatia romu (projekti) siivottavaksi.
     
  20. signet

    signet Gearhead

    Laki on aika tiukka,valvontaa ei vaan ole.
     

Kerro tästä muillekin!