1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kuinkahan se näissä mahtaa olla. Pre -84:ssa motskarissa ei tarvi olla mitään e-leimoja tms, missään.
     
  2. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Mulle katsuri sanoi et laita millaiset valot haluat mua ei kiinnosta kun en voi tietää millaiset siinä on alunperin ollut.
    Kyse oli -98 vuoden autosta.
     
  3. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Ei - 58 vuosmallin autossa tartte mitään E hyväksyntää..
    Tekee vaikka itte valot.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Tässä ei ole kyse välttämättä E-merkistä, vaan siitä, että tarviiko se jonkun merkin. SAE tai DOT tai jotain. Mitkä oli vuonna 1958 vaatimukset? Tässä on jotain historiaa:

    https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.330.2805&rep=rep1&type=pdf

    Toinen kysymys on sitten se, että kuinka kiinnostunut tai tarkka katsuri asiasta on..
     
  5. lintta88

    lintta88 2nd gear

  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Osaa se tulostin tehdä niitä DOT kirjaimiakin lampunlaseihin. Katsoo jostakin vanhasta kuvusta mallin ja tekee sen mukaan. KISS metodi.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja ihan katsastajan käsikirjasta löytyy kotimaiset vaatimukset.
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    PETG-muovirulla tulostimeen tilattu. Onneksi en tilannu Pontiacin valoja, kun sattumalta törmäsin 3/2013 Amerikanrauta-lehteen ja siinähän Brookwoodissa oli just samat!
    Mä aikanaan harrikaa (vm.1997) rakentaessa stressasin noista merkinnöistä, mutta muutoskatsastuksessa sitte ei ketään kiinnostanut. Nyt ei jaksa välittää. Jos joku naukuu, niin katsotaan sitten uudestaan.

    Ruostepaikka liimautui MIGillä paikoilleen ja kyljenkin sain epoksoitua. Pari virhettä sieltä sitten löytyi, kun pinnan sai yksiväriseksi. Huomenna näkee miten Slick Sand täyttää.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässä yksi virhepaikka. Tajusin vasta tänään _oikeasti_ katsoa miten sivuikkunoiden tiivisteet sijoittuu. Nehän ei peitäkään peltiä pinnassa vaan menee taakse koloon. Ja nopeasti tekemällä ei tuu hyvää..
    [​IMG]

    Ja tää oli vähän "varjossa":rolleyes:
    [​IMG]

    Hiomatallan reunan pyyhkäisyjä.
    [​IMG]

    Se kuinka suoralta kylki sitten slickin jälkeen näyttää, ni onkin jännempi juttu. No sekään ei maata kaada: ainahan sen voi sitten tehdä uusiksi:)

    -Jake-
     
    Gary Grand, 12345678910, esmi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Vezques

    Vezques 3rd gear

  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä tohon nyt printataan, tai sitte mennään vakiotyyppisillä. Toi Ford ei oikein puhuttele.

    -J-
     
    Vezques ja Väpsy tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Slick Sand ruiskutettu ja kyllä onkin hurjaa kamaa! (hajunkin puolesta, tarttu meinaan kivasti vaatteisiin, vaikka haalari oli päällä).

    Quartti meni kahdessa erässä kylkeen. Arvoltaan 30€ ja työtä 40min. ruiskun puhdistus mukaan lukien. Ei paha!

    Ekaa kertaa testasin ja huomasi, että eipä tarvitse todellakaan pohjaa tehdä niin tarkasti, kuin tavallisen hiontamaalin kanssa. Täyttö ei ihan riittänyt pahimpiin kohtiin, mutta ne on helppo käydä läpi vielä.

    Osa kuvista vähän sumuisia, kun heti piti näppäillä.

    [​IMG]

    Tämä ei täyttynyt (ehkä) ihan, vaikka aika reteällä kädellä rappasin.
    [​IMG]

    Hiomaklossin jälki peittyi oikeastaan ekalla vedolla.
    [​IMG]

    Vähän erottuu golfpallopinta
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Choppaussaumakaan ei peittynyt (oli odotettavissa)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässä vaiheessa ei voi kuin lämpimästi suositella tuotetta! Ruiskutin Motonetin halpisruiskulla ja 2mm. suuttimella. Kerroksia 2-5 kohdasta riippuen. Flashiaika n. 5min.

    Saa nähdä suosittelenko enää huomenna, kun kokeilen hiomista. Hiomiseen muuten openi suositteli 500-800 kuivana (600 piisais, mutta väriksi musta, niin naarmut voi näkyä) ja lopuksi pyörittävin liikkein. Voi olla, että kesällä tuuppaan auton pihaan ja hion vielä veden kanssa.

    -Jake-
     
    Gary Grand, esmi, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hippasen hioskelin eilen kyljen päältä ja nätisti tasoittui! Sitten aloitin vihdoin homman, joka olisi pitänyt aloittaa jo viikkokausia sitten..

    [​IMG]

    Kelpaa taas ähertää :)

    -Jake-
     
    esmi, Make500, Ismoskosmos ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Niin juu ja tällainenkin löytyi alta:

    [​IMG]

    Perään räkäisty rumasti kiinnikkeet ja tukivarsikin murtunut.

    Perä AB koodilla: 3.55, lukoton, powerglide, Detroit gear&axle.

    http://www.348-409.com/differential.html

    [​IMG]

    -J-
     
  14. Kannattaa pyörittää pyörää ja laskea kierrokset kardaanin kierrokset. Tuon ikäisessä kiertopalkinnossa voi tulla ylläreitä siinäkin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Peili. Vähän piti karmiin tehdä tilaa, kun en taas ajatellut loppuun saakka.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Huh huh. Kuva aina paljastaa, että tekemistä on! Choppaajan työ on ollut kyllä kaiken kaikkiaan ihan käypästä, mutta ite tykkään kihnata vähän viimeistelyäkin.

    -Jake-
     
    Gary Grand, isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo. Mulla on Impalasta jäänyt ehjä perämurikka samalla välityksellä, niin ei montaa kyyneltä tirahda, jos banjo on täynnä banaaninkuoria.

    Enkä mä muuten tiedä onko tuo nyt mikään kiertopalkinto, kun tiedän omistajat (2) 80-luvulta saakka ;)

    -J-
     
    Gary Grand ja esmi tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Perähommelia vielä googlasin: 1958 oli ainoa vuosimalli tuolla tuennalla. Taidan joskus värkätä itselle tällaisen:

    [​IMG]

    -J-
     
  18. Ei ollut tarkoitus dissata. Tarkoitin, että tämmöisissä ei aina kaikki ole miltä näyttää, kun siellä on usein ollut monta seppää sitten tehtaan liukuhihnan.

    Kannattaa tehdä samannäköinen kuin tuo ja väittää sitä tuon tehtaan tekeleeksi, kun periaatteessa tukivarsien pitäisi olla tehdastekoiset.

    Ja uskottavuutta lisää kiva tarra..;)
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. leemu

    leemu Gearhead

    Takalamppuasia tuli mieleen, kun sattui vastaan C2 Corvetten lamput.
    Minen mistään mitään tiiä, mutta mun mielestä vois näyttää hyvälle:odroll:

    [​IMG]
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain ekan lamppuproton:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Matalampaa kokeillaan varmaan huomenna.Voi olla, että tulostaja on muutakin keksinyt.

    Keulaa purin ja pohdin muutoksia. Lamput ainakin upotetaan ja vakio puskuri jää. Huonot kromit siinä on, mutta ehtiihän sen sitten vaihtamaan/kromaamaan myöhemmin. Putkimaski oli omissa ajatuksissa, mutta motörsportti- Eero käväisi tallilla ja antoi idean päällekkäisistä alumiinilevyistä tehdystä ritilästä.

    [​IMG]

    Eräs kustomiheebo ehti mulle piirtää kuvankin keulamuokkauksista:

    [​IMG]

    Tykkäsin heti tuosta lamppujen alapuolisen nurkan muodosta! En olisi kyllä itse keksinyt.

    -J-
     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!