rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Itketään vaan. Saako yrittäjä ne puuttuvat osat niistä kiinan paketeista jotenkin nopeemmin vai miksi pitäisi maksaa tuplat/riplat samasta kurasta.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitkä kiinan osat?? Ainoot kiinan osat mitä mä myyn tulee Moparin paketeissa (hassua, mutta mm Jeepin 2011 VM:n koneen öljjysuodatin on made in chine -tuote)... Jos jotain muuta on made in china, niin ei ole tietoista, tukkurit ostaa paskaa ja liputtaa ne uudestaan, kuten joku moottorin kumi aikoinaan, muovipussissa jonka sisällä se oli, lukee made in taiwan, pahvilaatikossa lukee made in taiwan ja tarra jonka tukkuri on liimannut lukee made in usa... Minä en tilaa mitään kiinasta... En ymmärrä mitä sulla on mua vastaan... Koskas mä oon sun muroihis kussu? En ainakaan muista kusseeni kenenkään muroihin...
     
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Hattua nostan JAMANTILLE että jaksat tuota hommaa tehdä ja vielä kaiken lisäksi jakelet ilmaisia neuvoja ja ohjeita meille. Kiitos.
     
    rampleri ja Akit tykkäävät tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olisin tilannu sulta gasgacinchia kesällä mutta saksasta
    Ite alotit kinaan. Mä voin lopettaa sen.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Yrittäjän tehtävä on tehdä työllään ja ehkä joissain tapauksissa myös osillaan katetta niiden myötävaikutuksella jotka eivät ehkä siihen pysty. Jos joku tilaa osat halvemmalla tai tekee työn itse niin siitä vaan. Köyhänä ja luulolla siitä että osaan ja pystyn teen yleensä itse niin. JAMANTin ironinen ja nokkela huumorintaju on syy miksi ylipäätään avaan keskusteluja mihin hän on osallistunut. Ironia on vaikea laji, jonnet ei aina tajuu (kaikki). Ei yrittäjän elämä yleensä ole helppoa ja jos harrastajille vielä jakaa ilmatteeksi neuvoja niin muiden pitäisi olla kiitollinen.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En kiistä.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja tarkoitin kiinankuralla varaosakauppiaita yleisesti, tämähän ei ollut Jamantin ketju, eikä suoraan hänelle suunnattu. Sorry.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    None taken, vai miten se nyt meni, ei meidän käy kuinkaan... Peace :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Vuppe tykkää tästä.
  9. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Aika järkyttävän kallista on tilata osia muualta kuin rokautosta. Tilasin pikkusälää alle kilon verran firebird kaupasta. Osat 435 taalaa, rahteineen koko tilaus 607 taalaa. Tuohon vielä kotimaan verot niin loppusumma mennee yli 660 euron.
     
  10. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Mistä puljuista jenkeistä saa tilattua "pre pay customs" tyyliin. Rokkiauto myy paria osaa "out of stock" koko ajan
     
  11. -tl-

    -tl- Gearhead

    Joidenkin ebay myyjien tilauksissa voi maksaa tullit etukäteen, niissä lukee "Customs services and international tracking provided"
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Yleensä mainitaan sivustolla. Tosin tarttee lukee se lopputeksti kanssa.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Voorttiin pikku sälää. Postikuluja reilut 44€, maksoin verot heti, 24€. Vittumaisesti tulee 5 lähetystä ja jos ne pitää tullata kaikki erikseen niin mielummin maksan alvit tilatessa...

    Otin samalla muutaman iridium (joo, hifiä) tulpan motskariin, vajaa 4€ pala. Kestää hyvin liian rikastakin seosta pimenemättä.

    Ja ettei kotimaisia kauppiaita ihan unohdeta niin sellaisestakin otin pikkunippelin, tiistaina, edelleen tilaus "odottaa käsittelyä", raha kelpasi kyllä heti tilatessa.
     
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Itelle tulee lähes kaikki auton osat Rockautosta,halpaa ja vaivatonta.Suomalaisillakin kauppiailla kävisi kauppa paremmin jos olisi hyvät nettikauppa sivut.Suurin osa noista on ihan onnettomia ja valikoima pieni.Ymmärrän että alussa on helvetimmoinen homma pistää se pystyyn.Samoin harva pystyy pitämään semmoista varastoa josta löytyisi jokaiselle sopivaa tavaraa,pelkään että kivijalka kaupat katoaa ajan myötä kokonaan.On vaan vaikea perustella itelle miksi kävisin osan kivijalka kaupasta,osa maksaa tuplat ja aikaa menee pari tuntia.Rahat joutuu kuitenkin repimään matalapalkka töistä,sitten olisi eriasia jos lompakko olisi paksumpi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tulpat on muuten todella halpoja rockautossa. Ostin lexukseen Denson iridiumit niin vitosen jenkeissä kappale ja Suomessa 20 euroa! Samoin isolohkoon acdelcon perustulppa 1.13€ kappale.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei selitä koko asiaa, mutta se vitosen hinta on veroton hinta siellä, 20 ekuu on verollinen hinta, loppu on osaksi rahtia, tullia ja veroja ja katetta, laske paljonko itse ottaisit katetta, jos olisit yrittäjä... Ja ei, en myy lexuksen iridiumtulppia, koitan selittää sitä hintaa... Osa syystä on vero veron päällä, ei se kivijalka kauppias sille veron päälekkäisyydelle voi mitään...
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, kyllä ite ainakin lasken se n hinnan rockautosta niin että ne mahdolliset verot etukäteen maksettuna omalla postinumerolla ja halvimmalla fedexin tuonnilla. Silloin se on vertailukelpoinen kotimaisen kivijalkakauppiaan tuotteeseen verrattuna. Että jos vielä näin laskettuna saa isolohkon perustulppaa kotijo toimitettuna 1,13 kipale ni vau mikä diili.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei se kotimaankaan kauppias niitä ilmaiseksi kotiin toimita, kuluja tulee siitäkin.

    Motskarin osia tulee haettua kesällä "lähipuodista", matkaa noin 35km, hyvä tekosyy lähteä ruisaileen.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toi sama ”lähipuoti” probleema on itelläkin. Vaikka tarttis vaimon käyttöautoonkin osia niin lähin puulaaki on 36km kaupungissa. Siksi tilailen osia ulukomaan eläviltä kun ne tulee kotijo ovelle tai pakettiautomaattiin työmatkan varrelle eikä tartte maski naamalla mennä kaupunkiin ostamaan niitä kalliimmalla.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  20. -tl-

    -tl- Gearhead

    En tiedä lexuksen tulpista, mutta omaan autoon saa iridium tulpat rockautosta myös vitosella kappale ja se hinta sisältää fedex rahdin ja 24 prosentin alvin...
     

Kerro tästä muillekin!