Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Talvi Cruisailua osa II.
     
    Muokattu: 19.1.2021
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt ajellu Diablon 93 ohjelmalla ja MDS off, niin kulutus hypänny puhtaassa taajama pyörityksessä 19l/100km->22l.... se että onko tolla sit väliä noilla kulutuksilla... :D:D
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ootko varma että keliolosuhteet yms on samat ku aiemman kulutuksen mittoessa? Itse en huomannu ku 0.5 litran kulutuksen nousun matkassa ja 1.0 litran kulutuksen nousun kaupunkiajossa kun disabloin MDS käytöstä. HUOM, mulla oli se Diablon 93 softa sisässä jo ennen MDS disablointia ja vertailin kulutuseroja vain MDS vaikutuksen suhteen.

    Ne Diablon softat itessään kyllä nostaa kulutusta koska nehän aukasee pintakaasulla jo paljon enempi läppärunkoa joten entiseen tyyliin kaasupolinta käyttäessä läppärunko on paljo enempi selällään koko ajan ja se luonnollisesti nostaa kulutusta. Sen MDS vaikutus kulutukseen oli minusta merkityksetön.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Keli pysyny aikalailla samana. Ja tosiaan, kulutus ja ajaminen on itsellä pahin mahdollinen. Lyhyitä 3-8km ajoja taajamassa, ilman lohkoa liikkeelle yms... Eli aika sama viekö se 19 vai 22. Siitä puheen ollen, käytävä välillä heittää ihan maantielenkki ja katsoa kulutusta sit.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuli testailtua uutta kameraa. Ja ei minusta ammattivalokuvaajaksi ole. Vaatisi lisää välineitä ja Lightroom/Photoshop opettelua :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Softaa ja muuta kalustoa tärkeämpää on aluksi miettiä kuvauspaikkaa ja autoa kannattaa myös käännellä vallitsevaan valoon nähden. Aja auto vaikka jonnekin puistoon tai rantsuun jossa on seesteistä maisemaa jotta saat kuvattavan irti taustasta ja mene lähelle kuvattavaa kohdetta.
     
    isalmela ja Fuselage tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tarkotus oli mennä viereiseen rantaan/satamaan kuvaamaan, mutta Jumpsistömpsisjumputi teiniporukat oli vallottanut parkkipaikan. Mutta jatketaan kokeilua. Viimeksi ollu järkkäri -90luvulla, niin onhan tämä halpaa nykyään. Kun voi ottaa kuvia niin paljon kuin lystää, ilman että on konkurssissa kehityskustannusten kanssa ja todeta ehkä 1 tai 2 kuvaa koko rullasta onnistu.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuossa muutama läheltä kuva, kuten kuvista näkee niin heijastuksia, väärät kulmat yms kaikkea :D Mutta tässä oppii samalla. Pyöröpolarisaatiosuodatin ja 3 jalka menee hankintaan. Hieman helpoittaa kuvausta, mutta muuten vaan opiskella lisää.
    Esim alin kuva ISO 12500... näyttää kuin talvipäivä vaikka "blue hour" oli jo menny yli tunti sit.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Yövuorot on aivan saatanan vaarallista aikaa kun on liikaa aikaa pyöriä netissä.
    Hmm ai etujarrut on tehottomat. SRT8 ei käy koska pitää vaihtaa olka-akselit.
    Mutta ei hätä, kaikki RWD ei-SRT8 isojarrusarjat käy. Ai hinta... Esim BAER 14" sarja 2000$...

    Ai ei RWD ilma-alustat käy AWD... mutta hetkinen. Iskari tolpan yläosahan on sama RWD ja AWD, ainut poikkeus on AWD 30-50mm korkeampi korkeus... voi vit... eli RWD ilmapussit käy myös AWD tolppiin...
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pakko tilata linelock yms systeemit. Ei vaan voi omistaa Hemi jolla ei voi polttaa kumia :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Muistelisin että kun tuon 300C uuden kopan tuonti alkoi 2005? niin käytiin niitä maahantuojan koulutuksessa testailemassa. Aluepäällikkö näytti pätkää jossa hemi sedanilla vedettiin kasikkoa parkkipaikalla. Kysyin että mitenkä tuo onnistuu? Sulake pois kuulemma jotta ajonhallinnat pois päältä. Tuskin chrysler americalla joka oli klipin tehny oli linelockia autossaan? Kiellettiin erikseen ettemme saa ottaa pois edes henkilökunnan virkistyskäyttö tilaisuuksissa.
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Noista ku poistaa sen luistoneston käytöstä sulakkeella tai softalla niin perästäkin katoaa sitten "lukko" koska se ei enää jarruttele sitä sutivaa rengasta. Että saa näyttäviä yhen rattaan burniksia :lol: Ihan samaan pääsee laittamalla linelockin, toki jos vaan meinaa takajarrut poistaa linelockilla vanhanliiton linelockilla niin aika varmalla on vikakoodeja sitten sen käytöstä tietsikka täynnä ku mekaanisesti poistaa käytöstä takajarrut ja tietokone koittaa sitä linjaa käyttää.

    Voi olla helpompiakin tapoja, mutta äkkiseltään jos haluaa paikallaan jauhattaa kumia niin viisain asentaa taka-akselille oikea lukko ja pelkästään Diablosportilla disabloida luistonesto pois käytöstä tai ottaa vaan se sulake irti.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Mites näissä toi neliveto on toteutettu?
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    2005-2008 saakka Magna Steyr MS140 . Jatkuva neliveto 38/62 jakaumalla. Siellä on joku planeettapyörästötyyppinen jakolaatikko mikä jakaa tehot.
    2009 tuli gen2 malli, Borg-Warner 44-40. mistä saa ohjelmalla tai sulakkeella etuvedon pois.
    05-08 Kumipoltto onnistuu, kun laittaa linelockilla etujarrut lukkoon, niin tehot menee vaan taakse.
    Jep avustimet saa pois Diablolla, oli sen verran vinkeet ajettava, että 5km ajon jälkeen laitoin kaikki takasin päälle. :D
    Ja sivuluissa ton saa talvikelissä menemään helposti, vaikka ois sutimisen ja luistonestot päällä. Liikaa massaa, painoa ja tehoa, että järjestelmä pystys korjaamaan sit kunnolla.
     
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Minusta tuntuu että se Diablo softa muuttaa sitä sekä sutimisenestoa että ajonvakautusta "vähemmän herkäksi", vakiosoftalla ei kampea eikä luisu lähellekään niin paljoa. Ainakin takavedossa huomasi että Diablon softalla esim vaikka sutimisenesto oli päälläkin täysin, niin anto kyllä vetää rantua ihan eri paljon kuin mitä ilman Diablon softaa jolloin hyvin nopeastikin katkasi tehot ku takarattaat alko tyhjää lyömään :)
     
  16. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Valokuvatessa taustaa saa sumennettua kuvaamalla esim kauempaa zoomaten isolla aukolla. Toki jos objettiivi on valovoimaltaan huono (halpa) niin ei onnistu.

    Onnea kameran oston johdosta :)
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pitääpäs testata vakio ja Diablon softaa. Onneksi toi ei ole mikään VAG tyylinen, että pikkusenkin sutasee tai yrittää tarjota persettä sivulle. Niin meno loppuu kuin täillä tervassa.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa olikin hyviä vinkkejä. TransZformer boxiin saa liitettyä läpyskät, kun juottaa niiden johdot ratin + ja - johtoihin/piirilevyyn kiinni.
    Ja kun hajosi sopivasti vilkunviiksihärdellinkin, niin joutuu muutenkin purkaa ratin pois. Lopetti viiksi palauttamisen ja rutina kuuluu kun rattia pyörittää...
     
    hartsa69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!