Alumiini powerglide kunnostus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ViLU, 14.2.2014.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    72 in/lbs kiinni ja 3.5-4 kierrosta auki olen käyttäny ja hyvin on pelannu 509cid koneen perässä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Nähtävästi oli onnistunut vaihteisto remppa, kun toimii ihan niinkuin pitääkin. Tuli vielä haettua tuore leima Impalaan, joten ajokausi on avattu :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tunkeudun tähän ketjuun, kun ilmeisesti tuo edellä mainittu kitkalevyjen jousihomma vaikuttaa tähän videon väljyyteen, vai onko "irtonaisuus" vika. Loota oli rempattu, mutta alkanut luistamaan. Saaneeko kuntoon kitkalevyjä lisäämällä, vai kertooko video mitään?
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Leppäsen veljekset tuusulassa tietää miten paljon powergliden osista voi jättää pois että se vielä toimii vaihdelaatikkona. Ja toimii topalcohol dragsterissa.
     
  5. Ei muuten toiminut siihen maailman aikaan metanooliräksterissä powerglide. Ei ne kestänyt yhtään ja minulle ne kaikki laatikot tuli ja niistä sai tehtyä yhden hyvän pikkulohkoräksterlaaktikon (1992) joka palveli ja varmaan palvelee vieläkin.

    Nykyään powerglidekamaa paremmin ja kehittynyttä, tai voiko niitä sanoa powerglideksi jos ei ole nykyään kovissa 2vaihteisissa mitään powerglideä, korkeintaan ulkonäkö suunnilleen...
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jos mulla olis ylenpalttisesti rahaa, niin ei Suomessa olis ku yksi paja, johon laatikon veisin laitettavaksi, mutta kun köyhällä ei oo varaa hyvään (vai miten se meni), niin ropostelen itse. Sitä paitsi näiden värkkien sielunelämään tutustuminen käsikopelolla on ihan mun alaa (ope kun olen). Wanha viidakon sananlasku: "joka päivä oppii jotain uutta".

    Impalan TH400:n laitoin itse, vaikken ollut koskaan automaattilaatikkoa avannut (en tosin manuaaliakaan, paitsi Harrikan). Eiköhän tuostakin laatikko tule. Ihmisen tekemä sekin on.

    -Jake-
     
    ASaari, Väpsy ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No niin taisi vika löytyä. Pannan kiristäjä?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuskin sen kuuluu olla rutussa? Saako näitä varaosina, vai koitanko korjata?

    Toinen vika:

    [​IMG]

    Kuka myy osia? Onko AnttiK. linjoilla?

    Tietääkö joku tosta kitkalevyjen hölskymisestä? Kun laitan nämä selkeät viat kuntoon, niin laitanko kasaan, vai?

    Mitäs muuta tiivisteitten lisäksi kannattaisi sisälle laittaa, os vaikka 454:n perään töräyttäsi?

    Kiitos neuvoista etukäteen.

    -Jake-
     
  8. nuffield

    nuffield Gearhead

    Vähän isolta tuo välys näyttäs tuossa videolla. Jos yleis sääntönä pitää noin 0,25mm välystä per yksi kitka.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eli lisää levyjä väliin?
     
  10. nuffield

    nuffield Gearhead

    Kyllä. Noissa on eroja kitkojen määrissä jo tehtaalta lähtiessä riippuen minkä koneen jälkeen tehty. Oiskohan tuon laatikon joku kasannut vähän keräily osista ilman ajatusta.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä käsittääkseni ihan ammattilainen tehnyt. Noista levyistä oli puhetta, että laatikkoon ajateltiin lisälevyjä, mut päädyttiin vakiomäärään.
     
    Muokattu: 24.2.2021
  12. nuffield

    nuffield Gearhead

    Ootko muuten purkanut tuon laatikon jo ihan muttereiks? Voihan tuohon välykseen löytyä joku muukin tekijä esim. Pakan lukko rengas lähtenyt irti?
     
  13. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Antti.K paikalla, kaikkia PG osia löytyy ja laitoin yv.
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole vielä ihan paloina, kun tehdään ysiluokkalaisten kanssa osana koneoppia:) 2x45min. viikossa on pirun lyhyt aika..

    Kiitos Antti!!!

    -Jake-
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Toivottavasti nyt en oo kenellekään häiriöksi, kun tätä vaan jatkan..

    Pojat kerkis pikkusen taas purkamaan ja seuraava risa osa löytyi. Kuuluuks noi renkaat sitte perus korjaussarjaan? Ihmetyttää kyllä, kun tällä laatikolla ei oo rempan jälkeen paljoa ajettu.

    [​IMG]

    -J-
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noni:
    [​IMG]

    Kytkimessä 16 jousta. Eli ilmeisesti täys setti. Mitään muuta rikkinäistä edellisten lisäksi ei löytynyt. Kitkalevyt välilevyineen näytti hyvältä, samoin panta.

    Niin ja 13000km. ajettu laatikko.

    -Jake-
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Toi sun edellisemmän postauksen kuva näyttää ihan samanlaiselta tiivisterenkaalta ku esim th350:ssä on, ja näyttäis haljenneen just kynnen kohalta, millä se lukitaan kiinni.

    En osaa sanoa tuleeko PG kunnostussarjassa moista, mutta tuollasen nyt saanee paskaks asentaessakin.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Toss näkyy noi kynnet millä se lukitaan, ja jos en ihan väärin nää sun kuvast ni toisesta päästä on just katkennu toi kynsi irti
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jep, juurikin noin. Antti K.:lle siis viestiä.

    -J-
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ollutkaan kaikki purettu. High clutch hub:
    [​IMG]

    Levyt:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuvasta ehkä hiukan saa selvää, että shimmi(?) hippasen kiero.
    [​IMG]

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!