1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

     
    Pläkkäri, rekkamies ja esmi tykkäävät tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Koppa rungolla
     
    12345678910, rekkamies, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Työkaveri kävi tänään tinaamassa korisaumat tuosta umpeen ja täytyy sanoo et on se hienoa katsella ammattilaisen työtä. Siinä ei kauaa mennyt vaikka peräpäässä aika hankalat paikat tinata.

    Tuli siinä sivussa putsattua bensan täyttä putket ruosteesta jos sais maalia sit niihin samalla kun rungon maalaa mustaksi.

    Koppa nyt rungolla mutta taka iskarien yläpäitä täytyy siirtää niin että iskari tulee suorempaan. Ottaa muuten ala asennossa 4 linkin ylävarteen kiinni.

    Bensatankin kiinnikkeitä täytyy kans muokata mutta putki mahtuu onneks menee ilman pohjan muotoilua, täytyy vaan lyhentää 5cm.
     
    esmi ja Make500 tykkäävät tästä.
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Eilen sain iskarien yläpäille tehtyä uudet reiät ja siirsin tankin kiinnikeitä 5cm taakse päin. Täytyy toivoa että nyt sopii tankki ja ilmajousi hyvin paikoilleen.

    Iskareina toimii 1968 camaron säädettävät konit jotka jäi tosta kesällä myydystä camarosta.

    Sain metalli lastun eilen silmään suojalaseista huolimatta kun leikkasin kiinnikkeitä irti,loppui Paja hommat sit siihen.

    Lastu tai kipinä onneks irtos itsellään ja nukutun yövuoron jälkeen silmä normaali niin voi ehtoolla mennä tankin sovitaan kerran vielä paikoilleen että kaikki mahtuu paikalleen
     
    Gary Grand ja esmi tykkäävät tästä.
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    No niin sain tuon polttoaine tankin paikalleen ja tein yhden kiinnikkeen sinne itse. Suht lähelle ilmajousta se edelleen menee mutfa noin 15mm rako jää väliin. Aloin sovittaan polttoaineen täyttö putkia ja yksi kiinnike vaan täytyy tehdä eli se mikä kannattelee sitä alimmaista syöttöputkea.

    Ihan kohtuu hyvin siis menee tankin siirto. Lattiaan luonnollisesti jouduin tekemään uudet reiät pulteille 5cm päähän alkuperäisistä ja laitan nuo orkkikset sitten umpeen
     
    esmi ja Ilel83 tykkäävät tästä.
  6. timopajala

    timopajala Gearhead

    Polttoaine putken kannatin rauta tuli tehtyä kätevästi pakoputki klemmarista ja pienestä lattaraudan pätkästä. Nyt saa polttoaineen tankkaus putket kans paikalleen helpolla kunhan saa raapastua maalia niihin päälle hiukan ensin

    Yövuoro hiukan sotkee kun herää klo 16 aikaan jne nii ei oikein saa itsestään irti tekeen kauheesti mitään o_O
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mietin tässä et tekiskö ekoteon vielä Ls koneen lisäksi eli asentais katit tohon putkistoon.

    Katselin uspartsin hyllyjä nii esim 6.2dsl tarkoitetut katit maksaa 120€/kpl eli ihan omaisuuksia ne ei maksa ja takana tulevan olis mukavampi hengittää :D

    Kuinkahan paljon nuo ahdistaa ku putkisto on 2.5" rosteri sarjoilla ja tehoa joku 300hp päälle? Toinen vaihtoehto ostaa biltemasta se 100cmf kenno mikä melkein läpivirtaava mut vie käryä pois kyllä melko tavalla.

    Saa vapaasti kommentoida omia mielipiteitä tästä :)
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Jos välttämättä haluaa katit laittaa, niin jotku bilteman tai vastaavan "race" katit ajaa kyllä riittävästi asiaa, eikä jarruttele menoa.
     
    Gary Grand ja timopajala tykkäävät tästä.
  9. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Perkule, että on nopeeta suorittamista. Luulin jossain vaiheessa, että teet tätä kokopäiväisesti, mutta ilmeisesti et. Classicissa takaiskarit on kiinnitetty oudosti: alapää runkoon ja yläpää koriin. Aftermarket rungoissa ja monissa muissakin updeittauksissa runkoaisojen väliin on hitsattu poikittaisputki/palkki johon yläpää on kiinnitetty. En tiedä mahtuisiko ilmapussien kanssa, mutta tuli vaan mieleen.
     
    timopajala tykkää tästä.
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Yritin tossa sitä palkkia laittaa mut ilmapussien kanssa ei onnistunu. Tila vaan loppuu kesken. Joo en tee täyspäiväsesti vaan teen 3 vuoroo viikolla
     
  11. eikö tuommosessa uudemmassa moottorissa saa seokset kuntoon ilman että tarvii mitään katteja asennella? Jotain pahasti pielessä, jos nykymoottorilla ajaa ja mummot kaatuilee hajuihin kävelykadulla tai sitten se haju tulee muualta.

    Saahan ne seokset suht kohdilleen vanhemmissakin. Kuten tuossa edellä kysyttiin, kai on lambdat jne...
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Laita tuollaiset jos katit haluat.
    https://www.uspartsperformance.fi/flowmaster-2000120-katalysaattori-97679

    Jos maailmaa haluat pelastaa niin isompi hyöty tulee kun hommaat etanoli anturin ja alat ajamaan viinalla, mutta ihan hyvä ajatus katit siinä mielessä on. Ei ne siellä ahdista kuin parin hevosen verran ehkä ja maksaa pari sataa.
     
    timopajala tykkää tästä.
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitokset! Joo kyllä sinne jotkut tuollaiset laitan kun kerran koko putkiston joudun rakentelee.

    Tänään tuli rakenneltua penkin kiinnikkeet etujakkaroille mut mikistä loppu kaasu kun olin ekan saanu hepattua hiukan lattiaan. No illemmalla täyttää hiilari pullo tuohon lähelle, menee sen vuoden päivät taas mukavasti :)
     
    impala-63 ja Visa tykkäävät tästä.
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Olikin aika talkoot tehdä noiden raitisilma putkien tilalle se pelti mihin tulee ajovalo kiinni. Onneks toisen puolen putki oli olemassa niin sai sitä käyttää muottina ja tein käänteisenä sen sit vaan.

    Kuvia en vielä ehtinyt ottaa. Täytyy maalailla noi melkein mustaksi niin ei erotu sitten tuolta takaa suotta.
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Koneen höpinöitä
     
    Gary Grand, rekkamies, ASaari ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Taitaa olla vähän reilumpaa nokkaa motissa?
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo piti olla vakio mut rakentaja laitto tollasen siihen :D
     
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tein tässä lämmityslaitteen katkaisijoille uuden paneelin käyttäen orkkis kromi kehystä. Sit rakentelin lämmitys laitteen itsessään tuonne apparin puolelle kojetaulun alle osittain.

    Siinä siis nyt kaksi säädettävää lähtöä ja yksi kiinteä mikä puhaltaa tuulilasille aina sekä kuskin jalkoihin.

    Modasin tuon alkuperäisen tuulilasin puhallus pellin niin että siihen saa suoraan tuon 40mm putken nyt kiinni ja hain t haaran viemäriputken osan Rautiasta millä saa liitoksen aika kivasti tehtyä.

    40mm lämppärin putkea tuli ebayn kautta. Täytynee ottaa kuvia kaikista taas jossain vaiheessa.

    Toi mun lämppäri on mallia aliexpress missä siis molemmat, ilmastointi sekä lämmitys. Kompura kyllä tuli hommattua ihan kunnollinen vaikka näkyi sarjassa tullutkin olevan ihan asiallinen. Hihnapyörä oli ainoa joka täyty vaihtaa kun oli v uralle ja oma siis Ls moniurainen malli.

    Kompuran kiinnike tuli myös ebayn kautta ja pitäs sopia tuohon kompuraan mutta se jää nähtäväksi.
     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  19. Slindi

    Slindi 1st gear

    Omaan -57:aan laitoin 5,3l flexfuel koneen ja mielenkiinnosta otin pakokaasutestin ilman katteja ja viinaa tankissa niin komeesti meni nykypäästöistä läpi.
     
    Gary Grand ja timopajala tykkäävät tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis menee toi Ls pata varmaan ihan suoraan läpi sellaisenaan. Aika hyviä koneita päästöjen puolesta jos vaan ohjelmoitu oikein
     

Kerro tästä muillekin!