Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Niin, toiset ajavat sen huoltoaseman perässä, missä litrahinta on sentin alhaisempi. Tai toiselle puolelle kaupunkia hakemaan paketin tarjousjuhlamokkaa?
     
    Catiska ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Joo, mutta kahvipakettien ja edullisen bensan perässä huoraaminen ei ole pakollista, lähinnä ideologista. Kahvi- tai bensarallikin on kannattavaa, kun jättää osan kustannuksista huomioimatta. Tuo amppeerihuoraus on kieltämättä kielikuvallisesti erittäin värikäs ilmaisu :rotfl:

    Onko Tokmannin tai gigantin pihalla nähtävä jonotus sitten ämpärihuorausta :rolleyes:

    IS
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En mä ymmärrä sitäkään porukkaa, joka jonottaa Keskisellä bensaa keskellä yötä.
     
    faikku66 tykkää tästä.
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    No entäpä ne jokka jonottaa venäjän tullissa mennen tullen ja ajaa ties mistä saakka hakeen bensaa/diisseliä itäystävän puolelta?
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ompas ruma.
     
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Esittelijän ihonväristä päätellen tää oli vasta se neekerimalli... No ei tuollakaan pahemmin hävettäis kurvailla, minkähänlaisia suoritusarvoja luvataan?
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei oo julkastu, akkukapasiteetti ilmoitetaan 50-200 kWh
    Kauppoihin tulee -22 eka neljänneksellä
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hieno cadillac, mut jotenkin noi uudet cadillacit ei oo ikinä ollu mun juttu taloudellisista syistä.

    Uus käkkylä olis ihan magee nykyisistäkin bensamalleista, tai joku sadantonnin mersu yms.

    Missä on persaukisen jenkkiautoharrastajan sähköautot hä? :)
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ne on vielä tulossa.

    Laskelmaa voi tehdä vertaamalla oman kaluston vuosimalleja ja tämän vuoden vuosilukua.
    Eiköhän se kaluston ikä ole melko vakio.
     
    Catiska ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    hesburgerilla joskus sanoin, että haluaisin tankata autoni, missäs se ilmainen bensamittari on?

    Vastasivat, etteihän heillä nyt sellaista ole.

    Sanoin, että pitää olla, koska muuten polttomoottoriajoneuvoilla liikkuvat asiakkaat subventoivat sähköautoilijoiden liikkumista.

    Ei mennyt viesti perille, koska "sähkön lataus ei maksa mitään" :odroll:
     
    Stang_81 ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    no tohon jeeppiin verrattuna 2005 vuosimallin sähköauto olis varmaan näpsäkkä peli kaikenlaiseen ajeluun pitkin suomea..!
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Saiskohan siihen -05:seen korotetun jännitteen akut ja viritysmoottorin?:)
     
    kerkko tykkää tästä.
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yleensä mennyt ylittäessä edestakaisin puolesta tunnista kolmeen varttiin.kaksi kertaa kk 140 litraa 95 ilman alkoholipaskaa seassa, 80 euroa.pioenkoneet toimii puolen vuoden seisonnan jälkeen hienosti,ei tarvii pienkone bensaa.laske miksi jeppe käy.jos haluaa niin on autonvaraosa liikkeistä vaikka mihin muutakin.joku voi joutua esim tekemään päivän töitä tuon vaikka kolmen vartin tilalle.mutta taitaa nyky harrastajat olla eri sakkia kuin ennen.uudet autot,harrasteauto on tallissa seisova puheauto,itketään paljon menee huollossa käyttämiseen rahaa.ennen ajettiin ja harrastettiin,huollettiin tai päinvastoin.ps miksi tilata ulkomailta muutenkaan,tai kilpailuttaa vaikka sähköjä.täällä voi valita osan tekemisistään joten mitä sitten muitten tekemisiä itkemään.jonota vaikka torniossa nuuskaa hakemaan.
     
    faikku66 ja Swinger tykkäävät tästä.
  15. AD VITAM AETERNAM

     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oma tulotaso ei tästä juuri tule nousemaan, joten en ikinä tule maksamaan autosta pariakolmea tonnia enempää.
    Motskariin voisin velkaa tehdä, mutta se tulee olemaan nykyistäkin vanhempi.
     
    6PPC tykkää tästä.
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Täällä on saarnamiehet kehottaneet monesti tutustumaan näihin vehkeisiin. Tänään oli luppoaikaa niinpä hain käytetyn 30kwh Leafin koeajoon koska se on ainoa sähkis jonka ostaminen olisi meidän talouteen realistista, ja se voisi toimia vaimon työmatkoilla hienosti.
    Ja onhan se kiva tietää mistä puhutaan.
    Noh, itse autossa ei ole valittamista. Ohjaustuntuma ja kyyti ok, samoin kulku riittää normaali liikenteeseen hyvin. Perus nykykikkare, mutta varmasti matalan painopisteen ja kokoon nähden suuren omamassan johdosta tukevamman oloinen miltä näyttää. Saakelin ruma, mutta eipä sillä niin väliä jos kuljettaa luotettavasti ja pienillä kuluilla.
    Mutta sitten... Lähtiessä auto ilmoitti rangeksi 175km, 45km ajon jälkeen jäljellä 88km? Illaksi oli tiedossa käynti naapurikylässä 31km yhteen suuntaan joten tuntui että menee aika tarkalle. Kontista löytyi sukolaturi joten se kiinni, 3h myöhemmin lähdettiin liikenteeseen ja rangea oli 108km. 3h latauksella 20km?
    No reissu tuli heitettyä mutta kun päästiin kotiin niin kilsoja jäljellä 12km.
    Teininä joutu aina ajelemaan bensavalon loisteessa ja miettimään mille huoltoasemalle pääsee, ei taida enää jaksaa sellaista.
     
    Muokattu: 12.2.2021
    isalmela, Imusihti, impala-63 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Ihmetellyt tätä samaa... En millään ymmärrä, että miten sen kaiken älyhärpäkkeiden suunnittelun ja säätämisen keskellä ei onnistuta mitenkään siinä, että auto "ymmärtäisi" ajetut kilometrit, eli 1 km on oikeasti 1 km, eikä 2,1 km tai jotain muuta. Tämä siitä huolimatta, että ajotapa / nopeus / sääolosuhteet ovat pysyneet samana koko matkan ajan.

    Toinen juttu, aiheena lainsäädäntö: https://www.is.fi/autot/art-2000007796564.html
    Tästä artikkelista tulee mieleen tapaus reilun 10 vuoden takaa, kun joku toi jenkeistä Pontiac Trans-Amin, "Knight Rider" replikan. No sen rekisteröintikatsastus ei onnistunut, kun siinä oli se helvetin epäkäytännöllinen "ratti". No, uudessa Teslassa tuo "Night Rider" ratti ei aiheuta mitään rekisteröintiongelmaa? Ihankuin Suomessa olisi siis joku kansallinen lakitekstinpätkä, että sähköautossa "Night Rider" ratti on sallittu , mutta V8 moottorisissa autoissa ei?

    Vai perustuukohan tämäkin vain auton omistajan pärstäkertoimeen? Joskus vuosia sitten kokeiltiin, että jos annan "monivammaisen" käyttöauton katsastukseen viennin 20 vuotiaalle lyhythameiselle tytölle, joka menee pyörimään halliin katsatusmiehen ympärille, niin auto hyväksytään, vaikka sen ei pitäisi. Vikojen määrän puolesta se olisi varmasti hylätty, jos allekirjoittanut olisi vienyt sen katsastukseen.
     
  19. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Eikös polttomoottoriauto tee ihan samalla tavalla arvioidessaan jäljelläolevan polttoaineen riittävyyttä olemassaolevan polttoaineen määrän mukaan, tietämättä tulossaolevan ajon luonnetta tai olosuhteita?
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Näitä kummallisuuksia on Kekkoslovakiassa tainnut olla aika paljonkin, esimerkkinä vaikka oja/kääntymisvalot ja sekventiaalivilkut. Kummatkin pitkään täydellisessä kiellossa johonkin ihme syyhyn vedottuna mutta auta armas kun joku iso automerkki (vaikka VAG) "keksii" tällaiset 70-luvun lopulla jenkeissäkin olleet varusteet uusiin malleihinsa niin jopa onkin sitten ihan ok..
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!